Mit Analoge Hjørne

Vis os dit grej

Re: Mit Analoge Hjørne

Indlægaf cpoen » søn 19. maj 2013 19:23

I går var Larsdk og jeg så nede og hente vores Pioneer SX-434 receivere hos Spuncut. Virkeligt godt arbejde han har lavet.. de lyder virkeligt godt nu. Og det bedste af det hele... ingen støj på RIAA forstærkeren :Thumpsup:

Til de interesserede ang. hvad han har lavet, er her et uddrag fra en mail fra spuncut:

Overføringskondensatorerne bliver i videst mulige omfang udskiftet til filmkondensatorer.
Elektrolytkondensatorer bliver udskiftet til større værdier, både hvad kapacitet og spænding
angår. De lytter som jeg ifølge diagrammet har vurderet til at have kritiske værdier er
udskiftet til samme kapacitet men med højere spænding.
Hovedlytterne bliver forøget 3 gange til 10000uF/35V og af samme årsag bliver ensretterne
udskiftet til 6 ampere's typer mod de tidligere 1 ampere's ensrettere.

Jeg er blevet anbefalet to transistortyper som skal medføre at støjen i RIAA-forstærkeren
reduceres, jeg har indkøbt begge typer. Da jeg ikke har kunnet finde oplysninger om hvorvidt
disse transistorer i praksis vil reducere støjen kan jeg blot foretage udskiftningen og så håbe
på det bedste. Det kan jo være måden at RIAA-forstærkeren er opbygget på der medfører
støjen og skulle vi være så uheldige er der ikke andet for end en ekstern RIAA-forstærker.
:thumbsup:

Vi skulle jo lige høre om det var blevet bedre med Støjen fra RIAA forstærkeren, så spuncut hentede et par plader vi lige kunne teste med. Så der blev lige spillet lidt luftguitar også :OPO: Det var hyggeligt.

Når vi nu alligevel var på Lolland Falster, hentede vi en Pioneer PL-400 spiller, som jeg havde købt i den blå til 500kr.
Den er fra 1981, så den kan godt gå som Vintage :thumbsup: endda med kvittering.

Billede

Billede

Og jeg må sige sættet lyder rigtigt godt sammen.. Så lige nu ser det Analoge Hjørne således ud:
Billede
Cpoen

Pioneer SX-434 + Nikko NA-890
Pioneer PL-400 + Thorens TD166 MkII
Denon DR-M3
Philips CD200
B&O Beovox S45-2
Brugeravatar
cpoen
 
Indlæg: 129
Tilmeldt: 08 apr 2013
Lokalitet: Køge

Re: Mit Analoge Hjørne

Indlægaf spuncut » søn 19. maj 2013 19:53

Hej cpoen
Tak for sidst, det var hyggeligt. Tak til Larsdk for transport af Nikko'en :thumbsup:

Godt at det lykkedes at få bugt med støjen på RIAA-forstærkeren, så ved
vi det til en anden gang.
Jeg håber at I har fået noget mere "punch" på bas og trommeslag. Klarheden
burde også være øget i de øvre registre.

Hvad er det for en pick-up der sidder på din "nye" pladespiller ?
MVH spuncut
Pioneer: SA-6500II, 7500 og 8500II. Hafler: DH-220, P230, P500. Nikko: Alpha II, III, 130. Beta II, 30. Sentec SC8
Thorens TD160BII. Ortofon: MC30SII, T20. SME: 3009 Imp
Scandyna: A10: SS/SS A25: SE/SE, PL/PH, SS/SS, SE/SS. A30x: SS/SS. A45x: SS/SS
Brugeravatar
spuncut
 
Indlæg: 3602
Tilmeldt: 30 dec 2012
Lokalitet: Lolland Nordvest

Re: Mit Analoge Hjørne

Indlægaf cpoen » søn 19. maj 2013 20:06

spuncut skrev:Hej cpoen
Tak for sidst, det var hyggeligt.
Godt at det lykkedes at få bugt med støjen på RIAA-forstærkeren, så ved
vi det til en anden gang.
Jeg håber at I har fået noget mere "punch" på bas og trommeslag. Klarheden
burde også være øget i de øvre registre.

Hvad er det for en pick-up der sidder på din "nye" pladespiller ?
MVH spuncut

Jeg har ikke rigtigt haft tid til at teste lyden ordentligt... men det lyder sgu godt ind til videre :thumbsup:

Og så har jeg flyttet min nyindkøbte OM 10 Super pu over på Pioneeren. Den der sad på var færdig.
Cpoen

Pioneer SX-434 + Nikko NA-890
Pioneer PL-400 + Thorens TD166 MkII
Denon DR-M3
Philips CD200
B&O Beovox S45-2
Brugeravatar
cpoen
 
Indlæg: 129
Tilmeldt: 08 apr 2013
Lokalitet: Køge

Re: Mit Analoge Hjørne

Indlægaf Dan63 » ons 22. maj 2013 11:21

Hej Cpoen.

Super at Pioneeren lyder til at køre så godt nu! :thumpsup:
Fik du og Lars så spillet lidt "spade" på Lolland. :)

Mvh. Dan
IMF RSPM mk4 Min førerhund vil ikke sige, hvordan de ser ud, men de lyder godt:)
Dan63
 
Indlæg: 609
Tilmeldt: 24 jun 2012
Lokalitet: Brøndby Strand

Re: Mit Analoge Hjørne

Indlægaf Jarle » ons 22. maj 2013 14:18

Kjøpte en Pioneer SX434 selv i går på lokal brukthandel for 200 kr. Skal prøve den sammen med gulvhornprosjektet jeg jobber med. Spent på hvordan dette vil fungere sammen :p
TD124, "3012" og SPU
Brugeravatar
Jarle
 
Indlæg: 131
Tilmeldt: 13 maj 2013
Geografisk sted: Norge
Lokalitet: Averøy

Foregående

Tilbage til Bruger-galleri



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 130 gæster