Hvad tænker I ?? WARNING: Marantz content!!

Alt om GDS

Hvad tænker I ?? WARNING: Marantz content!!

Indlægaf Fredmarantz » søn 9. nov 2014 23:08

Jeg fes lidt rundt på AudioKarma og har været lidt i det særlige Marantz-forum dér. Der er en tråd, hvor en meget dedikeret Maranz-mand har særlige evner og viser dem i sin fremstilling af erstatnings/bytte frontplader til en række af Marantz' fede receivere fra 70'erne. Både og især sorte versioner og nogle røde samt nogle alu-plader.

Han er, så vidt jeg kan læse, også opmærksom på anodiseringens effekter.

Tråden er her -

http://www.audiokarma.org/forums/showth ... p?t=621649

og hvis man er ihærdig og kan holde til at læse ca. 2 sider frem kommer der et par links til hans billedsamling på Photobucket, hvor man ved at bladre dér kan se en lang række fotos af hans arbejde.....

Tænker i, at dette er helligbrøde ?? - eller et frisk pust til Marantz-ejere, som trænger til lidt afveksling i livet??

Her er lige et eksempel på arbejdet:

Sortmarantz19.JPG


Vh
Freddy
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7440
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Hvad tænker I ?? WARNING: Marantz content!!

Indlægaf evox » søn 9. nov 2014 23:21

Ja - det ser jo sort ud for ham på flere måder......... :Skor: Trist

evox
evox
 
Indlæg: 648
Tilmeldt: 10 feb 2012
Geografisk sted: Vestsjælland
Lokalitet: Gislinge

Re: Hvad tænker I ?? WARNING: Marantz content!!

Indlægaf Jan » søn 9. nov 2014 23:25

Hvis der er tale om ny frontplade og ikke at "ødelægge" den originale, så syntes jeg at det er helt OK.

Han starter med at skrive: "Attention: No Marantz's were hurt in this transformation. All original parts still exist."

Så er der jo ikke lavet uoprettelig skade, og man kan altid komme 100% tilbage til originalt.

Hans nye frontplader kan jo også bruges, hvis man står med et meget hærget eksemplar, som ellers ville blive hugget op til reservedele, eller smidt ud.
Jan
 
Indlæg: 226
Tilmeldt: 22 maj 2011
Lokalitet: Kbh

Re: Hvad tænker I ?? WARNING: Marantz content!!

Indlægaf Fredmarantz » søn 9. nov 2014 23:30

Ja- det sidste, som du nævner, tænker jeg også. Hvis eksemplaret er hærget = ødelagt/bukket-til-lirekasse-eller-sommerhat-i-posten-niveau o.lign.

Hvis man nu som eksempel indkøber en sådan nyproduceret - meget flot og nøjagtig kopi af en original - monterer den , og gemmer den originale væk - vil der vel også være en risiko for, at den gamle plade forsvinder i en flytning - ved et dødsfald el. lign??

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7440
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Hvad tænker I ?? WARNING: Marantz content!!

Indlægaf Almarx » man 10. nov 2014 02:43

Hvis jeg nu kom i besiddelse af en forstærker, der havde fået nogle klatter af en kunstmaler, - ja så var det ikke en rensning det første jeg ville tænke på.
Brugeravatar
Almarx
 
Indlæg: 390
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Dollerup sogn
Lokalitet: Viborg

Re: Hvad tænker I ?? WARNING: Marantz content!!

Indlægaf larsne » man 10. nov 2014 14:56

Kan ikke sige noget imod det, formentlig er der for det meste tale om modeller som der findes en hel del af derude. Det var nok noget andet hvis det var det sjældne jern han gik og pyntede på.
larsne
 
Indlæg: 1277
Tilmeldt: 12 sep 2010
Lokalitet: Holstebro

Re: Hvad tænker I ?? WARNING: Marantz content!!

Indlægaf Fredmarantz » man 10. nov 2014 15:08

Model 19 er sjælden og temmelig dyr

men jo, de andre er til at finde - trods alt.

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7440
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Hvad tænker I ?? WARNING: Marantz content!!

Indlægaf HrAndersen » man 10. nov 2014 16:34

Freddy! du må være i drillehjørnet :lol: Det svare jo (næsten) til at ens kone vil have svar på : "Ser jeg jeg tyk ud i denne kjole" det er et ofte trickspørgsmål og svaret kan udløse 2 verdenskrig.

Men okay ! jeg kaster mig ind i bikuben. Jeg er influenza-underdrejet, tænker deraf ikke klart, har passeret de 50 og er klar til verdenskrigen.

Rent designmæssig synes jeg den er rigtig flot. Der er en fin kontrast mellem de blanke knapper, skriften og den sorte plade. Netop på denne model er der en række med sorte trykknapper som "glider" ind i frontpladen, det giver et godt og helstøbt design indtryk. Den skal bare være rå, jeg har svært ved at forestille mig den i et valnød kabinet :? .

Når det så er sagt; ville jeg så transformere min egen Marantz 2245 til sort ? Aldrig ! Den er fin som den er og skal helst ses i et trækabinet.
Facit : Det ser snu' godt ud, men personligt ville jeg ikke ændre et eksisterende apparat, men købe det fra "nyt" ? ; Måske ;)
Mvh
Michael


Jeg går primært efter udseende . . . det indvendige skal vi nok få styr på.
HrAndersen
 
Indlæg: 861
Tilmeldt: 01 jun 2011
Geografisk sted: 2200
Lokalitet: København

Re: Hvad tænker I ?? WARNING: Marantz content!!

