Louis' vintagegrej

Vis os dit grej

Re: Louis' vintagegrej

Indlægaf 2-mas » lør 23. mar 2024 09:56

Hej Louis
Pøj pøj og tillykke på din nye "rejse". Det er også spændende, det du har gang i nu med streaming og de nye ATC ;)
Brugeravatar
2-mas
 
Indlæg: 615
Tilmeldt: 27 okt 2011
Geografisk sted: Aalborg
Lokalitet: Aalborg

Re: Louis' vintagegrej

Indlægaf KenRas » lør 23. mar 2024 10:23

Louis skrev:Så lykkedes det langt om længe at finde noget anlægget kunne være i. Så nu er det kommet i et semi hjemmebygget rack/skænk system.

Samtidig kom Denon da-304 på technics'en så nu er det en japansk kombination.


Lidt af en kovending, Louis, siden du for “kun” 4 1/2 måned siden viste dette billede.

IMG_4549.jpeg


Gad vide om jeg når dertil en dag…?
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Marantz, Sansui, Akai, Pioneer, Nikko, Thorens, Lenco, Beovox, Inertia, Era, SME med mere...
Brugeravatar
KenRas
 
Indlæg: 1222
Tilmeldt: 09 jan 2019
Geografisk sted: Nær Holbæk
Lokalitet: Søstrup

Re: Louis' vintagegrej

Indlægaf Louis » lør 23. mar 2024 11:13

KenRas skrev:
Louis skrev:Så lykkedes det langt om længe at finde noget anlægget kunne være i. Så nu er det kommet i et semi hjemmebygget rack/skænk system.

Samtidig kom Denon da-304 på technics'en så nu er det en japansk kombination.


Lidt af en kovending, Louis, siden du for “kun” 4 1/2 måned siden viste dette billede.

IMG_4549.jpeg


Gad vide om jeg når dertil en dag…?


Det går stærkt - men det har det altid gjort. Dog plejer så store dele af anlægget ikke at blive udskiftet så hurtigt. Men sådan blev det den her gang. Som regel er det typisk at jeg køber, fx en ny pickup. Lidt bedre end den sidste, og så er der et nyt led i kæden der bliver det svageste, fx riaa'en eller stepuppen. Og så er det den der skal skiftes.

Så bliver det pludselig lidt voldsomt når man køber et sæt højtalere der er tri-amped. Det er trods alt meget af anlægget der pludselig bliver skiftet. McIntosh c29 lød ikke super godt med ATC'erne.
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2756
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Louis' vintagegrej

Indlægaf bjerager » lør 23. mar 2024 13:50

Hvis jeg stod og skulle vælge nogle højtalere, hvor pengepungen ikke spiller en rolle, så ville de der ATC eller et sæt Harbeth stå højt på listen - ingen tvivl om det. Så tillykke med dem, de er for fede. Men det må gøre ondt at skulle sig af med alt det tunge jern i dit McIntosh setup - som jeg tidligere skrev: No one puts McIntosh in the corner...
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager
 
Indlæg: 1881
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Re: Louis' vintagegrej

Indlægaf Louis » søn 24. mar 2024 09:34

bjerager skrev:Hvis jeg stod og skulle vælge nogle højtalere, hvor pengepungen ikke spiller en rolle, så ville de der ATC eller et sæt Harbeth stå højt på listen - ingen tvivl om det. Så tillykke med dem, de er for fede. Men det må gøre ondt at skulle sig af med alt det tunge jern i dit McIntosh setup - som jeg tidligere skrev: No one puts McIntosh in the corner...


Harbeth var også en af de andre mærker jeg havde i tankerne. De har lydt godt dem jeg har hørt af dem. Men jeg kender ikke så meget til dem og der var ikke rigtig noget til salg på daværende tidspunkt der lige talte til mig.
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2756
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Foregående

Tilbage til Bruger-galleri



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 154 gæster