Mit anlæg...lige nu

Vis os dit grej

Re: Mit sommer anlæg

Indlægaf Tube mania » tirs 15. maj 2012 17:44

Hold da kæft...er man i dårlig humør så hjælper det at spille Chris Barber på Celestion højtalere
(eller en anden god højtaler)...de må være skabt for hinanden. Hvordan kan mellemtonen være så
*langt fremme* og detaljeret uden at de bliver pågående...det er jo fantastisk. Hvis nogen vil have
et lyt er de velkommen.

Tak til den anonyme giver af en kasse plader...der er en hel del gode ting.

Billede
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..



.
Brugeravatar
Tube mania
 
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 12 maj 2010
Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området

Re: Mit sommer anlæg

Indlægaf Boptilyoudrop » tirs 15. maj 2012 18:44

Oj, nu bliver jeg helt misundelig. Men det er super godt at det er dig der fik dem! Tillykke, god smag i vintage hifi!
Boptilyoudrop
 
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Sy'fyn, græs mellem tæer, vand mellem øer og solen foroven
Lokalitet: Faaborg opland

Re: Mit sommer anlæg

Indlægaf Tube mania » tirs 15. maj 2012 19:24

Tak...du må komme forbi en dag...når det passer... :thumbsup:
mvh
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..



.
Brugeravatar
Tube mania
 
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 12 maj 2010
Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området

Re: Mit sommer anlæg

Indlægaf Tube mania » tirs 29. maj 2012 20:21

Underligt horn på besøg...ved ikke helt endnu hvad jeg mener om det...

Billede
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..



.
Brugeravatar
Tube mania
 
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 12 maj 2010
Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området

Re: Mit sommer anlæg

Indlægaf The Canadian » tirs 29. maj 2012 23:13

Et par af Tommys horn ... Er de med støbt eller foldet indmad ...
Hvilken type dis. er den udstyret med ...

Har haft flere af hans værker :) Kunne nu best lige dem med støbt ...
O & O, Jake

Stuen - Rega RP 10 + Athena 3 + Rega ISO / Tubelab pre + Ortofon GF-603 / Hørning Alkibiades
Kontoret - Morgen Int. Amp + Tuner + CD / Thorens TD 127 Electronic + SME 3012R + SPU / Trone Seven MC / Russel K Red 50
Brugeravatar
The Canadian
 
Indlæg: 500
Tilmeldt: 11 maj 2010
Geografisk sted: Den Fynske Hovedsted
Lokalitet: Jakes Joint

Re: Mit sommer anlæg

Indlægaf Tube mania » ons 30. maj 2012 09:25

Jeg ved det ikke, men de er godt nok tunge (40kg) så der må jo være noget inden i. Jeg har også en Sati forstærker på besøg...tror sg ikke udgangs rørerene dur mere...den gir kun 3W. Det er 52b rør og kan erstattes af 520b fra Emission lab, men de koster 5500 :QQS: for et sæt. Godt jeg ikke har sådan noget...
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..



.
Brugeravatar
Tube mania
 
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 12 maj 2010
Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området

Re: Mit sommer anlæg

Indlægaf The Canadian » ons 30. maj 2012 13:16

Tyder på at det er med støbt horn ...

Hvad siger du til lyden ... Evt et billede af Sati'en ...

O&O
O & O, Jake

Stuen - Rega RP 10 + Athena 3 + Rega ISO / Tubelab pre + Ortofon GF-603 / Hørning Alkibiades
Kontoret - Morgen Int. Amp + Tuner + CD / Thorens TD 127 Electronic + SME 3012R + SPU / Trone Seven MC / Russel K Red 50
Brugeravatar
The Canadian
 
Indlæg: 500
Tilmeldt: 11 maj 2010
Geografisk sted: Den Fynske Hovedsted
Lokalitet: Jakes Joint

Re: Mit sommer anlæg

Indlægaf Tube mania » ons 30. maj 2012 21:05

Jaa...lyden...joo...de er anderledes end alt andet jeg har hørt...der sidder vist Lowther PM4 (er den ikke hulans dyr) i dem...jeg synes ikke den skriger som nyere Lowther har tendens til. Kan det ikke godt passe at disse er gamle nok til at adskille sig fra nutidens...de er nok 18 år. Jeg kan egentlig godt lide dem...lidt..den dybe mellem-tone er meget kraftig (kommer fra hormundingen), men bas og diskant følger ret godt med.

Sati'en uha uha...kan være jeg fortæller lidt om den i *rørteknik*
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..



.
Brugeravatar
Tube mania
 
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 12 maj 2010
Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området

Re: Mit sommer anlæg

Indlægaf Tube mania » tors 14. jun 2012 00:19

Det har været en interessant oplevelse at lære disse horn nærmere at kende og de har ændret mit syn på de gamle High Fidelity gulvhorn...eller måske nærmere den Fostex enhed der sidder i dem. Jeg havde forventet at det var dem der lød bedst, men det var det langt fra...de viste sig at være ret harske i lyden i området 4-8kHz sammenlignet med de store.

