Per's fjernsynsanlæg

Vis os dit grej

Per's fjernsynsanlæg

Indlægaf per41 » søn 30. sep 2012 16:44

Hej alle

Hvad laver man på den sidste dag i september måned? Kigger hifi naturligvis - Det er et fantastisk spændende domæne. Jeg ser en masse spændende og flot udstyr på disse sider. Tænk at der er så meget dejligt grej i de små danske hjem - Hurra for det!

Jeg er 'bidt' af en gal hifi-basille. Jeg har brugt og bruger stadig rigtig mange penge på musik og hifi-udstyr. Mit primærer anlæg opfylder desværre ikke alderskravet til udstyr på dette forum, så det skal jeg nok lade være med at vise frem her, men jeg har da et par 'dimser' i både 'fjernsynsanlæget' og i 'køkkenudstyret', som jeg kan fremvise.

'Fjernsynsanlæget' trækkes at forstrækere og lydkilder fra Sony's ES-serie fra slutningen af 80'erne. De er vist heller ikke 'gamle nok' til at blive vist frem, men højtalerne, hovedtelefonerne og grammofonen klarer alderskravet. Jeg har to sæt højtalere på 'fjernsynsanlæget'.

Det ene sæt er fra engelske B&W af typen DM7 mrk. II
Billede

Billede

Billede
Disse højtalere har jeg snart haft i et par år, og dem er jeg vældig glad for. De spiller dejligt og afslappet.

Det andet sæt, som jeg for ganske nyligt er kommet i besiddelse af, er et sæt af danske B&O's Beovox 5700.
Billede

Billede

Billede
Med de rette indstillinger på equalizeren på min Sony TA-E 1000ESD, kan de spille RunRig, så englene synger! Højtalerne lyder helt, som jeg husker dem fra min ungdom - Pågående - med masser af bas og en piskesmelsagtig diskant. Uha det er godt!

B&O'erne står ikke helt originale, idet jeg har forsynet dem med et par kraftige tilslutningsterminaler, da jeg gerne vil have mulighed for at prøve forskellige kabeltyper.
Billede

Skal jeg en sjælden gang høre musik, uden at det går ud over resten af huset, foregår det med et sæt af STAX gamle SR-X mrk. III hovedtelefoner.
Billede
De drives via en SRD7-boks. Det er en hovedtelefon, som bare kan det der med stemmer og flygel. Desværre er de temmelig tunge.
Billede

Pladespilleren til 'fjernsynsanlæget' er en Monitor Audio ET500.
Billede

Billede

Billede
Den er forsynet med en Grace 727-arm
Billede
og pick-up'en er en ældre sag fra Denon - type DL301
Billede

Det var vist hvad, der aldersmæssigt kunne vises fra 'fjernsynshjørnet'.

Jeg ved ikke, om jeg også må vise 'hovedanlæggets' højtalerbestykning? - Jeg gør det alligevel - De opfylder ikke alderskravet, men de har været i handlen de sidste 30 år.
Billede
Tannoy Westminster Royal - Højtaleren over de fleste højtalere!

De bedste hilsner
Per
Venlig hilsen
Per

Vis samfundssind - Dette er skrevet med 100% genbrugte elektroner
Brugeravatar
per41
 
Indlæg: 5
Tilmeldt: 21 sep 2011

Re: Per's fjernsynsanlæg

Indlægaf csso » søn 30. sep 2012 17:03

Lækre ting - og velkommen til Per!

Vi er efterhånden nogle stykker på Tannoy vognen - det du´er ( for at sige det på jysk)
- dit Gryphon er jo heller ikke at kimse ad - den combo gad jeg nok give et lyt
Bedste rockarkæologiske hilsner

“One time we saw some hookers but when we got closer we realized it was Motley Crue.”
Brugeravatar
csso
 
Indlæg: 412
Tilmeldt: 29 maj 2011
Geografisk sted: Nordjylland
Lokalitet: Aabybro

Re: Per's fjernsynsanlæg

Indlægaf larsne » søn 30. sep 2012 17:19

Rigtig fede sager, de b&o 5700 må være noget af det bedste vintage fra Struer set med hifi-brillerne på.
larsne
 
Indlæg: 1277
Tilmeldt: 12 sep 2010
Lokalitet: Holstebro

Re: Per's fjernsynsanlæg

Indlægaf bqvick » søn 30. sep 2012 17:40

Hej Per !
Super,super lækre sager og velkommen til ...... jeg håber meget du finder de trompeter til 5700 ... det er altså lige prikken over i èt :thumbsup:
Mvh. Benny
bqvick
 
Indlæg: 539
Tilmeldt: 13 dec 2010
Lokalitet: Århus

Re: Per's fjernsynsanlæg

Indlægaf Almarx » søn 30. sep 2012 18:36

Ja, jeg spotter også lige en Micro Seiki BL-51(?) og en Sentec forforstærker, der allernederst titter frem. Så lidt "vintage" er der da imellem.
mvh Per
Brugeravatar
Almarx
 
Indlæg: 390
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Dollerup sogn
Lokalitet: Viborg

Re: Per's fjernsynsanlæg

Indlægaf Bent Egholm » søn 30. sep 2012 18:49

Hvis jeg havde sådan et "hovedanlæg" lod jeg aldersgrænse være aldersgrænse og viste det frem med stolthed!
Hold da helt kæft en bunke lækkert udstyr du har....

