Dogme Pioneer

Vis os dit grej

Dogme Pioneer

Indlægaf Cinemad » tors 16. aug 2012 15:47

Hej

Jeg kan godt lide Bekkes dogme-koncept, og har tidligere antydet at jeg ville samle et Dogme-Pioneer anlæg. Det er nu lykkedes -sådan da. Men det vender jeg tilbage til.

Jeg starter lige med et kig i de gamle kataloger. Det skal jo være fra før 1980.

Først kataloget fra 1973:
Billede
Min højttaler står som nummer to fra højre.

Og så kataloget fra 1976:

Billede
Receiveren øverst til venstre
Billede
Pladespilleren til venstre

Priserne er tilføjet i 1976 kataloget. 131$ for receiveren og 121$ for pladespilleren.

I skal da også ha' et par billeder, som det ser ud idag :lol:

Billede
Billede
Billede
Billede
(Hmmm... Det ser ud til at jeg skal øve mig lidt med de billeder...)

Nu mangler jeg bare et værelse med brunt hessiantapet, orange gardiner og en plakat med Suzi Quatro. Så har jeg min egen tidsmaskine :Skor:

Og så var der det med lyden. Det var højttalerne jeg købte først, det var dem der startede det. De blev sat til en Beomaster 2000, og siden en 1900. Det lød OK, uden at være prangende.
Tænkte at de måske var bedre afstemt med Pioneeren, Beomasterne har en "egenlyd" som jeg godt kan li', men det er ikke alle højttalere der passer til. Men der blev jeg skuffet. :'( Lyden er mørk og ulden.
Pladespilleren (der tidligere har tjent en herindefra trofast - tak for handlen Poul) og receiveren spiller rigtig fint, så jeg må finde på noget....
(det ville jo heller ikke være sjovt hvis det gik så nemt)
Learning by doing wrong.
Brugeravatar
Cinemad
 
Indlæg: 205
Tilmeldt: 24 apr 2012
Geografisk sted: Midtsjælland
Lokalitet: Hvalsø

Re: Dogme Pioneer

Indlægaf kbekke » tors 16. aug 2012 17:06

Very, very nice, menøeh (host) der er jo også andre dogme-regler end bare alderen at tage hensyn til...

:Gammel:

-Spøg til side. Det er et rigtigt nydeligt set-up. Måske er det i virkeligheden ikke så vigtigt, om det så også spiller så englene synger? Ellers kunne man jo overveje at gå delefiltrene igennem.

Tillykke med det.
Senest rettet af kbekke tors 16. aug 2012 18:54, rettet i alt 1 gang.
Ornithology
Brugeravatar
kbekke
 
Indlæg: 1345
Tilmeldt: 27 jul 2011
Lokalitet: Vejle

Re: Dogme Pioneer

Indlægaf Boptilyoudrop » tors 16. aug 2012 17:23

Armen på den pladespiller er ikke helt ved siden af, jeg har en PL530 der benytter den samme.
Boptilyoudrop
 
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Sy'fyn, græs mellem tæer, vand mellem øer og solen foroven
Lokalitet: Faaborg opland

Re: Dogme Pioneer

Indlægaf Cinemad » tors 16. aug 2012 18:14

kbekke skrev:Very, very nice, menøeh (host) der er jo også andre dogme-regler end bare alderen at tage hensyn til...

:Gammel:



Det er rigtigt, :thumbsup: det glemte jeg at skrive.

Højttalere og receiver er købt i en genbrugsbutik. Pladespileren er købt privat. Pris ialt 375,- kr. Jeg har ikke gjort andet ved det endnu end fransk vask og strygning.

Det med Miles og Coltrane mangler jeg at teste. Jeg har dem kun på CD. :lol:
Learning by doing wrong.
Brugeravatar
Cinemad
 
Indlæg: 205
Tilmeldt: 24 apr 2012
Geografisk sted: Midtsjælland
Lokalitet: Hvalsø


Tilbage til Bruger-galleri



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 125 gæster