De store horn lød i det hele taget ret godt, men det var som om man skulle på lidt større afstand af dem end jeg er vant til. Jeg var nødt til at centrere den ene Lowther (PM-2C) for den havde tendens til at skrabe på magneten med en mislyd til følge...i den anden måtte der skiftes en kondensator til diskanten. Nogen havde knækket tråden af den der sad i og forsøgt at lodde på stumpen der stak ud, men det duede ikke.

Jeg fik lyst til at prøve AMT enheden sammen med HF hornene og har skåret Fostex'en af ved 1kHz ca..justeret niveau'et på AMT'en og opnået en tight, homogen lyd som jeg rigtig godt kan lide...det er som om jeg er rykket fra række 10 til række 2 up front 8) Det bliver nok det jeg lytter på et stykke tid...

Billede

Ham der har de store horn er glad for de spiller så godt (han har aldrig hørt dem spille så godt siger han), men er træt af dem så de er til salg nu og han har lånt mine Celestion Ditton 66 med hjem...nu kan hans forstærker trække også dem.
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..



.
Brugeravatar
Tube mania
 
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 12 maj 2010
Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området

Re: Mit sommer anlæg

Indlægaf Tube mania » søn 26. aug 2012 15:23

Jeg er træt af at slæbe rundt på højtalere...så har nu 2 anlæg stillet op permanent i stua... :OPO:

Billede

Teac'en stejkede for første gang i 16år...det er fandme for dårligt :Tanke: ...2 små driv-remme er blevet 'lakrids-agtige'...så ude på lageret fandt jeg en gammel Luxman D103U. Den får klare jobbet indtil jeg finder et par remme som passer Teac'en.

Billede

Sikke noget rod

Billede
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..



.
Brugeravatar
Tube mania
 
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 12 maj 2010
Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området

Re: Mit anlæg...lige nu

Indlægaf Tube mania » lør 27. okt 2012 13:21

Så er den lille 'nye' Marantz faldet til...den skulle bare lige have fransk vask og strygning samt nye remme fra Tyskland inden den opførte sig normalt...den er da 'nuttet'

Billede

Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..



.
Brugeravatar
Tube mania
 
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 12 maj 2010
Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området

Re: Mit anlæg...lige nu

Indlægaf MDA » søn 28. okt 2012 22:01

Hvordan går det med dine "nye" Beovox 5000 ?
♫♫♫ Guide til upload af billeder ♫♫♫
God tone og opførsel er ikke en regel, men en selvfølge :-)
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin
 
Indlæg: 3368
Tilmeldt: 08 apr 2010
Geografisk sted: Støvring
Lokalitet: Nordjylland

Re: Mit anlæg...lige nu

Indlægaf Tube mania » ons 31. okt 2012 11:34

De spiller så man tror det er løgn...tror ikke der er lavet en eneste passiv B&o højtaler som kan følge den i dynamik og musik-glæde. De enkelte som har hørt den her har været positivt overraskede, men mener at min rør-effekt også yder sit til det. Kun diskanten kunne være bedre...det påstås de lyder lidt som en JBL monitor...det er jeg enig i.
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..



.
Brugeravatar
Tube mania
 
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 12 maj 2010
Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området

Re: Mit anlæg...lige nu

Indlægaf Marantzman » ons 31. okt 2012 17:34

Nej hvor sjovt. Sådan en lille Marantz har jeg også erhvervet mig inden for den sidste måned. Det er en herlig maskine, som jeg ser frem til at lave nogle live optagelser med, tilsluttet en M-audio DMP3 preamp og et par Oktava 012 mikrofoner. Og så er planen at den skal stå som afspiller i stueanlægget istedet for en Beocord 9000 som fruen mener størrelsesmæssigt er lidt overkill ift. hvor meget bånd der bliver lyttet til dèr. Er meget tilfreds med mit køb:-)
Marantzman
 
Indlæg: 102
Tilmeldt: 18 maj 2010
Geografisk sted: Sjælland
Lokalitet: København

Re: Mit anlæg...lige nu

Indlægaf Tube mania » tors 1. nov 2012 16:50

Tillykke med den lille ny...jeg fandt min i Fredericia hallerne og fik den for 200kr...så måtte jeg lige købe nye remme til den...100kr. Den har 2 svinghjul som roterer modsat..en lille specialitet som gør den ufølsom overfor bevægelser.
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..



.
Brugeravatar
Tube mania
 
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 12 maj 2010
Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området

ForegåendeNæste

Tilbage til Bruger-galleri



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 141 gæster