Denon DP-67L arm lifter giver et "klik"

Alt om GDS

Denon DP-67L arm lifter giver et "klik"

Indlægaf Allan. A » tors 13. dec 2018 22:31

Hejsa guruer. Jeg har investeret i sådan et bæst som værende min primære pladespiller. Den står i mint condition og ALT spiller og køre perfekt. Dog kommer der nogle gange en lille "klik/klonk" når arm lifter køre op og/eller ned. Det er uanset om armen er placeret på lifter'en eller den er i rest. I starten lagde jeg ikke sådan mærke til det.

Kan det være fordi den mangler lidt olie? I så fald hvilken olie skal jeg købe til det? Det skal dog nævnes at den køre fint op og ned - Jeg er i tvivl om lifter er elektronisk på sådan en pladespiller eller om der rent faktisk er olie i den. Service manualen fortæller ikke rigtig noget derom,,,
Elsker vintage og nyere lækre Hi-fi produkter

Allan. A
Brugeravatar
Allan. A
 
Indlæg: 542
Tilmeldt: 22 okt 2011
Geografisk sted: Midtjylland
Lokalitet: Funder 8600 Silkebor

Re: Denon DP-67L arm lifter giver et "klik"

Indlægaf Fredmarantz » fre 14. dec 2018 00:03

Jah...der synes ikke at være noget "klik/klonk" at høre her på denne videostump - eller hvad?

https://www.youtube.com/watch?v=Uy5gaWFAwdc

Du skriver, at det optræder "nogle gange" ? altså ikke hver gang.

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Denon DP-67L arm lifter giver et "klik"

Indlægaf Allan. A » fre 14. dec 2018 00:28

Fredmarantz skrev:Jah...der synes ikke at være noget "klik/klonk" at høre her på denne videostump - eller hvad?

https://www.youtube.com/watch?v=Uy5gaWFAwdc

Du skriver, at det optræder "nogle gange" ? altså ikke hver gang.

Vh
Freddy


Hmm ja både og, nogle gange er det lidt højere end andre gange og nogle gange høres det ikke, så ved ikke om det kan være lidt olie der skal til,, den har stået stille i omkring 15 år
Elsker vintage og nyere lækre Hi-fi produkter

Allan. A
Brugeravatar
Allan. A
 
Indlæg: 542
Tilmeldt: 22 okt 2011
Geografisk sted: Midtjylland
Lokalitet: Funder 8600 Silkebor

Re: Denon DP-67L arm lifter giver et "klik"

Indlægaf Fredmarantz » fre 14. dec 2018 00:45

Jeg tror, at du skal være mere end forsigtig med at "forhånds-behandle", når du ikke klart ved, hvad der er galt (hvorfor den siger "klik/klonk") og hvordan man afhjælper dette. Du kan risikere at gøre det værre eller ødelægge andet.

Måske du kan sende den forbi fx Viborg eller Arnborg. Du kan vel altid få at vide, hvad der er galt og hvordan man afhjælper dette- og lade dem fixe det, hvis muligt.

Ideen med relativt kompliceret tonearms-mekanik - skaber vel også risiko for, at mere kan blive defekt og forhindrer vel også "menigmand" i at servicere sådan noget selv. Man kan godt nok lave mange måske uoprettelige ulykker. Jeg ville ikke turde.

Der er det noget lettere med SME-arme fx - de kan på det nærmeste skilles fuldstændig ad og serviceres af selv en amatør som jeg - desuden kan man altid finde nye dele til dem, hvis der er behov for det.

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Denon DP-67L arm lifter giver et "klik"

Indlægaf Allan. A » fre 14. dec 2018 00:58

Fredmarantz skrev:Jeg tror, at du skal være mere end forsigtig med at "forhånds-behandle", når du ikke klart ved, hvad der er galt (hvorfor den siger "klik/klonk") og hvordan man afhjælper dette. Du kan risikere at gøre det værre eller ødelægge andet.

Måske du kan sende den forbi fx Viborg eller Arnborg. Du kan vel altid få at vide, hvad der er galt og hvordan man afhjælper dette- og lade dem fixe det, hvis muligt.

Ideen med relativt kompliceret tonearms-mekanik - skaber vel også risiko for, at mere kan blive defekt og forhindrer vel også "menigmand" i at servicere sådan noget selv. Man kan godt nok lave mange måske uoprettelige ulykker. Jeg ville ikke turde.

Der er det noget lettere med SME-arme fx - de kan på det nærmeste skilles fuldstændig ad og serviceres af selv en amatør som jeg - desuden kan man altid finde nye dele til dem, hvis der er behov for det.

Vh
Freddy


Ja det altid bedre at spørge engang for meget end engang for lidt,, har læst lidt om det på udenlandsk forum. Andre har givet dem olie på selve stemplet og masseret den med succes men om det hjælper her kan jeg kun gisne om.

Det er ikke et højt klik/klonk den giver det er ganske svagt
Elsker vintage og nyere lækre Hi-fi produkter

Allan. A
Brugeravatar
Allan. A
 
Indlæg: 542
Tilmeldt: 22 okt 2011
Geografisk sted: Midtjylland
Lokalitet: Funder 8600 Silkebor

Re: Denon DP-67L arm lifter giver et "klik"

Indlægaf cdp » fre 14. dec 2018 08:23

Som Freddy siger, pas på. Selv på min Onkyo, der ellers er nemt tilgængelig nedefra, er det meget fin og spinkel mekanik der styrer armen. Der skal ikke mange forkerte justeringer til, før der er kuk betjening. Nettet er fint at søge på inden du går videre, for de fleste fejl og børnesygdomme, er normalt tilgængelige fra andre her. Men ikke alle løsninger er succesfulde.. ;)
Mvh. Carsten
cdp
 
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 27 sep 2011
Lokalitet: midtfyn


Tilbage til Gør-det-selv-vintage



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 21 gæster