Mit anlæg...lige nu

Vis os dit grej

Mit anlæg...lige nu

Indlægaf Tube mania » tirs 6. jul 2010 11:08

Nu skal i ikke tro mine dejlige Rectiliniar er på pension eller andet...de hviler sig bare (i sommer-varmen). Jeg synes bare som mange andre det er sjovt at prøve noget andet...i dette tilælde nogle gamle defekte JBL SVA-1800 som jeg har renoveret. Hold da helt ferie..de spiller godt med Pioneer SX-1080...masser af detaljer på helt sort baggrund(både mellemtone og diskant)...mega-stram bas...sikkert fordi det er 2 16ohm enheder i paralel og forstærkeren er meget strømstærk. De kan også spille rock ved realistisk niveau..ja de er faktisk istand til at flække kraniet og trykke hjernen ud på bagvæggen.
mvh
Billede
Senest rettet af Tube mania lør 27. okt 2012 15:24, rettet i alt 1 gang.
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..



.
Brugeravatar
Tube mania
 
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 12 maj 2010
Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området

Re: Mit sommer anlæg

Indlægaf Tonni » tirs 6. jul 2010 16:37

Sikke et dejligt sæt!

De Heil der står oven på er de koblet til? - Eller "nøjes" du med de dejlige horn?

mvh.
Tonni
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4796
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Mit sommer anlæg

Indlægaf Tube mania » tirs 6. jul 2010 21:23

Jep...for øjeblikket står de bare til 'pynt', men senere skal jeg prøve at få dem til at spille sammen med JBL'erne...det er jo let at afbryde hornet bagpå fordi de er indrettet til biwiring. Så vidt jeg husker er delefrekvensen 1600Hz og det kan de jo sagtens klare...det passer jo fint at de står tæt på bas/mellemtone enheden...

Jeg er ellers overrasket over hornet i JBL'erne...det spiller dejlig med masser af detaljer uden at være hård..skulle jeg klage over noget er det måske den øverste top som virker lidt tilbagetrukket. Det klæder dog mange CD's som har tendens til at være for 'skrappe' i diskanten...så hellere det end det modsatte.

mvh
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..



.
Brugeravatar
Tube mania
 
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 12 maj 2010
Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området

Re: Mit sommer anlæg

Indlægaf Fredmarantz » ons 7. jul 2010 00:04

Fedt, at du "bare" kigger i gemmerne og opdager, at der vist er noget gear, som trænger til at få solen at se - og få lidt luft under vingerne igen - jeg kender følelsen og har selv lige trukket en gammel Pioneer "op af tasken" (SA-9900) integreret og sat den sammen med min nyerhvervede - endeligt stereospillende Accuphase T-100 Tuner - så nu er det gamle hæderkronede Marantz rørgrej sat " i skyggen" og nu kan disse herlige Transistorkonger stråle - og banke gedigen musik ud på terrassen til glæde for grillfolket og den solbadende frue - :cool1: :shock: -

Dejligt at se, Tube - at du kan og vil veksle sådan mellem alle stilarterne - Den er nu en flot ting, sådan en Pioneer Receiver af den lidt tungere slags!! - og vi vel alle i kor synge med på : "Den slags kvalitet laves bare ikke mere" (den står i mol for dem, som vil nynne melankolsk med)) :'(

vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Mit sommer anlæg

Indlægaf bjerager » ons 7. jul 2010 07:29

Den er fandme flot sådan en pioneer-receiver. Håber at dy nyder sommeren.
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager
 
Indlæg: 1872
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Re: Mit sommer anlæg

Indlægaf Gottschalck » ons 7. jul 2010 08:13

Rectiliniar skal ikke hvile - de skal arbejde!!
Godt at se at grejet bliver luftet i sommervarmen.
Brugeravatar
Gottschalck
 
Indlæg: 1676
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup

Re: Mit sommer anlæg

Indlægaf Tube mania » ons 7. jul 2010 09:22

Sådan en Pioneer SA-9900 er bare en skøn forstærker...hvad var der galt med Accuphase tuneren. Det er sandt at den slags ikke laves mere...så er det godt der findes nogen som os der passer på det. Jeg er jævnligt istand til at overraske unge mennesker i fh til ydeevnen og kvaliteten på de gamle apparater.


Jo..jeg nyder skam sommeren...sidder ude og drikker kaffe og kører nogle gode ture på 'kværnen'. Det er osse noget lækkert gammelt udstyr du har Bjergager...



Rectiliniar er dejlige, men tåler ikke tæv som JBL'erene og med Pioneer'en som drivmiddel er det nok bedst at holde sig til dem. Desværre må jeg erkende at Arena'en ikke yder dem retfærdighed selvom jeg har gjort meget ved den. Pioneeren lyder mange gange bedre så jeg bliver nødt til at prøve på et tidspunkt. Jeg vil ikke spille på rør når der er hedebølge...der er jo allerede varmt nok og de siger netop nu at der komme en masse varme de kommende dage...

mvh
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..



