Storkens færd i vintageverden

Vis os dit grej

Re: Storkens indtrædelse i vintageverden

Indlægaf Storken » lør 10. jan 2015 00:47

X-ray skrev:
Storken skrev:...Det kræver selvfølgelig, at man er registreret låner, hvis man vil gøre det online.

Vil det sige, at de ligger til download... ÆÆ:Æ


Ba'duum, tiiischhh! LL:LL - Det var selvfølgelig hentydet til online-bestilling!
- Simon

Primær: Tandberg TR-2075, Lenco L75 m. Ortofon AS-212, Ortofon MC 30 Super, Ortofon T-5, Tandberg TCD 330, Tandberg Studio Monitors
Brugeravatar
Storken
 
Indlæg: 183
Tilmeldt: 11 mar 2013
Geografisk sted: Fyn
Lokalitet: 5000, Odense C

Re: Storkens færd i vintageverden

Indlægaf Luxman-man » man 12. jan 2015 22:05

Hej Simon. Det er et rigtig godt sæt du have der. Flot opstilling. Hold endelig ved dine DM7ér de er et par rigtig, rigtig gode højtalere, og meget roste da de kom frem for en hel del år tilbage, jeg er nu 55 år gammel og opvokset med dem hjemme ved min far. Det er dog rigtigt at de gerne vil have lidt for deres arbejde, men jeg vil give dig et tip som du måske kan tænke over. nu ved jeg jo ikke hvilken musiktyper du er til, men er det lidt rock´et så kommer de lidt til kort i det nedre område, Jeg mener der er jo en årsag til at det hedder en stortromme.... en højtaler med en diameter på 4" kommer altså lidt til kort, uanset hvem der har lagt navn til den, det er du jo også selv inde på... ;) men jeg har haft disse højtalere til at spille i samarbejde med en Audio pro B2-50, en aktiv subwoofer med en fantastisk ydeevne. dette vil også afhjælpe din effektdel i T-2075 betragteligt afhængigt af hvor du vælger at ligge din delefrekvens. omtalte enhed er sommetider set i DBA. Og du har helt ret pas på ikke at brænde dine diskanter af, de originale diskanter er ikke til at skaffe mere....... mvh...
Fra vinyl over Beogram 4004, tape på A77 eller Akai D 570, Luxman C1000, 2 stk Nacamichi EC100, Luxman M6000 + M6000 + M4000 + M4000, Jbl Olympos til mine ører.

I don't always listen to Black Sabbath But when I do, so do the neighbors
Brugeravatar
Luxman-man
 
Indlæg: 23
Tilmeldt: 05 jan 2015
Lokalitet: Fredericia

Re: Storkens færd i vintageverden

Indlægaf Storken » ons 21. jan 2015 12:30

Tak for tippet med sådan en B2-50! Kan se at der pt. er en på Den Blå til 1800,-, dog uden rigtige billeder. Den ser helt klart spændende ud, og så er den fint vintage - det er jo vigtigt! Det kniber bare lidt med pladsen, hvis den skulle her hjem, desværre.
Dog er jeg stadig også fast besluttet på, at få et sæt Tandberg Studio Monitors hjem inden for kort tid, og så må B&W'erne nok desværre videre, da lejligheden ikke er gearet til fuldstændig at blive overtaget af lydsystemer. (Der bor jo også en sød pige her! ;) ).
Men det kunne helt sikkert være sjovt med sådan en sub. Om ikke andet, så for at få det prøvet!
- Simon

Primær: Tandberg TR-2075, Lenco L75 m. Ortofon AS-212, Ortofon MC 30 Super, Ortofon T-5, Tandberg TCD 330, Tandberg Studio Monitors
Brugeravatar
Storken
 
Indlæg: 183
Tilmeldt: 11 mar 2013
Geografisk sted: Fyn
Lokalitet: 5000, Odense C

Re: Storkens færd i vintageverden

Indlægaf Storken » man 25. maj 2015 18:49

Så for søren! Her en lille teaser:

Billede

Har ikke sat dem til endnu, da jeg har travlt med semesterprojekt (eksamensopgave). Men opdatering følger indefor de næste par dage!!!
- Simon

Primær: Tandberg TR-2075, Lenco L75 m. Ortofon AS-212, Ortofon MC 30 Super, Ortofon T-5, Tandberg TCD 330, Tandberg Studio Monitors
Brugeravatar
Storken
 
Indlæg: 183
Tilmeldt: 11 mar 2013
Geografisk sted: Fyn
Lokalitet: 5000, Odense C

Re: Storkens færd i vintageverden

Indlægaf Storken » ons 27. maj 2015 22:34

Så er semesterprojektet afleveret, og jeg kan endelig få tid til at lytte.. Og det har været hele ventetiden værd. Hold nu fast, hvor spiller de godt! Tandberg Studio Monitor spændt for TR 2075 .. Ja, hvad kan man sige? Jeg er glad, rigtig rigitg glad! Pt. står de på SD-fødder, da der er forholdsvis blødt gammelt trægulv her i lejligheden, men de kommer nok lidt højere op på et tidspunkt.

