Luxman L-100 VS. Denon PMA-2500NE

Skriv her hvis du ikke kan finde en passende kategori til dit emne.

Re: Luxman L-100 VS. Denon PMA-2500NE

Indlægaf Fredmarantz » lør 7. maj 2016 17:47

Jeg er bestemt ikke "sur" - men jeg tænkte, at det at spørge om dette på et dedikeret vintage-forum, hvorfor man skulle foretrække en "ikke-vintage" ting - ikke helt er i trit med, hvorfor vi har dette forum. Dette forum ER jo et forum, hvor vi alle, der kan lide og elsker disse gamle sager - taler om disse. Du stiller os over for evt. at skulle foretrække noget "ikke-vintage" til fordel for noget vintage - og det er ikke foreneligt med forummets retningslinier.

Dit spørgsmål er absolut berettiget i bred forstand - men spørgsmålet "bor" bedre på et alment "hifi"-forum" hvor man kan debattere dette.

Hvis ikke nogen gør opmærksom på dette - fx overfor dig (som jeg altså ikke på nogen måde er sur på) - så udvandes forummets interesseområde langsomt - og umærkeligt. Ganske som elektrolytkondensatorer og rør slides/ældes umærkeligt :p .

Dette var ment absolut venligt - Deuce232 :p - men vi vil helt sikkert gerne snakke om din fede Luxman :cool1:

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7452
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Luxman L-100 VS. Denon PMA-2500NE

Indlægaf deuce232 » lør 7. maj 2016 18:06

Nå ok blev lige ked men jeg elsker sgu også den forstærker ellers havde jeg jo nok ikke købt den og jeg har vidst eftherhånden besluttet mig for at jeg beholder den er lidt ambivalent :-) den denon skal fandme spille fedt hvis den skal udkonkurrere min luxman
Brugeravatar
deuce232
Udelukket fra forummet
 
Indlæg: 229
Tilmeldt: 29 maj 2014
Lokalitet: Sønderborg

Re: Luxman L-100 VS. Denon PMA-2500NE

Indlægaf Fredmarantz » lør 7. maj 2016 18:10

Var jeg dig (hvad jeg jo altså ikke er :Skor: ), så ville jeg klart få den tjekket op og muligvis renset/småreppet/justeret lidt, så den kunne komme helt op på dupperne igen. Desuden er der jo noget psykisk afstivende ved at få den erklæret toptrimmet af en kyndig tekniker - så kan man ligesom tage den med ro - og bare nyde den og passe godt på den i mange år.. Jeg tror ikke, at det er noget, som du skal binde an med selv - meget kan jo gå galt og det vil du fortryde - tænker jeg.

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7452
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Luxman L-100 VS. Denon PMA-2500NE

Indlægaf deuce232 » lør 7. maj 2016 18:15

Nej nej jeg roder ikke med det selv. Jeg mener at kunne huske at det var en samler jeg købte den af så man kan jo håbe på den ikke er så "slidt" den er i flot kosmetisk stand men en af grundene til at jeg ikke får den tjekket er at så skal jeg pille det hele fra hinanden igen og den er jo lidt skrøbelig med udgange og sådan noget vil helst have den bare står hvor den står nu og ser flot ud tror ikke den fejler noget særligt den har spillet godt længe nu uden problemer
Brugeravatar
deuce232
Udelukket fra forummet
 
Indlæg: 229
Tilmeldt: 29 maj 2014
Lokalitet: Sønderborg

Re: Luxman L-100 VS. Denon PMA-2500NE

Indlægaf Fredmarantz » lør 7. maj 2016 18:25

Hvis den ikke har været tjekket i nyere tid (for mindre end 5-10 år siden), vil jeg nu nok anbefale det. Det behøver ikke koste en herregård - under alle omstændigheder vil det nok være væsentligt billigere end den forstærker, som vi altså så ikke taler om. Den er ikke skrøbelig med udgange osv, hvis den er slukket og evt. taget ud af væggen, når du tager den ud.
Man kan selvfølgelig også sige, at hvis den spiller, som den skal og ikke har skrat - brum og støj osv på lyden - så er den nok i overvejende god stand. Så kan vi vel holde os til den gamle læresætning "if it ain't broke, don't fix it"

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7452
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Luxman L-100 VS. Denon PMA-2500NE

Indlægaf deuce232 » lør 7. maj 2016 18:27

Ok det er forstået :-)
Brugeravatar
deuce232
Udelukket fra forummet
 
Indlæg: 229
Tilmeldt: 29 maj 2014
Lokalitet: Sønderborg

Re: Luxman L-100 VS. Denon PMA-2500NE

Indlægaf deuce232 » søn 8. maj 2016 13:24

Jeg tror helt seriøst ikke den kære luxman fejler noget den kan spille det fineste Enya krystalklart og uden nogle mislyde
Brugeravatar
deuce232
Udelukket fra forummet
 
Indlæg: 229
Tilmeldt: 29 maj 2014
Lokalitet: Sønderborg

Re: Luxman L-100 VS. Denon PMA-2500NE

Indlægaf ejensen1981 » søn 8. maj 2016 14:53

Der skal som regel måle udstyr på for at se om forstærkeren overholder de specifikationer som Luxman nu foreskriver. Ikke bare en general lytning. Selvfølgelig kan en seriøs fejl høres, men det er ikke lige altid man køre om DC balancen er iorden, eller om tomgang strøm i udgangstransistore er korrekt. Og disse værdier skal altså tjekkes, bare sådan regelmæssigt. Det behøver ikke være hvert år. Men som Freddy siger, bare hvert 5-10 år.

Komponenter driver med alderen. Og din Luxman er over 40 år gammel.

MVH

Emil
ejensen1981
 

Re: Luxman L-100 VS. Denon PMA-2500NE

Indlægaf deuce232 » søn 8. maj 2016 14:54

Ja ok
Brugeravatar
deuce232
Udelukket fra forummet
 
Indlæg: 229
Tilmeldt: 29 maj 2014
Lokalitet: Sønderborg

Foregående

Tilbage til Andet vintage-udstyr



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster