Mit Analoge Hjørne

Vis os dit grej

Re: Mit Analoge Hjørne

Indlægaf cpoen » søn 28. apr 2013 20:33

ja, selvom forstærkeren og højttalerne er ret skrammet hist og her. Så er de 500 kr. jeg gav for sættet vel givet godt ud :0)
Cpoen

Pioneer SX-434 + Nikko NA-890
Pioneer PL-400 + Thorens TD166 MkII
Denon DR-M3
Philips CD200
B&O Beovox S45-2
Brugeravatar
cpoen
 
Indlæg: 129
Tilmeldt: 08 apr 2013
Lokalitet: Køge

Re: Mit Analoge Hjørne

Indlægaf Captain Phoenix » søn 28. apr 2013 22:03

cpoen skrev:Arena HT 7B (made in Denmark af Hede Nielsens fabrikker) kender slet ikke noget til dem. Og man kan ikke tage fronten af. Hvis nogen kender til dem, må de gerne skriver lidt om dem.

Bravo for at sætte sønnen igang ned at vintage-vejen - vi skal jo også tænke på næste generation her på forum (når vi "gamle" bliver endnu mere gamle - undskyld: endnu mere vintage...).
;)
Kender ikke højttalerne, men det ligner Peerless-enheder - sikkert 8" bas og 2" diskant (formodentlig MT20HFC, der er brugt rigtig mange steder). Fronterne kan ikke tages af - du kommer ind til enheder/delefilter ved at tage bagpladen af - se f.eks. http://www.tori.fi/uusimaa/Arena_HT_7B_ ... ?ca=16&w=2
Gør dig selv - og sønnen - en STOR tjeneste ved at skifte den enlige kondensator ud til noget ordentligt. Véd godt at jeg har "fremturet" med dette før, men der er en h....... stor forskel at hente for 40,- og 5 min's arbejde pr. højttaler. (Luft, klarhed, definition, mindre massivitet osv. i mellemtone og diskant).
cpoen skrev:Men jeg har da aldrig nogen sinde set så beskidt en forstærker. Så der skal lidt rengøring til.

Det er ikke særligt alvorligt set udfra billederne - det er kun støv (ikke sand, grannåle, ølslatter, nikotin, rust el.lign.).
Første trin er en støvsuger og en pensel: Med penslen børster du alle steder du kan komme til, mens du har støvsuger-mundingen (uden hoved) tæt på. Hvis der herefter sidder støv/snavs kan man tage det med "det blå" på klude/vatpinde.
Kontaktrens i omskiftere/potentiometre/stik osv. Måske nogle nye pærer og kosmetisk rengøring udvendigt - og vupti er receiveren frisk igen.

PS: Han skal vel også have en pladespiller?
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2594
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Mit Analoge Hjørne

Indlægaf cpoen » søn 28. apr 2013 22:35

Captain Phoenix skrev:
cpoen skrev:Arena HT 7B (made in Denmark af Hede Nielsens fabrikker) kender slet ikke noget til dem. Og man kan ikke tage fronten af. Hvis nogen kender til dem, må de gerne skriver lidt om dem.

Bravo for at sætte sønnen igang ned at vintage-vejen - vi skal jo også tænke på næste generation her på forum (når vi "gamle" bliver endnu mere gamle - undskyld: endnu mere vintage...).
;)
Kender ikke højttalerne, men det ligner Peerless-enheder - sikkert 8" bas og 2" diskant (formodentlig MT20HFC, der er brugt rigtig mange steder). Fronterne kan ikke tages af - du kommer ind til enheder/delefilter ved at tage bagpladen af - se f.eks. http://www.tori.fi/uusimaa/Arena_HT_7B_ ... ?ca=16&w=2
Gør dig selv - og sønnen - en STOR tjeneste ved at skifte den enlige kondensator ud til noget ordentligt. Véd godt at jeg har "fremturet" med dette før, men der er en h....... stor forskel at hente for 40,- og 5 min's arbejde pr. højttaler. (Luft, klarhed, definition, mindre massivitet osv. i mellemtone og diskant).
cpoen skrev:Men jeg har da aldrig nogen sinde set så beskidt en forstærker. Så der skal lidt rengøring til.

Det er ikke særligt alvorligt set udfra billederne - det er kun støv (ikke sand, grannåle, ølslatter, nikotin, rust el.lign.).
Første trin er en støvsuger og en pensel: Med penslen børster du alle steder du kan komme til, mens du har støvsuger-mundingen (uden hoved) tæt på. Hvis der herefter sidder støv/snavs kan man tage det med "det blå" på klude/vatpinde.
Kontaktrens i omskiftere/potentiometre/stik osv. Måske nogle nye pærer og kosmetisk rengøring udvendigt - og vupti er receiveren frisk igen.

PS: Han skal vel også have en pladespiller?

Godt fundet ang. link til højttalere.. Jeg må få dem åbnet og skifte den enlige kondensator. Mon man kan anvende samme kondensator som mine Beovox s45'ere skal have?...Der skal nok også monteres noget ny højttalerledning ved samme lejlighed.
Du har ret mht. forstærkeren. Det er kun støv... Men hold da op der er meget. Havde tænkt lige at blæse den med lidt trykluft på arbejdet, inden jeg fortsætter rengøringen. sådan lidt blødt ik.
Ang. pladespiller, så får han lov til at bruge min AKAI AP-Q50 spiller. Den er blevet til overs efter jeg købte den Thorens TD166
Cpoen

Pioneer SX-434 + Nikko NA-890
Pioneer PL-400 + Thorens TD166 MkII
Denon DR-M3
Philips CD200
B&O Beovox S45-2
Brugeravatar
cpoen
 
Indlæg: 129
Tilmeldt: 08 apr 2013
Lokalitet: Køge

Re: Mit Analoge Hjørne

Indlægaf Captain Phoenix » søn 28. apr 2013 22:53

cpoen skrev:Mon man kan anvende samme kondensator som mine Beovox s45'ere skal have?...

Ja da - f.eks. Jantzen Z-caps. Tag ind til Dansk Audioteknik på Vesterbrogade og prut lidt om prisen nu du køber 6-8 stykker. De plejer at være til at tale med.
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2594
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Mit Analoge Hjørne

Indlægaf spuncut » man 29. apr 2013 00:13

I et andet prislejde er der Mouser og der skulle jeg jo bestille noget til jer alligevel.
Noget her der kan bruges ?
http://dk.mouser.com/Passive-Components ... d&SAP=true
Pioneer: SA-6500II, 7500 og 8500II. Hafler: DH-220, P230, P500. Nikko: Alpha II, III, 130. Beta II, 30. Sentec SC8
Thorens TD160BII. Ortofon: MC30SII, T20. SME: 3009 Imp
Scandyna: A10: SS/SS A25: SE/SE, PL/PH, SS/SS, SE/SS. A30x: SS/SS. A45x: SS/SS
Brugeravatar
spuncut
 
Indlæg: 3602
Tilmeldt: 30 dec 2012
Lokalitet: Lolland Nordvest

Re: Mit Analoge Hjørne

Indlægaf cpoen » man 29. apr 2013 10:58

spuncut skrev:I et andet prislejde er der Mouser og der skulle jeg jo bestille noget til jer alligevel.
Noget her der kan bruges ?
http://dk.mouser.com/Passive-Components ... d&SAP=true

Jeg springer lige over i første omgang. Har andet der er prioriteret højere i den kommende måned ;) Men tak for tilbudet :thumbsup:
Cpoen

Pioneer SX-434 + Nikko NA-890
Pioneer PL-400 + Thorens TD166 MkII
Denon DR-M3
Philips CD200
B&O Beovox S45-2
Brugeravatar
cpoen
 
Indlæg: 129
Tilmeldt: 08 apr 2013
Lokalitet: Køge

Re: Mit Analoge Hjørne

Indlægaf cpoen » man 29. apr 2013 22:56

Alle pærer i Pioneer SX-650 er desværre gået.. jeg har svært ved at finde erstatningspærer på nettet. Er der nogle der ved hvor jeg kan få disse:
Billede
Cpoen

Pioneer SX-434 + Nikko NA-890
Pioneer PL-400 + Thorens TD166 MkII
Denon DR-M3
Philips CD200
B&O Beovox S45-2
Brugeravatar
cpoen
 
Indlæg: 129
Tilmeldt: 08 apr 2013
Lokalitet: Køge

Re: Mit Analoge Hjørne

Indlægaf Fredmarantz » man 29. apr 2013 23:00

hey!