Hilsen Bent
Mørch GS-6/UP-4 Thorens TD124 Delphon GS-65TT Revox A77 Sony TC-765 Pioneer C90/M90 Philips CD-100 Rogers Ravensbourne Nakamichi 700 Maze 77/Richard Allen Audio Analogue og meget mere...
Brugeravatar
Bent Egholm
RIP
 
Indlæg: 377
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Holbæk

Re: Per's fjernsynsanlæg

Indlægaf High Sky » man 1. okt 2012 10:23

Hej Per
Velkommen til et super hyggeligt forum, og er du færdig nogle skønne Tannoy. Det må lyde fuldstændigt blødt og lækkert. De gamle B&W Dm 7 er jo heller ikke at kimse af, jeg kører selv med DM 6 i stuen. Der er masser af bund i nogle af de gamle B&W hvilket ikke er den lyd jeg hører i butikkerne idag.

Flot flot du skal være en glad mand, ellers smæk en skive på.
Naim Nait 5si. Rega Planet cd. B&W 707 S2.
Brugeravatar
High Sky
 
Indlæg: 414
Tilmeldt: 11 jul 2011
Lokalitet: Middelfart

Re: Per's fjernsynsanlæg

Indlægaf per41 » man 1. okt 2012 18:41

Jeg takker for den varme velkomst. :D

csso:[/b]
Tannoy er bare noget af det bedste jeg har lagt øre til, men de fylder bare helt vildt meget.

[b]larsne:

Beovox 5700 og Beogram 3000 har de været heldige med i Struer.

bqvick:
hej Benny (tænkte nok, at det var dig :cool1: ) - Jeg takker endnu engang for handlen. De spiller dejligt.
Det er ikke helt nemt at finde fødderne til dem. Jeg har annonceret både på hifi4all og på 'den blå'. Det har resulteret i en henvendelse. Det var en person fra Sjælland, som responderede på min annonce, men han ville ikke fortælle, hvor meget han ville have for dem, så jeg bød ham 250 kr./stk.. Hans svar var: "Så kører jeg dem på skrotpladsen"! Hvad kan manden have forventet? Hvad er prisen på et sæt 'godt brugte' trompetfødder fra Bang og Olufsen anno 1977? Det vil koste mig små 1.000 kr. at køre til Sjælland og hente dem!

Almarx:
Du har næsten ret ;) - Pladespilleren er en Micro Seiki BL77. Den er udstyret med en Grace 707 arm med Van den Hull ledningsføring og Cardas-stik i bunden og enderne, samt en Denon DL103 pick-up til at aftaste rillerne.
Det er en Sentec SCA-1 der står på gulvet. Den fungere som min riaa-forstærker, idet det endnu ikke er lykkedes mig at finde (læs: har haft råd til) en Gryphon Legato eller Orestas. :DK:

Bent Egholm:
Det ville hurtigt kunne skabe inflation i vintage-begrebet. I et svagt øjeblik kunne jeg bare ikke modstå fristelsen :oops: (Jeg er så glad for det :Thumpsup: ). Hovedanlægget må præsenteres på et andet fora. Det meste af udstyret lå engang på nerds.dk, men så relancerede de sitet ....og væk var det! Måske der på dette site kommer en kategori: "Hvad har du ellers?" Så kan det være....

High Sky:
Det ser ud til, at I hygger jer - Det virker som et dejligt forum. Her er ikke nogen 'kloge aage' (endnu), som nok skal fortælle andre, at de 'ikke har fattet en bønne' af, hvad hifi går ud på.
Jeg holder også meget af lyden fra B&W højtalere, og jeg kigger lidt efter et par DM17 til erstatning for et sæt af B&O's CX100 i køkkenet.

Jeg glæder mig til at se, hvad I alle ellers får slæbt hjem fra loppemarkeder, genbrugspladser og ved indkøb. :D
Venlig hilsen
Per

Vis samfundssind - Dette er skrevet med 100% genbrugte elektroner
Brugeravatar
per41
 
Indlæg: 5
Tilmeldt: 21 sep 2011

Re: Per's fjernsynsanlæg

Indlægaf MDA » man 1. okt 2012 19:34

Velkommen til :RR:
Ja jeg savler også lidt (meget) over dit main setup.

Så længe det ikke tager overhånd og emner/indlæg bliver i Cafe og hygge samt Bruger-galleri så kan jeg ikke få ondt i nummeren over, at der bliver snakket om ting som måske ikke helt opfylder 25år.
Så små sko skal vi heller ikke gå i.
Selvfølgelig alt med måde.
♫♫♫ Guide til upload af billeder ♫♫♫
God tone og opførsel er ikke en regel, men en selvfølge :-)
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin
 
Indlæg: 3368
Tilmeldt: 08 apr 2010
Geografisk sted: Støvring
Lokalitet: Nordjylland

Re: Per's fjernsynsanlæg

Indlægaf per41 » ons 7. aug 2013 20:03

Jeg må hellere....... Der er kommet fødder under B&O'erne, så de nu står i deres rette højde. Det er ikke original fødderne, men et sæt lavet til et af B&O's TV. Jeg har været nød til at bore et par huller i bunden af højtalerne for at få fødderne monteret. - Skidt - Skal de engang sælges, skal fødderne alligevel sælges med. :cool1:
b_o_pa_fod.jpg


Bedste hilsner
Per Jakobsen
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Venlig hilsen
Per

Vis samfundssind - Dette er skrevet med 100% genbrugte elektroner
Brugeravatar
per41
 
Indlæg: 5
Tilmeldt: 21 sep 2011


Tilbage til Bruger-galleri



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 132 gæster