Billeder af mit stereofoniske udstyr

Vis os dit grej

Re: Billeder af mit stereofoniske udstyr

Indlægaf Boptilyoudrop » fre 3. jul 2015 16:45

Flot! Asymetrisk placering og difraktionsdæmpning, avanceret og velovervejet! :cool1:
Boptilyoudrop
 
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Sy'fyn, græs mellem tæer, vand mellem øer og solen foroven
Lokalitet: Faaborg opland

Re: Billeder af mit stereofoniske udstyr

Indlægaf Gottschalck » fre 3. jul 2015 19:30

Hej igen. Jeg har valgt at lade dem stå op, simpelthen fordi Jeg ellers ikke har plads. Der er vist mange meninger omkring, hvorledes de skal konstrueres og indtil videre er jeg godt tilfreds. Som det kan ses på billederne er de hængslet og kan klappes sammen. Det bliver nok nødvendigt, når vi flytter hjem fra kolonihaven. Tror ikke fruen accepterer de to døre i stuen. De måler ca. 100x120




Billede

Billede
Brugeravatar
Gottschalck
 
Indlæg: 1678
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup

Re: Billeder af mit stereofoniske udstyr

Indlægaf Hackenberg » søn 5. jul 2015 12:41

Det kom til at lyde helt fint og kombineret med B&O-rørene gik det op i en højere 60'er enhed.
Anbringes enheden tættere på gulvet får men selvfølgelig mere tilskud under 100Hz men lydbilledet står lavere, som om man befinder sig på balkonen. Man ville jo heller ikke stille en normal lille højttaler ved gulvet for at få det tilskud.
Nu har du jo også plads til en 15" under Philipsen.
Med venlig hilsen, Claus.
Brugeravatar
Hackenberg
 
Indlæg: 2111
Tilmeldt: 20 feb 2013
Geografisk sted: Nordsjælland
Lokalitet: Gilleleje

Re: Billeder af mit stereofoniske udstyr

Indlægaf Gottschalck » søn 5. jul 2015 13:47

Hej Claus.
Jeg var også positivt overrasket over sagerne. Sidst på dagen, hvor de fleste var gået prøvede vi den lille Miniwatt forstærker igen under mere moderate lydtryk og her må jeg indrømme at trods den beskedne effekt lød den faktisk mere sammenhængende og homogent end Beo-608. Og ja - kunne være sjovt med en 15 eller 18" enhed nederst.
Vh Jesper
Brugeravatar
Gottschalck
 
Indlæg: 1678
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup

Re: Billeder af mit stereofoniske udstyr

Indlægaf Hackenberg » man 6. jul 2015 10:56

Jeg har flere plader hvis der er andre der kunne tænke sig at prøve.
Med venlig hilsen, Claus.
Brugeravatar
Hackenberg
 
Indlæg: 2111
Tilmeldt: 20 feb 2013
Geografisk sted: Nordsjælland
Lokalitet: Gilleleje

Re: Billeder af mit stereofoniske udstyr

Indlægaf Gottschalck » søn 28. feb 2016 11:13

Jeg må prøve med friske billeder over hele linien, da der er dukket smudsreklamer op nederst på den billedserver jeg hidtil har brugt. Her et billede af kontor anlægget.
Rogers Cadet III. Rogers Diy monitor. Philips CD-104. Akai GX-77 som ikke benyttes særlig tit. Af en eller anden grund kan jeg kun lægge et billede ind ad gangen. Ellers kommer resten på hovedet. Måske nogen kan fortælle mig hvorfor?
Et anlæg jeg har haft længe og som spiller utrolig godt og velafstemt i min lille kontor. Der spilles naturligvis i stereo!
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
Gottschalck
 
Indlæg: 1678
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup

Re: Billeder af mit stereofoniske udstyr

Indlægaf Gottschalck » søn 28. feb 2016 11:25

Rogers Cadet III
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
Gottschalck
 
Indlæg: 1678
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup

Re: Billeder af mit stereofoniske udstyr

Indlægaf Captain Phoenix » søn 28. feb 2016 11:27

Ser rigtig nydeligt ud, Jesper - et arbejdsværelse-set-up, der godt kan få én til at bruge megen tid der (og lave andet end at arbejde...) PS: Står et par af de små soldater-figurer og heiler - eller strækker de bare armen? ;)
Det med foto-på-hovedet/kun ét foto har jeg ikke oplevet. Måske kan det have at gøre med hvis de er meget store.
Ellers prøv funktionen "place inline" - måske gør den en forskel. Den indsætter fotoet hvor cursoren står i beskeden
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2593
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Billeder af mit stereofoniske udstyr

Indlægaf Gottschalck » søn 28. feb 2016 12:30

Hej Claus. Det vil jeg prøve. De små figurer - ja hvem er de?
Det er rigtigt at den ene strækker armen frem, som man gjorde i Tyskland for 80 år siden. Men hvem er resten?
Og ja - et kontor fyldt med elektronik stjæler hurtigt en masse tid.
Hilsen Jesper
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
Gottschalck
 
Indlæg: 1678
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup

Re: Billeder af mit stereofoniske udstyr

Indlægaf KlausM » søn 28. feb 2016 12:37

Flot anlæg :cool1:

Det er lidt svært at se/genkende alle figurerne sådan oppefra, men jeg synes at jeg kan genkende Stalin og Churchil?

PS: kommer du i lidt god tid på lørdag, hvis vi lige skal have sat dine Yamaha højttalere til anlægget??

Mvh Klaus
Acoustic Research AR-3a Improved, AR-10Pi, AR-11, AR-9
Sansui AU-11000A, TU-9900, SR-929
Hafler DH-220 XL-280 DH-500, XL-600
BeoGram 3000 med STAX UA-7 CF arm + Empire EDR-9
Brugeravatar
KlausM
 
Indlæg: 2255
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Sjælland Region Syd-Øst
Lokalitet: Faxe

Re: Billeder af mit stereofoniske udstyr

Indlægaf Gottschalck » søn 28. feb 2016 12:43

De to du nævner Klaus er rigtigt, men hvem er resten?
Jeg skal i øvrigt nok komme lidt tidligere med yamahaerne.
Her billeder af de nyrenoverede Sonab OA-14 vi skal høre på lørdag.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
Gottschalck
 
Indlæg: 1678
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup

Re: Billeder af mit stereofoniske udstyr

Indlægaf Gottschalck » søn 28. feb 2016 12:53

Sonab OA-14. Renoverede kantophæng fra Audiofrends i Holland. De spiller ret godt og er på mange måder lidt geniale. Det er interessant at højtalerne på ingen måde er perfekte til at gengive stereoperspektiv. Man kan bevæge sig rundt i rummet uden at lyden ændrer sig særlig meget. Rumgengivelsen/ illusionen eller fornemmelsen af at være til stede, det mestrer de.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af Gottschalck søn 28. feb 2016 22:02, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Gottschalck
 
Indlæg: 1678
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup

Re: Billeder af mit stereofoniske udstyr

Indlægaf Helikon » søn 28. feb 2016 14:10

De to du nævner Klaus er rigtigt, men hvem er resten?
de Gaulle yderst tv.
Mussulini nr. 4 fra venstre
Måske Erwin Rommel med kikkerten, hvis han også har "goggels" i skyggen på kasketten er det Rommel.
Mvh Niels
Brugeravatar
Helikon
 
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 03 mar 2011
Lokalitet: Randers

Re: Billeder af mit stereofoniske udstyr

Indlægaf Gottschalck » søn 28. feb 2016 14:57

Fra venstre mod højre. Charles de gaulle, Hermann Goring, (der hersker lidt tvivl her), Dwight D Eisenhawer, Benito Mussolini, Der Fuhrer, Josef Stalin, Erwin Rommel samt Winston Churchill. Sådan har jeg gættet mig til. Små plastik figurer fra et loppemarked. Synes de var lidt sjove.
Brugeravatar
Gottschalck
 
Indlæg: 1678
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup

Re: Billeder af mit stereofoniske udstyr

Indlægaf acj1980 » søn 28. feb 2016 23:22

Gottschalck skrev:Sonab OA-14. Renoverede kantophæng fra Audiofrends i Holland. De spiller ret godt og er på mange måder lidt geniale. Det er interessant at højtalerne på ingen måde er perfekte til at gengive stereoperspektiv. Man kan bevæge sig rundt i rummet uden at lyden ændrer sig særlig meget. Rumgengivelsen/ illusionen eller fornemmelsen af at være til stede, det mestrer de.


Hvor er de fremstillet? i Europa? Basserne kunne lignne lidt et sæt fra Philips, mens diskanterne ligner lidt Peerless?, ikke for at fornærme, og ret mig hvis jeg er forkert på den? ;)
acj1980
 

ForegåendeNæste

Tilbage til Bruger-galleri



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 16 gæster