Må se, om jeg kan få taget nogle lidt bedre billeder en dag, da disse bare er taget med telefonen. Det eneste rigtig gode kamera her, er dog et ældre analogt spejlrefleks med sort/hvid-film - men det kunne nu også være sjovt at bruge, nu hvor udstyret jo har alderen!

Billede

Billede

Billede

Alle enheder ser rigtig fine ud og er fuldt funktionsdygtige. Fineren har dog - især på toppen og bunden - nogle skader, såsom urtepottemærke og andre skjolder. Heldigvis ikke så slemt! Regner dog med at få slebet dem forsigtigt for derefter at give dem en omgang olie. Træsorten er, så vidt jeg kan se, teak.
De har i hele deres levetid boet på Åland ud for Stockholm og har været i samme families eje, siden de var nye.

Der skal til slut lige lyde en stor tak for hjælp til koordinering af transport til Jakob (The Canadian) og Hans Jørn (vericon). :Thumpsup:
- Simon

Primær: Tandberg TR-2075, Lenco L75 m. Ortofon AS-212, Ortofon MC 30 Super, Ortofon T-5, Tandberg TCD 330, Tandberg Studio Monitors
Brugeravatar
Storken
 
Indlæg: 183
Tilmeldt: 11 mar 2013
Geografisk sted: Fyn
Lokalitet: 5000, Odense C

Re: Storkens færd i vintageverden

Indlægaf acj1980 » tors 28. maj 2015 09:21

et billede hvor vi ser enhederne vil være endnu federe :p :p :p er slet slet slet ikke i tvivl om det spiller suverænt godt , Tanteberg har altid været fantastiske :thumbsup:
acj1980
 

Re: Storkens færd i vintageverden

Indlægaf Storken » tors 28. maj 2015 10:30

acj1980 skrev:et billede hvor vi ser enhederne vil være endnu federe :p :p :p er slet slet slet ikke i tvivl om det spiller suverænt godt , Tanteberg har altid været fantastiske :thumbsup:


Så snart der kommer lidt mere lys, så tager jeg også billeder under frontstoffet - de blev helt sorte i går pga. manglende lys ;)
- Simon

Primær: Tandberg TR-2075, Lenco L75 m. Ortofon AS-212, Ortofon MC 30 Super, Ortofon T-5, Tandberg TCD 330, Tandberg Studio Monitors
Brugeravatar
Storken
 
Indlæg: 183
Tilmeldt: 11 mar 2013
Geografisk sted: Fyn
Lokalitet: 5000, Odense C

Re: Storkens færd i vintageverden

Indlægaf The Canadian » tors 28. maj 2015 12:58

Hey ...


Godt de er kommet ''hjem'' ... Ser frem til at lytte til den, måske med ''The L-Shaped Man' på skivespilleren ... Syntes det er et meget positiv bekendskab :)
O & O, Jake

Stuen - Rega RP 10 + Athena 3 + Rega ISO / Tubelab pre + Ortofon GF-603 / Hørning Alkibiades
Kontoret - Morgen Int. Amp + Tuner + CD / Thorens TD 127 Electronic + SME 3012R + SPU / Trone Seven MC / Russel K Red 50
Brugeravatar
The Canadian
 
Indlæg: 495
Tilmeldt: 11 maj 2010
Geografisk sted: Den Fynske Hovedsted
Lokalitet: Jakes Joint

Re: Storkens færd i vintageverden

Indlægaf Storken » søn 31. maj 2015 19:22

Så kom der endelig billeder fra "under hjelmen" - tror ikke, at de kunne se meget bedre ud med de ca. 40 år, de har på bagen. :thumbsup:

Billede

Billede

Ved dog ikke om det er en reperation, bassen her har fået? Begge basser ser præcis sådan ud, og det skulle da være underligt, hvis der havde været en fuldstændig identisk skade på begge? :?
Billede

Billede

Billede
- Simon

Primær: Tandberg TR-2075, Lenco L75 m. Ortofon AS-212, Ortofon MC 30 Super, Ortofon T-5, Tandberg TCD 330, Tandberg Studio Monitors
Brugeravatar
Storken
 