Lige nøjagtigt hér:

http://www.dgwojo.com/index.php?p=1_2_Products

En flink mand - han ved, hvad han sælger - og er prisrimelig.

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7440
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Mit Analoge Hjørne

Indlægaf cpoen » man 29. apr 2013 23:05

Fredmarantz skrev:hey!

Lige nøjagtigt hér:

http://www.dgwojo.com/index.php?p=1_2_Products

En flink mand - han ved, hvad han sælger - og er prisrimelig.

Vh
Freddy

Tak for link :thumbsup: smider man så bare en mail til ham.. hvor er han fra?.. synes ikke lige man kan se det nogen steder.
Cpoen

Pioneer SX-434 + Nikko NA-890
Pioneer PL-400 + Thorens TD166 MkII
Denon DR-M3
Philips CD200
B&O Beovox S45-2
Brugeravatar
cpoen
 
Indlæg: 129
Tilmeldt: 08 apr 2013
Lokalitet: Køge

Re: Mit Analoge Hjørne

Indlægaf Fredmarantz » man 29. apr 2013 23:08

ja- send ham en mail på følgende adresse. Han holder til i USA:

dwojo69@msn.com

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7440
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Mit Analoge Hjørne

Indlægaf cpoen » man 29. apr 2013 23:11

Fredmarantz skrev:ja- send ham en mail på følgende adresse. Han holder til i USA:

dwojo69@msn.com

Vh
Freddy

ok.. kunne nu godt tænke mig at handle et sted lidt tættere på ;)
Cpoen

Pioneer SX-434 + Nikko NA-890
Pioneer PL-400 + Thorens TD166 MkII
Denon DR-M3
Philips CD200
B&O Beovox S45-2
Brugeravatar
cpoen
 
Indlæg: 129
Tilmeldt: 08 apr 2013
Lokalitet: Køge

Re: Mit Analoge Hjørne

Indlægaf Fredmarantz » man 29. apr 2013 23:11

Ellers...hvis du er Ebay'er - kan du købe disse til skalabelysningen:

http://www.ebay.com/itm/5-Pioneer-Wedge ... _552wt_679

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7440
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Mit Analoge Hjørne

Indlægaf Fredmarantz » man 29. apr 2013 23:14

Det ta'r ikke lang tid at få dem fra ham - en uges tid, vil jeg tro - han er hæderlig´mand . Du kan evt. få ham til at sammensætte et komplet sæt lamper til din SX-650 - hvis han ikke allerede handler med dem som et komplet sæt.
vær opmærksom på, at hvis den samlede værdi på din pakke overstiger 80 Dkr - skal du betale moms af hele beløbet + gebyr til postvæsenet.
Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7440
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Mit Analoge Hjørne

Indlægaf cpoen » man 29. apr 2013 23:16

Fredmarantz skrev:Det ta'r ikke lang tid at få dem fra ham - en uges tid, vil jeg tro - han er hæderlig´mand . Du kan evt. få ham til at sammensætte et komplet sæt lamper til din SX-650 - hvis han ikke allerede handler med dem som et komplet sæt.
vær opmærksom på, at hvis den samlede værdi på din pakke overstiger 80 Dkr - skal du betale moms af hele beløbet + gebyr til postvæsenet.
Vh
Freddy

ok.. det vil jeg lige overveje :Thumpsup:
Cpoen

Pioneer SX-434 + Nikko NA-890
Pioneer PL-400 + Thorens TD166 MkII
Denon DR-M3
Philips CD200
B&O Beovox S45-2
Brugeravatar
cpoen
 
Indlæg: 129
Tilmeldt: 08 apr 2013
Lokalitet: Køge

Re: Mit Analoge Hjørne

Indlægaf Fredmarantz » man 29. apr 2013 23:19

Når du får sat friske lamper i din receiver, så sæt recdeiveren til 240V (hvis den ikke allerede er stillet til det) - så får lamperne liiige en sjat lavere spænding, med lampelivsforlængelse af dimensioner til følge. Den kan omstilles på bagsiden - det er let.

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7440
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

ForegåendeNæste

Tilbage til Bruger-galleri



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 131 gæster