.
Brugeravatar
Tube mania
 
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 12 maj 2010
Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området

Re: Mit sommer anlæg

Indlægaf Tube mania » tors 9. feb 2012 16:42

Mens vi venter på sommer kan man jo lytte lidt på vintage grej...her er det min nye Pioneer PL50 som bliver forstærket af Luxman SQ38FD...det lyder sgu godt på de gamle High Boy's. Fast bas, men blød mellemtone (som smør en sommerdag)..det er jo dejlig...intet skrigeri, men diskanten er der når den skal være der.

Man bliver lidt overrasket af hvor stor den er...den er ikke bare en grammofon, men et møbel...flot...det er den. Jeg er godt nok også blevet forelsket i Pioneer PL61...så nu må vi se...hvordan det går 8)

Det er jo blevet så moderne at sætte ting til 'storskrald' så Thorens 2001 had to go...sorry Thorens...du var for moderne...læs: kedelig :QQS:

Når der skal ske noget nyt skal man have noget gammelt... :Thumpsup:

Billede
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..



.
Brugeravatar
Tube mania
 
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 12 maj 2010
Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området

Re: Mit sommer anlæg

Indlægaf bluetiger » tors 9. feb 2012 17:49

Den grammofut er bare dejlig, har lige købt og tilbageleveret en af slagsen.
Lejet var røget sig en tur den havde ellers passet så godt til bjælkerne i stuen...
Brugeravatar
bluetiger
 
Indlæg: 247
Tilmeldt: 17 apr 2011
Geografisk sted: Lige over lillebælt og så ca 25 km til venstre

Re: Mit sommer anlæg

Indlægaf Boptilyoudrop » tors 9. feb 2012 20:04

Tillykke, hvis den er så god som den ser ud, så var det et godt køb! Jeg var selv lige ved at ringe på den... :D Nu har den i hvert fald fundet et godt hjem!
Boptilyoudrop
 
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Sy'fyn, græs mellem tæer, vand mellem øer og solen foroven
Lokalitet: Faaborg opland

Re: Mit sommer anlæg

Indlægaf Tube mania » tors 9. feb 2012 22:51

Tak...den spiller fremragende...tænk hvad man får for 800kr...det kalder jeg *value for money* L::L :OPO:
mvh
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..



.
Brugeravatar
Tube mania
 
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 12 maj 2010
Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området

Re: Mit sommer anlæg

Indlægaf Tube mania » man 14. maj 2012 20:21

Når jeg nu ævler om Tannoy er det ikke fordi jeg tror det er det jeg har fået, men når man nu ikke kan få det man vil have må man nøjes med det man kan få. Men hvad lyd angår så er dette absolut Engelsk vellyd og måske det nærmeste man kan komme uden at investere kassen i Tannoy. Fuldfed mellemtone akkompagneret af 12" bas som får hjælp af en slave som ikke gider lave noget undtagen når der kommer noget der der ligger under 35hz. Perfekt afstemning uden bulder...nå ja...de hedder Celestion Ditton 66...bare så i ved det. _d_

Tak til Xray for transporten.

Billede
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..



.
Brugeravatar
Tube mania
 
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 12 maj 2010
Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området

Re: Mit sommer anlæg

Indlægaf Gottschalck » man 14. maj 2012 21:41

Hvad så med dine HighBoys. Kan de nye spille op mod de gamle kæmper?

Hilsen Jesper
Brugeravatar
Gottschalck
 
Indlæg: 1676
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup

Re: Mit sommer anlæg

Indlægaf Tube mania » man 14. maj 2012 22:15

De gamle High Boys kan stadig..er stadig dejlige og skal ingen steder, men der er bare lidt mere af det hele..lyder som store højtalere og det kan jeg godt lide. Slagtøjet kommer pludseligt tættere på..vokalen ligeså...bassen går dybere, men er ikke kraftigere..nærmere omvendt.

Lytter lige nu til gamle Dire Straits (Zlatna) og Kenny Rogers får osse en snurretur....der sg hug i de gamle Celestion. Godt jeg ikke har underboer og lign...selvom jeg spiller moderat sker der noget...

mvh
Senest rettet af Tube mania man 14. maj 2012 22:23, rettet i alt 2 gange.
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..



.
Brugeravatar
Tube mania
 
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 12 maj 2010
Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området

Re: Mit sommer anlæg

Indlægaf Tonni » man 14. maj 2012 22:18

Hvor er det dejligt at se det var dig der fik fingrene i de 66'ere! Så mangler vi bare at høre hvad vi har at være "misundelige" over... :D

[Edit] der var du hurtigst... - Men mere tak!! :OLO: [/Edit]
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4796
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Næste

Tilbage til Bruger-galleri



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 21 gæster