Indlæg: 183
Tilmeldt: 11 mar 2013
Geografisk sted: Fyn
Lokalitet: 5000, Odense C

Re: Storkens færd i vintageverden

Indlægaf kbekke » søn 31. maj 2015 19:47

Rigtigt god vintage-stil, Simon! :cool1:
Ornithology
Brugeravatar
kbekke
 
Indlæg: 1318
Tilmeldt: 27 jul 2011
Lokalitet: Vejle

Re: Storkens færd i vintageverden

Indlægaf Storken » tirs 4. aug 2015 23:02

Jf. en postering i "Gode loppefund"-tråden, kom jeg lige til at tænke på, at jeg slet ikke havde vist denne sag herinde!
En Philips CD204 fundet i en af Odenses største genbrugsforretninger, der normalt bare har et lille udvalg af dårligt let sort 90'er skrammel - når der gælder hifi, i.e. Men en dag stod denne sag på hylden til 225,- og så ud som om den lige havde forladt fabrikken var det ikke for en lille rids på toppen. Den virker ligeså upåklageligt! Det er noget af et robust stykke grej. Næsten ikke noget plastik på den andet end knapper og display! Pt. står den dog hos mine forældre, da mit anlæg ikke skal overtage stuen og lejligheden fuldstændig - og så bliver der heller ikke rigtig hørt CD'er her, så tænkte at den skulle sættes til det vintage anlæg, jeg har fået stablet på benene hjemme hos mine forældre. :Thumpsup:
Nå, men her er lige et billede, da den kortvarigt var til afprøvning på Studio Monitors og resten af Tandberg systemet. :thumbsup:

Billede
- Simon

Primær: Tandberg TR-2075, Lenco L75 m. Ortofon AS-212, Ortofon MC 30 Super, Ortofon T-5, Tandberg TCD 330, Tandberg Studio Monitors
Brugeravatar
Storken
 
Indlæg: 183
Tilmeldt: 11 mar 2013
Geografisk sted: Fyn
Lokalitet: 5000, Odense C

Re: Storkens færd i vintageverden

Indlægaf Storken » søn 4. mar 2018 01:08

Hold da op! Jeg kan se, at jeg ikke har opdateret tråden her i snart tre år. Det er jo helt galt. Men okay, der er heller ikke meget, der har ændret sig i mit setup. Det spiller stadig super tilfredsstillende - og så bliver trangen til at udskifte og prøve nyt jo dæmpet!
Vi har dog omrokeret vores lille lejlighed her midt i Odense, og det betyder også, at anlægget nu kommer mere til sin ret! Hurra for det! Så hermed følger en lille billedserie af vores “nye” stue.

Først et lille blik på lyttepositionen samt pladereolen:
EB28711D-8FAF-420C-91E0-7F888EC4B26B.jpeg

Og lyttepositionen, når højtalerne ikke lige skal sige så meget:
89E2F8AC-E2D6-42A3-B504-855684A75C87.jpeg

Og som jeg snakkede med et par stykker om på årets træf (som jeg netop er kommet hjem fra - tak for en super hyggelig dag til alle deltagerne!), så står jeg pt. i lære som møbelsnedker. Så stolen på billedet har jeg selv lavet - både træarbejdet, læderet, flettet og messinghængslerne. Den er lavet ud fra billeder af en Børge Mogensen jagtstol fra 1955.
Nok om snedkertingen - nu tilbage til vintage hifi! Så her er lidt ekstra billeder:
58C3A156-11BE-4F4F-BB1E-4BD17F88592F.jpeg

420F57A4-9A8C-4744-A2E6-8763B6E42265.jpeg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
- Simon

Primær: Tandberg TR-2075, Lenco L75 m. Ortofon AS-212, Ortofon MC 30 Super, Ortofon T-5, Tandberg TCD 330, Tandberg Studio Monitors
Brugeravatar
Storken
 
Indlæg: 183
Tilmeldt: 11 mar 2013
Geografisk sted: Fyn
Lokalitet: 5000, Odense C

Re: Storkens færd i vintageverden

Indlægaf hess » søn 4. mar 2018 01:29

Cool setup. Er selv i gang med et L75/AS212 projekt. Det ser i øvrigt ud til at være en komfortabel jagtstol.
hess
 
Indlæg: 277
Tilmeldt: 13 feb 2012
Lokalitet: Hvidovre

Re: Storkens færd i vintageverden

Indlægaf Louis » søn 4. mar 2018 16:33

Det ser sgu godt ud Simon! Rigtig godt. Og tak for sidst.
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2743
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Storkens færd i vintageverden

Indlægaf Storken » søn 4. mar 2018 21:26

hess skrev:Cool setup. Er selv i gang med et L75/AS212 projekt. Det ser i øvrigt ud til at være en komfortabel jagtstol.

Fedt! Jeg har godt fulgt lidt med i din tråd om projektet - det ser rigtig godt ud! Stolen er skam også ganske behagelig at sidde i - og så er den så lav (man sidder ca. 10 cm over gulvet), at man slet ikke behøver fodskammel for at slå benene op! 8)
Louis skrev:Det ser sgu godt ud Simon! Rigtig godt. Og tak for sidst.

Tak! Jeg er i den grad også tilfreds med resultatet. Og i lige måde! Skulle du lægge vejen forbi Odense en dag, så skal jeg nok sørge for, at der er kaffe til en stempelkande. :thumbsup:
- Simon

Primær: Tandberg TR-2075, Lenco L75 m. Ortofon AS-212, Ortofon MC 30 Super, Ortofon T-5, Tandberg TCD 330, Tandberg Studio Monitors
Brugeravatar
Storken
 
Indlæg: 183
Tilmeldt: 11 mar 2013
Geografisk sted: Fyn
Lokalitet: 5000, Odense C

ForegåendeNæste

Tilbage til Bruger-galleri



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster