Louis' vintagegrej

Vis os dit grej

Re: Louis' gamle grej

Indlægaf hificlassic » ons 17. dec 2014 13:57

Må vi ikke se dine JBL?
Jeg har lige selv modtaget 2 flotte vintage rør-ting, hvor trækabinetterne desværre er gået fra hinanden under transporten.
Håber på at finde en handyman der kan lime dem sammen igen, med lidt pres på alle sider. Så tror jeg de kan reddes.
Radian 15" dual concentric, BBC LS5/8, UREI 1122, Lenco L70, Lenco F50-8, Threshold FET2, Fidelity Research FR24, QUAD 405-2, Technics SH-9010, Micro Seiki MD-700/MA-505/MA-500
Brugeravatar
hificlassic
 
Indlæg: 2893
Tilmeldt: 02 jun 2010
Geografisk sted: I skovens dybe stille ro
Lokalitet: Silkeborg

Re: Louis' gamle grej

Indlægaf Louis » ons 17. dec 2014 14:11

hificlassic skrev:Må vi ikke se dine JBL?
Jeg har lige selv modtaget 2 flotte vintage rør-ting, hvor trækabinetterne desværre er gået fra hinanden under transporten.
Håber på at finde en handyman der kan lime dem sammen igen, med lidt pres på alle sider. Så tror jeg de kan reddes.


Mon ikke et spændebånd, med skræl, og fire hjørne lister kan klare opgaven:)
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2758
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Louis' gamle grej

Indlægaf hificlassic » ons 17. dec 2014 14:34

Louis skrev:
hificlassic skrev:Må vi ikke se dine JBL?
Jeg har lige selv modtaget 2 flotte vintage rør-ting, hvor trækabinetterne desværre er gået fra hinanden under transporten.
Håber på at finde en handyman der kan lime dem sammen igen, med lidt pres på alle sider. Så tror jeg de kan reddes.


Mon ikke et spændebånd, med skræl, og fire hjørne lister kan klare opgaven:)

jo sikkert. Må lige se hvad jeg kan finde, der kan bruges som hjørner
Radian 15" dual concentric, BBC LS5/8, UREI 1122, Lenco L70, Lenco F50-8, Threshold FET2, Fidelity Research FR24, QUAD 405-2, Technics SH-9010, Micro Seiki MD-700/MA-505/MA-500
Brugeravatar
hificlassic
 
Indlæg: 2893
Tilmeldt: 02 jun 2010
Geografisk sted: I skovens dybe stille ro
Lokalitet: Silkeborg

Re: Louis' gamle grej

Indlægaf kbekke » ons 17. dec 2014 18:38

Louis skrev:Tak for roserne. I Århus er vi så heldige at vi har "huset". Et snedkerværksted med maskiner man kan leje, en dag for 30 kroner. Træ kan også købes der, bl.a. Valnød. Så køber man en planke og så skal du selv skære brædder. Jeg har en lille rest hvis du mangler til noget småt?


Rigtigt nydeligt :thumbsup: Jeg vil gerne bestille en Expedit-reol - i valnød! :p
Ornithology
Brugeravatar
kbekke
 
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 27 jul 2011
Lokalitet: Vejle

Re: Louis' gamle grej

Indlægaf Louis » ons 17. dec 2014 19:42

kbekke skrev:
Louis skrev:Tak for roserne. I Århus er vi så heldige at vi har "huset". Et snedkerværksted med maskiner man kan leje, en dag for 30 kroner. Træ kan også købes der, bl.a. Valnød. Så køber man en planke og så skal du selv skære brædder. Jeg har en lille rest hvis du mangler til noget småt?


Rigtigt nydeligt :thumbsup: Jeg vil gerne bestille en Expedit-reol - i valnød! :p


Haha det tror jeg bliver dyrt. Bare den smule træ jeg har brugt beløb sig i 300 kr;)
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2758
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Louis' gamle grej

Indlægaf Louis » tirs 20. jan 2015 20:47

Forleden dag fik jeg et tilbud jeg bare ikke kunne sige nej til. Selvom jeg egentligt havde bestemt mig for at jeg ikke skulle købe mere hi-fi lige foreløbigt. Jeg har dog svært ved og sige nej til et godt tilbud, som jeg er sikker på andre herinde også har ;)

Jeg har altid lidt gerne ville have et par, og på det seneste er lysten vokset. Og så har jeg jo læst, at alle bør eje et sæt, mindst en gang i livet. Det er "selvfølgelig" et sæt JBL L100 Century jeg har købt.
De var på DBA.dk med en kort beskrivelse, hvor der ikke stod meget andet end de var opdateret med Troels Gravesen Delfilter. Normalt vil jeg jo gerne have at tingene er originale, men skulle det være, så var Troels Gravesen opdateringen nok ikke den værste, var min tanke.

