Balance potentiometer til Nikko NA690

Alt om GDS

Re: Balance potentiometer til Nikko NA690

Indlægaf skjold » ons 13. feb 2019 00:33

cdp skrev:
Skjold har vist også en 890, hvordan med din ?


Hej Carsten - nej, jeg lod den passere fordi der manglede noget på den og jeg gider ikke have noget defekt stående :) De andre Nikko-ting jeg har stående er kun med klik i midten og jeg har aldrig set balancepotmetre med mere end det.
Brugeravatar
skjold
 
Indlæg: 346
Tilmeldt: 08 jan 2012
Geografisk sted: Fyn
Lokalitet: Odense

Re: Balance potentiometer til Nikko NA690

Indlægaf itandhifithings » ons 13. feb 2019 01:01

Hold nu kæft jeg er en spade.... i har ret! Det er IKKE klik i den, kun centerklik... Jeg havde husket forkert og måtte altså have potmetret åbent for at se at der ikke var klik i den... og tanken om lige at vende mig rundt og sammenligne med min Nikko TRM 750, havde heller ikke strejfet mig. Det er nemlig heller ikke klik i...

Nå, men så er opgaven med at finde et nyt 250kohm 10w potmeter med centerklik måske ikke så svært...

Tak for hjælpen alle sammen og tak for de gode ideer også ! :D

IMG_2720.JPG


IMG_2719.JPG


IMG_2718.JPG


IMG_2716.JPG
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
It and hi-fi - Learning by doing... doing and showing at http://www.itandhifithings.com
itandhifithings
 
Indlæg: 10
Tilmeldt: 14 mar 2017
Geografisk sted: Silkeborg
Lokalitet: Silkeborg

Re: Balance potentiometer til Nikko NA690

Indlægaf cdp » ons 13. feb 2019 16:33

...Hold nu kæft jeg er en spade....


- så har vi balladen - nej, her får du ikke ret, vi kan jo alle ta' fejl.. :lol:
Go' vind med projektet !
Mvh. Carsten
cdp
 
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 27 sep 2011
Lokalitet: midtfyn

Re: Balance potentiometer til Nikko NA690

Indlægaf Stottrup » ons 13. feb 2019 18:58

cdp skrev:Umiddelbart ville jeg forsøge med at bore stumperne op og lime det sammen med epoxy og en styretap... ;)

Jeg har en Pioneer SA 8500 MKII, hvor akslen til Mode var knækket. Jeg fik skaffet en (ganske vist hård plast) aksel, som jeg filede til, så den passede i det hul, jeg borede i akselstumpen. En gang Araldit, lod det tørre og hærde op - og vupti, den funker:)
Stottrup
Pioneer - især fra 70'erne...
Brugeravatar
Stottrup
 
Indlæg: 333
Tilmeldt: 21 feb 2015
Geografisk sted: Østjylland
Lokalitet: Åbyhøj

Foregående

Tilbage til Gør-det-selv-vintage



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: KenRas og 35 gæster