Defekt stereolyd beocenter

Skriv her hvis du ikke kan finde en passende kategori til dit emne.

Defekt stereolyd beocenter

Indlægaf Elm » fre 26. dec 2014 21:02

Hej,
Mon nogen her kan hjælpe mig lidt på vej? Der er kun meget svag lyd i højtaleren, der tilsluttes den højre højtalerudgang på mit beocenter 7007 (og ja, jeg har prøvet at bytte om på højtalerne - de fejler ikke noget). Tænker det kan være noget med forstærkeren? Kender nogen her mon til en (i aarhus eller omegn), der kan fikse gamle B&O-anlæg uden at det koster en mindre formue?
Elm
 
Indlæg: 4
Tilmeldt: 06 dec 2014
Lokalitet: Aarhus

Re: Defekt stereolyd beocenter

Indlægaf cdp » søn 28. dec 2014 13:12

Hej..
Hvis du selv kan foretage lidt "research", kan der måske udelukkes nogle af de fejl, der foreligger..
1) Giv alle potmetre en god gang motion
2) afprøv om fejlen er ens på alle signalkilder ( aux,tape osv)
3) er der hørbart brum i højtt. når nadioen er tændt, med lav volume ( kondensatorer mv.)
4) er den også svag med hovedtelefon tilsluttet ( typisk er denne blot en neddroslet tilslutning)
5) på nogle b&o apparater kan signalkilderne tilpasses på små pots ( sidder i bunden) - også en mulighed.
6) Afprøv evt. at skrue godt op (højtt. slået fra), og se om den kommer med i den defekte kanal. ( driver, kolde lodninger mv.
Hvis du er utryg med ovennævnte, findes der flere herinde, som er super kompetente på området og rigtig gode til at pejle fejlen.
Bolden er hermed i spil.. :p
Mvh. Carsten
cdp
 
Indlæg: 1679
Tilmeldt: 27 sep 2011
Lokalitet: midtfyn

Re: Defekt stereolyd beocenter

Indlægaf Elm » man 29. dec 2014 20:23

Hej igen,
Tak - her er lidt mere Info...
- Fejlen er ens på alle signaler (radio, phono, tape).
- Der er lyd i højtaleren bare langt svagere. Når "balance" forskydes helt mod den svage udgang er stereolyden faktisk nogenlunde.
-Problemet er helt det samme med hovedtelefon - svag lyd i det ene øre.
Elm
 
Indlæg: 4
Tilmeldt: 06 dec 2014
Lokalitet: Aarhus


Tilbage til Andet vintage-udstyr



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 88 gæster