beomaster 7700

Skriv her hvis du ikke kan finde en passende kategori til dit emne.

beomaster 7700

Indlægaf pedrorandall » tors 20. mar 2014 18:20

Hej alle i Hi Fi glade mennesker herinde !

Jeg har fået fornøjelsen at arve mine forældres gamle beocenter 7700 og nu synes jeg det ville være list sjovt
igen at få lidt live en sådan gammel fætter da båndoptager og pladespiller ikke helt fungere som det skal,

bånoptager vil ikke afspille bånd men godt spole frem og tilbage samt pladespilleren ikke køre helt stabil ligeså,

ringede så til mit lokale B & O center hvor jeg meget kort fik forklaret at der ikke finde reserve dele til et sådan
anlæge længere og at dette absolut ikke kunne reparees længere

men jeg er en stædig og nysgerrig person og ville høre om der er nogle som helst mennekser herinde som kender nogle gode radio forhandlere eller hifi nørder der måske kan reparere en sådan gammel fætter og måske lige så kan fortælle mig om det virkelig kan passe at reserve dele ikke kan skaffes lige så , det kan da ikke passe

nok er anlægget en ældre dame fra midt 80, erne men hun må da kunne pustes liv i igen ?? kan det så betales sig at få det lavet ville jeg også gerne høre et bud på , men da det jo har en vis affektions værdi for mig da det har stået i mit barndomshjem igennem mange år synes jeg da det ville være værd at prøve at finde en sjæl som måske ved hvor og hvordan man kan få liv i det igen.

Mange venlige hilsner fra
den Hi Fi glade Nordjydke

ps: har hørt at en person kaldet Martin fra Dillen skulle have meget forstand på gamle B & O Anlæg men aner ikke hvor jeg kan finde og kontakte ham , måske nogle herinde på forrummet ved hvem han er ...
pedrorandall
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 08 jan 2013
Lokalitet: brønderslev

Re: beomaster 7700

Indlægaf acj1980 » tors 20. mar 2014 18:57

Hej Pedro.

tillykke med din 7700er, alt er jo relativ mht reservedele, meen så er der jo noget som hedder stumper, og dem findes der jo heldigvis meget af, grunden til de nok ikke vil se på din 7700er er nok at de meget hellere vil sælge dig noget de selv har.

Der findes rundt omkring rigtig mange som har god forstand på B&O, Pladespilleren er jo ikke så farlig at få til at spille, det er jo basal mekanik, intet spændende i det, Båndmaskinen kan fejle lidt mere interessant, kan du uddybe hvad der sker når du trykker på Play? samler den ikke båndet op, står den helt stille osv? hvis den ikke kan spille stereo i Fm delen er der en IC kreds som er stået af, de kan tilgengæld ikke skaffs mere.. men igen.. hvad har man ellers stumper til??
Mange hilsner

Alex
acj1980
 

Re: beomaster 7700

Indlægaf pedrorandall » tors 20. mar 2014 20:13

Hej Alex

Mange tak for dit venlige svar

hvis jeg trykker på play gir den et højt klik (og hovederne kommer op og rør båndet) og går så tilbage igen, båndet køre ikke rundt og jeg gør det samme hvis jeg prøver at trykke på forward og retun på tape knapperne lige så.

har ikke fået tjekket radion endnu men det skal jeg få prøvet af.

Pladespilleren køre fint nu , ved ikke om anlæget bare skulle varmes lidt op(har jo stået stille i mange år, men det har det med nogle gange at føre armen ned på pladen hvor på så at føre armen op igen , det gør den periodisk fra tid til anden nogle gange i lang tid til andre tider kun engang og prøve jeg igen køre den nogle gange også fint, lidt mærkeligt ,

men kunne sgu være sjovt at få gang i den gamle dame igen haha
pedrorandall
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 08 jan 2013
Lokalitet: brønderslev


Tilbage til Andet vintage-udstyr



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 55 gæster