Gul af ælde.

Alt om GDS

Gul af ælde.

Indlægaf zaptor » fre 24. nov 2023 14:19

Har fået et par FONA CIS-310 hoveddtelefoner. De er dog noget gule. Om det er ælde eller tobak vides ikke. Måske en kombination? Er der nogle nænsomme metoder til, at få den hvide farve nogenlunde frem igen?
zaptor
 
Indlæg: 184
Tilmeldt: 01 aug 2016
Lokalitet: tommerup

Re: Gul af ælde.

Indlægaf cdp » fre 24. nov 2023 15:32

. Nogen siger sågar rense benzin og acetone - det sidste skal du passe lidt på med. ;)

ja, jeg husker endnu hvad der skete med det blå Beatles album da jeg rensede det med acetone………
Mvh. Carsten
cdp
 
Indlæg: 1679
Tilmeldt: 27 sep 2011
Lokalitet: midtfyn

Re: Gul af ælde.

Indlægaf Fredmarantz » lør 25. nov 2023 00:04

ja- acetone er no-go i forbindelse med plast :shock: Der findes vel enkelte plasttyper, som kan klare mosten, men det ville jeg ikke eksperimentere med....

Ellers kan man tjekke lidt på Youtube, hvor der er en masse forskellige instruktive videoer af folk, der fjerner det gule fra gamle computerdimser osv... Det ligner lidt noget lab-arbejde og "den lille kemiker" - men ganske interessant at se på. Det kan evt prøves på noget plast, hvor det ikke gør noget, at det tager skade. Alle plastarter er som bekendt heller ikke ens. - men måske er det værd at prøve?

søg fx på "yellowed plastics" - og se hvad der dukker op.....

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7440
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Gul af ælde.

Indlægaf cdp » lør 25. nov 2023 09:17

cdp skrev:. Nogen siger sågar rense benzin og acetone - det sidste skal du passe lidt på med. ;)

ja, jeg husker endnu hvad der skete med det blå Beatles album da jeg rensede det med acetone………


Beklager det meste af teksten er forsvundet fra mit indlæg, og jeg har nu aldrig haft en blå Beatles plade, men lad det bare være en advarsel. :lol:
Freddys svar dækker det meste.. :thumbsup:
( ifg. Flemming Let, hjælper wienerkalk på hvide havestole ) :p
Mvh. Carsten
cdp
 
Indlæg: 1679
Tilmeldt: 27 sep 2011
Lokalitet: midtfyn


Tilbage til Gør-det-selv-vintage



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 150 gæster