tilslutning af eksterne enheder til Grand prix moderne 608

Skriv her hvis du ikke kan finde en passende kategori til dit emne.

tilslutning af eksterne enheder til Grand prix moderne 608

Indlægaf henrik78 » lør 16. apr 2016 08:56

Hej
Jeg har anskaffet mig en fin B&O Grand prix 608, og vil gerne tilslutte eksterne enheder.
GP 608.JPG

I første omgang har jeg en beogram 1000 med et 5 polet DIN stik, men det passer ikke til Grand prixen.... er der nogen der kan hjælpe mig her?
Der er to tilslutningsmuligheder: 1 pick up, men det er en stik-type af ældre dato, og så en beocord. (kan man evt tilslutte smartphones til en beocord indgang? Og i givet fald hvordan?
grand prix.JPG

Håber der er nogen der kan give en nybegynder indenfor vintage musikuniverset :-)
MVH Henrik
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
henrik78
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 15 apr 2016
Lokalitet: Aarhus

Re: tilslutning af eksterne enheder til Grand prix moderne 6

Indlægaf acj1980 » lør 16. apr 2016 10:07

Hej Henrik, og velkommen til.

Du er landet det rette sted vil jeg tro, og så tillykke med din Grandprix, den ser ud til at være i pæn stand, er den i orden? det med stikforbindelsen mellem pladespiller og radio kan nu løses da man dengang havde et adaptorstik der gik fra det gamle danske 3 benet stik til de moderne DIN-stik, selv stikket kan du måske prøve at efterlyse, eller bares stikkene, man behøver ikke være en haj til elektronik for at lave sådan et omsætningsstik, men når det så er sagt så skal du også vide at der i din Grandprix ikke er en Riaa forstærker, så musikken bliver nok noget lav, så du skal nok over i noget extern riaa også, alternativt er at finde en grammofon af ældre dato med sådan en pick up dåse på, de giver temmelig højt signal ud (ca 1volt) og her behøves ikke riaa delen.

Jeg håber jeg kunne være til hjælp

Mange hilsner
Alex
acj1980
 

Re: tilslutning af eksterne enheder til Grand prix moderne 6

Indlægaf snod » lør 16. apr 2016 11:03

Der kan måske sidde en Riaaforstærker i din Beogram 1000 allerede.
Det kan du konstatere ved at pille bundpladen af.
Enten sidder der et lille print uden komponenter eller også et større med komponenter (Riaa).
Brugeravatar
snod
 
Indlæg: 915
Tilmeldt: 12 maj 2010
Lokalitet: Kolding

Re: tilslutning af eksterne enheder til Grand prix moderne 6

Indlægaf acj1980 » lør 16. apr 2016 23:41

Så givet fald så er det kun adaptorstikket du skal tænke på, men dem findes der massevis af, så de kan skaffes :-)
acj1980
 

Re: tilslutning af eksterne enheder til Grand prix moderne 6

Indlægaf 86441961 » søn 17. apr 2016 14:36

hej henrik. tillykke med den. hvis du ikke kan finde stikket er du velkommen til at besøge mig. så skal vi nok finde en god løsning på problemet.
hvis du finder et løs stik skal du være opmærksom på at det skal være til stereo. det kan du se ved at det ene af de 3 ben er delt på langs, ellers kan det kun spille mono.
indgangen til bånd kan også bruges til telefon computer cd eller andre moderne ting, det er igen et spørgsmål om at have en ledning med de rigtige stik.
mvh kim jensen
86441961
 
Indlæg: 32
Tilmeldt: 28 aug 2012
Geografisk sted: randers
Lokalitet: Randers

Re: tilslutning af eksterne enheder til Grand prix moderne 6

Indlægaf Benny Bo » man 30. maj 2016 23:25

Hej..
Findes der en "Vintage" side hvor man kan købe sådan stik til en Grand Prix 608 ??
MVH: BB
Benny Bo
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 17 jan 2014
Lokalitet: Odense

Re: tilslutning af eksterne enheder til Grand prix moderne 6

Indlægaf dfms » tirs 31. maj 2016 07:18

Du kan jo søge her. ;)
Stereophonic sound, PERSPECTA SOUND and DOLBY STEREO are here to stay !
Bofa Todd-AO Rack: 6stk. V40 - 3stk. V15 - 2stk. V60 og 2x6stk. Magnet-toneforforstærker.
Brugeravatar
dfms
 
Indlæg: 1077
Tilmeldt: 17 feb 2011
Geografisk sted: Vestpå
Lokalitet: Esbjerg


Tilbage til Andet vintage-udstyr



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster