Hjælp til Beogram 2400

Alt om GDS

Hjælp til Beogram 2400

Indlægaf mkop » lør 19. jan 2013 02:07

Hej
Jeg har i flere år haft et Beosystem 2500 anlæg med Beolab 3000 højtalere og har nu fået fingrene i en gammel men rigtig
velholdt beogram 2400 pladespiller, samt 4 pickupper! (300 kr.)

Men Men Men, det spiller ikke sammen, der kommer kun meget lidt lyd (knap hørelig) ud af højtalerne, jeg er fulstændig novice
på området, men tænkte om der er nogle af B&O´s produkter der ikke virker sammen, eller om der mangler en eller anden
mellemforstærker, nåhr ja eller om der er et eller andet galt med grammofonen.
Jeg ved at Phone indgangen på Beosystemet virker da jeg normalt har koblet en wiifii radio til!
Er der nogle af jer der har en ide, eventuelt en løsning, så ville jeg blive rigtig glad, for så kunne de gamle vinylplader blive
støvet af og komme til ære og værdighed igen!
mkop
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 19 jan 2013
Lokalitet: sletnæs

Re: Hjælp til Beogram 2400

Indlægaf Fredmarantz » lør 19. jan 2013 02:20

Jeg er bestemt ikke B&O-kyndig, men det dér med Wifi - i phono - og grammofonindgangsfølsomhed spiller ikke sammen i mine ører.
Hvis du har en indgang, hvor der står "phono", så skal grammofonen deri. Hvis du har en såkaldt MC-pick-up ?? - så SKAL der særlig "mellemforstærkning, som du kalder det, til.
Hvis du bruger en "normal" pick-up (MM) - så skal der ikke noget særligt til, andet end du stopper signalet iind i Phono-bøsningen.
Mig bekendt, skal alle andre signaler end grammofonsignaler ind i de andre indgange (AUX - TAPE - TUNER osv)

Det er vigtigt, at du skriver, hvilken pick-up (type/nummer/betegnelse), du bruger og hvor du stopper den i radioen.

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7453
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Hjælp til Beogram 2400

Indlægaf mcs_5 » lør 19. jan 2013 02:26

Ifølge siden her skal du bruge pladespiller med indbygget RIAA. De er ikke så almindelige, så det er nok nemmere at købe en separat RIAA.

Venlig hilsen

Mikkel
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem
 
Indlæg: 2254
Tilmeldt: 29 apr 2010
Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Re: Hjælp til Beogram 2400

Indlægaf thov » lør 19. jan 2013 15:49

Beogram 2400 bør være 'født' med RIAA indbygget.
Der er sikkert en kantkonnektor indeni, og måske sidder printkortet der allerede, men er udkoblet, fordi en tidligere ejer har haft en forstærker med en bedre RIAA forforstærker.

Mangler RIAA printet, er den mest diskrete løsning, et hjemmeloddet samlesæt til 100kr.
thov
 
Indlæg: 74
Tilmeldt: 16 maj 2010
Geografisk sted: 2830 Virum
Lokalitet: Virum

Re: Hjælp til Beogram 2400

Indlægaf Cinemad » lør 19. jan 2013 19:27

Der er ikke indbygge RIAA i hverken beogram 2400 eller beosystem 2500, så det er grunden til din manglende lyd. Hvis der er DIN stik (runde stik med 5 ben) i både pladespiller og beosystem bør du finde en RIAA med disse stik, så der ikke er for mange overgange.
Learning by doing wrong.
Brugeravatar
Cinemad
 
Indlæg: 205
Tilmeldt: 24 apr 2012
Geografisk sted: Midtsjælland
Lokalitet: Hvalsø


Tilbage til Gør-det-selv-vintage



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster