mit Beosystem 2

Vis os dit grej

mit Beosystem 2

Indlægaf janfroerup » ons 11. nov 2020 21:29

Der kom lige en Beomaster 6000 og en Beocord 9000 forbi :)
sæt et sæt Beovox S75 til - og smilet bliver bredt...

beosystem2.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
janfroerup
 
Indlæg: 394
Tilmeldt: 07 jan 2017
Lokalitet: Marke

Re: mit Beosystem 2

Indlægaf henhlars » ons 11. nov 2020 23:40

Tillykke med setuppet :OLO:
Jeg har haft stor glæde af højtalerne. Især efter en renovering af delefiltret. :cool1:
Marantz 2245, Thorens 166 II med Benz og SA AV 70 ht'er samt Cain CD incl. Audioquest kabler. Sudgen A48, A28II og andet, der ligger og.....
Brugeravatar
henhlars
 
Indlæg: 126
Tilmeldt: 09 apr 2012
Lokalitet: 2990 Nivå

Re: mit Beosystem 2

Indlægaf cdp » lør 14. nov 2020 08:22

Fint sæt fra B&O, der er nu noget over de Jakob Jensen design ikoner. De største udfordringer kan være segmenter/lys i display, der med tiden bliver "trætte". Er det 4 stk LR-20 batterier, der sidder i sådan en fjernbetj.? ;)
Mvh. Carsten
cdp
 
Indlæg: 1679
Tilmeldt: 27 sep 2011
Lokalitet: midtfyn

Re: mit Beosystem 2

Indlægaf janfroerup » lør 14. nov 2020 09:51

Det er de store tunge Batterier ja - mne lige den fjernbetjening hører ikke til Beomasteren - den er til min Beomaster 5000 af lidt yngre dato (Køkkenradioen) - jeg startede vist mit B&O flip med at finde et komplet Beosystem 5500 ude på Amager til en sygt billigt penge - Jeg fik ganske travlt med at krydse tværs over Sjælland, meget.

skænken.jpg


fint fungerende receiver, beogram med en MMC1, CD og Beocord - altså et komplet sæt - med højttalere tilmed.
altså et rent 5500 sæt.
Der er et eller andet magisk over det design man kan lave her i lille Danmark - De højttalere der spiller her, er dem jeg længe siden købte af Gottschalck (jeg har endnu ikke fået rennoveret delefiltret - de spiller jo)

Nogle gange ser man en youtube med en der piller lidt forvirret rundt i at prøve kunsten at "fixe" noget - og her fik jeg så blod på tanden med en Beogram CD50 - javel ja ...... så bøvlet er den nu heller ikke at komme til - en rem til en 50'er - så kører den glimrende igen. jeg har ikke helt glemt mit tidligere liv, endnu.

beogram_cd.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
janfroerup
 
Indlæg: 394
Tilmeldt: 07 jan 2017
Lokalitet: Marke

Re: mit Beosystem 2

Indlægaf cdp » lør 14. nov 2020 10:47

lige den fjernbetjening hører ikke til Beomasteren

Har du ret i - var det for resten ikke serie 5500 og frem, der var kompatibel med link 1000 fjbt.? Youtube kan være underholdende - især når en gut finder noget vraggods på stranden, skiller det ad i atomer, højtryksrenser indmaden og på mystisk vis får liv i det igen. :lol:
- kan det passe, du bruger fødderne til et sæt Cbr 13-- på dine beovox.. ;)
Mvh. Carsten
cdp
 
Indlæg: 1679
Tilmeldt: 27 sep 2011
Lokalitet: midtfyn

Re: mit Beosystem 2

Indlægaf janfroerup » lør 14. nov 2020 11:09

Højttalerfødderne har du ganske ret i - de passer fint i højden, og giver den rigtige hældning bagover af højttaleren. I følge B&O's vejledning skal den øverste del af højttaleren jo være tæt på lodret ved den lytteafstand jeg bruger - så ren Win Win :)

beostands.jpg


Min påstand er de for det utrænede øje ser temmeligt originale ud :) Og sidegevinstern er man ikke få øm lilletå.

vådt vejrlig, gødyr i fældning : You do the math ...............
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
janfroerup
 
Indlæg: 394
Tilmeldt: 07 jan 2017
Lokalitet: Marke


Tilbage til Bruger-galleri



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster