Rep. frontplade

Alt om GDS

Rep. frontplade

Indlægaf cdp » ons 20. nov 2019 09:54

Emnet har sikkert været oppe tidligere, men hvis nogen herinde har praktisk erfaring med reparationsmaling til farvede frontplader, ramme en bestemt nuance og udbedre mindre ridser, ville det være fedt.
Her tænker jeg på de modeller, der ikke er med de sædvanlige sorte fronter, men ex. Nad, audiolab mv.
På forhånd tak.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Mvh. Carsten
cdp
 
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 27 sep 2011
Lokalitet: midtfyn

Re: Rep. frontplade

Indlægaf Mik112 » ons 20. nov 2019 17:46

Lige til den Audiolab på billedet ville jeg i første omgang bare køre en vandfast sort tusch henover ridserne. koster vel omkring en 10'er. Er du utilfreds med resultatet kan du fjerne farven med lidt sprit på et stykke toiletpapir. Kun du ved det er tusch, og ikke maling ;-)
Mik112
 
Indlæg: 188
Tilmeldt: 12 jul 2012
Lokalitet: Frederikssund

Re: Rep. frontplade

Indlægaf his067 » ons 20. nov 2019 19:59

Men problemet er jo at den ikke er sort, men en underlig brun/grøn farve.....
Iøvrigt følger jeg med interesse, for jeg har netop sådan en som har en grim ridse...
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3817
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Rep. frontplade

Indlægaf Helikon » ons 20. nov 2019 22:57

Jeg var forbi HC Farver i Randers i andet ærinde, der fik jeg en snak om spray maling og det viste sig at de var i stand til at blande stort set alle farver på spaydåse. Hvis man har en prøve med af den originale farve har de et apparat, en farvemåler, der kan se farven.
https://www.hcfarver.dk/autolak/sprayda ... stom-spray
Mvh Niels
Brugeravatar
Helikon
 
Indlæg: 1094
Tilmeldt: 03 mar 2011
Lokalitet: Randers

Re: Rep. frontplade

Indlægaf cdp » ons 20. nov 2019 23:23

...Hvis man har en prøve med af den originale farve har de et apparat, en farvemåler, der kan se farven....

Automalere bruger vist samme scannings metode, måske kunne de også hjælpe med et farvenummer,men jeg vil helst ikke ud i en komplet omlakering med tekst osv. Hvad med Humbrol hobby maling ?
http://odensehobby.dk/produkt-kategori/ ... ol-maling/
Mvh. Carsten
cdp
 
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 27 sep 2011
Lokalitet: midtfyn

Re: Rep. frontplade

Indlægaf his067 » tors 21. nov 2019 08:38

Den samme farve-matchning kan også laves med almindelig maling, så det er nok metoden der skal bruges.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3817
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Rep. frontplade

Indlægaf lagavulin » søn 24. nov 2019 21:27

der er så lige det lille men ....det er langt fra sikkert at en scanning giver noget der bare ligner, en gammel laktype er stort set umulig at genskabe
DIY 6J5GT/W300B, Thorens TD165, SA, Avance, Pioneer PL12D, Luxman M/C300, Cambridge CD6, Rega planet 2000, Nakamichi RX 202/303, Thorens, Shure, Ortofon + det løse
lagavulin
 
Indlæg: 31
Tilmeldt: 10 jul 2013
Lokalitet: jelling

Re: Rep. frontplade

Indlægaf Nillerviborg » søn 24. nov 2019 22:23

- Ud til et af de firma'er der blander maling, med den farve du gerne vil have.
Du kan så få en sparydåse, og enten male det hele og få printet ny tekst, eller sprøjte noget ud i en bøtte og pletmale med en pensel.
Alle "plane" fronter kan printes af de fleste større reklame-firma'er. Der er et par stykker i Viborg, så mon ikke der er i dti lokal-område. - Det er ganske meget billigere end Silketryk / Tampontryk.

/ Lars
>>> ADVARSEL - BRANCHEMEDLEM <<< https://www.facebook.com/s2v.dk

Autoriseret servicepartner for Mark Levinson !!!

If it Work's - Don't Fuck With It... --> If it Fuck's - Let US Work With It...!!
Nillerviborg
Branchemedlem
 
Indlæg: 596
Tilmeldt: 16 maj 2011
Geografisk sted: Rødding v. Viborg


Tilbage til Gør-det-selv-vintage



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 23 gæster