Indlægaf dfms » man 10. nov 2014 16:53

Den er grim i sort.
Stereophonic sound, PERSPECTA SOUND and DOLBY STEREO are here to stay !
Bofa Todd-AO Rack: 6stk. V40 - 3stk. V15 - 2stk. V60 og 2x6stk. Magnet-toneforforstærker.
Brugeravatar
dfms
 
Indlæg: 1072
Tilmeldt: 17 feb 2011
Geografisk sted: Vestpå
Lokalitet: Esbjerg

Re: Hvad tænker I ?? WARNING: Marantz content!!

Indlægaf Fredmarantz » man 10. nov 2014 18:11

Jeg er bestemt ikke ude efter at starte Verdenskrigen - og ønsker heller ikke at drille / udæske til kamp eller noget, men søger måske mere bare en redelig debat om disse plader osv....måske i virkeligheden for at få en god debat, som jeg synes, at vi mangler i forummet. køb og salg er der så rigeligt nok af ;) - og "se, hvad jeg har fundet/fået/købt billigt" er der også nok af ;) - men hvor er debatten?

De fleste her ved godt, at jeg personligt er meget originalitetsfikseret- men vil (og kan) ikke afholde andre fra at have en anden mening, sålænge der også kan stå alm. respekt for min originalitetstrang, så at sige.

Jeg tænker med denne tråd, at man bare kan melde ind, hvordan man har det med disse plader. Jeg synes selv, at de er fantastisk flot lavede og i særklasse tæt på ( i hvert fald som jeg ser dem på billederne) - Jeg ved ikke selv, om det er helligbrøde at lave dem - det er det vel ikke, men i hvilke tilfælde ville i bruge dem? Jeg er overhovedet ikke vild med de sorte, men den dér Alu-plade til en 19'er, den tiltaler mig rigtig meget.

Hvornår - i hvilke situationer skulle man i givet fald købe sådan én??

Vh
Freddy
Senest rettet af Fredmarantz man 10. nov 2014 20:19, rettet i alt 1 gang.
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7440
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Hvad tænker I ?? WARNING: Marantz content!!

Indlægaf HrAndersen » man 10. nov 2014 18:51

Vi er helt enige, især i tankerne omkring debatten. :Tanke:
Mvh
Michael


Jeg går primært efter udseende . . . det indvendige skal vi nok få styr på.
HrAndersen
 
Indlæg: 861
Tilmeldt: 01 jun 2011
Geografisk sted: 2200
Lokalitet: København

Re: Hvad tænker I ?? WARNING: Marantz content!!

Indlægaf Cinemad » man 10. nov 2014 19:50

Jeg ville købe en, hvis det kunne redde en enhed, der ellers var ubrugelig.

Mine ting er først og fremmest brugsgenstande, og det må de gerne afspejle. Jeg synes selvfølgelig at det er fantastisk at finde vintage-grej i near- mint, men hvis der skulle være en lille bule eller ridse så lever jeg med det, og glæder mig over musikken.

Meget af den musik jeg hører er også vintage. Så det er sjovt at høre det på udstyr, der kunne ha' stået i stuen hos den der købte min Jethro Tull LP fra ny i den lokale pladeforretning tilbage i 70'erne.

Så hos mig gælder det: Så originalt som muligt, men brugbart.
Learning by doing wrong.
Brugeravatar
Cinemad
 
Indlæg: 205
Tilmeldt: 24 apr 2012
Geografisk sted: Midtsjælland
Lokalitet: Hvalsø

Re: Hvad tænker I ?? WARNING: Marantz content!!

Indlægaf MDA » man 10. nov 2014 20:29

Jeg synes den er rigtig fin, dog synes jeg ikke at alt den "disko" tekst i toppen af frontpladen skulle være der.
Den ville stå super flot med et træsvøb.
♫♫♫ Guide til upload af billeder ♫♫♫
God tone og opførsel er ikke en regel, men en selvfølge :-)
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin
 
Indlæg: 3368
Tilmeldt: 08 apr 2010
Geografisk sted: Støvring
Lokalitet: Nordjylland

Re: Hvad tænker I ?? WARNING: Marantz content!!

Indlægaf NikonSP » man 10. nov 2014 20:37

-
Jahh, - jeg har det lidt sådan, at det er totalt flot håndværk. Også at de alu knapper på sort baggrund
ser super flotte ud, også når det er en Model 19, - meennn det gå´r altså bare ikke i min Verden!!!!!!!
Og hvis det var, jeg havde en beskadiget original frontplade, - ja så ville jeg søge efter en anden origi-
nal som erstatning, - det andet går altså bare ikke, - beklager!! 

Der er ting, man ikke sådan kan pille ved, - Den lille havfrue i forkromet :shock: . . . . . . . ???????

Vh/
Harvey
Der er nu noget ved en Marantz, - og mange andre ting . . .
Brugeravatar
NikonSP
 
Indlæg: 835
Tilmeldt: 15 maj 2010
Geografisk sted: Jylland
Lokalitet: Herning

Re: Hvad tænker I ?? WARNING: Marantz content!!

Indlægaf Almarx » man 10. nov 2014 20:53

Det skulle da lige være denne her i Helsingør: http://www.phosee.dk/picture/384385
Brugeravatar
Almarx
 
Indlæg: 390
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Dollerup sogn
Lokalitet: Viborg

Næste

Tilbage til Gør-det-selv-vintage



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 131 gæster