De kom så igår, sælgeren var så flink at levere dem :thumbsup:, og der blev jeg glad. for jeg troede egentlig at jeg havde købt et gammel sæt med lidt små skavanker, og havde nærmest bestilt ny skumkant til diskanterne på ebay, men jeg tog fejl. Flot finer, nyt skum på diskanterne,og frontrammen var der sgu også. Og så var der endda også papirer med - og det er jo altid et plus - endda med et kendt navn ;)

Nu har jeg spillet på dem hele dagen - og selvom det er længe siden jeg har hørt et par originale L100 så kan jeg dårligt tro de spiller bedre - jeg må bøje mig for Troels Gravesens Delfilter.

Jeg er en glad mand idag!

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2758
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Louis' gamle grej

Indlægaf MDA » tirs 20. jan 2015 21:05

Tillykke med dem, overvejede faktisk at købe dem, bare for at høre om det delefilter var så godt som de siger ude i byen.
♫♫♫ Guide til upload af billeder ♫♫♫
God tone og opførsel er ikke en regel, men en selvfølge :-)
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin
 
Indlæg: 3376
Tilmeldt: 08 apr 2010
Geografisk sted: Støvring
Lokalitet: Nordjylland

Re: Louis' gamle grej

Indlægaf evox » tirs 20. jan 2015 21:55

Tillykke og velkommen i JBL-klubben :p
De se jo ganske fine ud :thumbsup:
evox
 
Indlæg: 648
Tilmeldt: 10 feb 2012
Geografisk sted: Vestsjælland
Lokalitet: Gislinge

Re: Louis' gamle grej

Indlægaf Fredmarantz » tirs 20. jan 2015 22:23

Fine flotte klassiske JBL - med lidt goodies - så kører det for Louis. Og det ville det også for mig. Tillykke med dem!

Et Amerikaneranlæg, du er ved at have bygget op dér!

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7456
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Louis' gamle grej

Indlægaf Louis » tirs 20. jan 2015 22:52

Jo tak jo tak. Jeg synes de lyder rigtigt godt. Og er meget tilfreds.
Det er sådan jeg forestiller mig et god midt/slut 70'er amerikansk anlæg. Ud over en enkelt schweizer.
Alt i valnød;)
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2758
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Louis' gamle grej

Indlægaf preludo » tirs 20. jan 2015 23:02

Tillykke med de fine JBL :cool1:

Venligst Flemming.
Venligst Flemming.

______________________________________________________________________________
JBL 240Ti , JBL L100T, JBL L100 ,DIY Lenco L75/RB 300/Ortofon MC Samba, Ariston RD-40/SME 3009/ Ortofon 2m Blue ,Denon PRA 1500,Denon POA 2400,Proton AA-2080.
Brugeravatar
preludo
 
Indlæg: 50
Tilmeldt: 26 okt 2014
Lokalitet: 6670 Holsted

Re: Louis' gamle grej

Indlægaf NikonSP » tirs 20. jan 2015 23:02

Hej Louis.

Jeg kan godt forstå, at du ikke kunne sige nej . . . . . :Thumpsup:
Super flot setup, - og så lige den der sekundære betragtning

'Alt i valnød;)'

og det er jo egentlig helt ligegyldigt set i forhold til lyden, - men ikke i
forhold til totaloplevelsen!! Det ser bare fantastisk godt ud!!

Vh/
Harvey
Der er nu noget ved en Marantz, - og mange andre ting . . .
Brugeravatar
NikonSP
 
Indlæg: 838
Tilmeldt: 15 maj 2010
Geografisk sted: Jylland
Lokalitet: Herning

Re: Louis' gamle grej

Indlægaf Fredmarantz » tirs 20. jan 2015 23:02

Louis skrev:Jo tak jo tak. Jeg synes de lyder rigtigt godt. Og er meget tilfreds.
Det er sådan jeg forestiller mig et god midt/slut 70'er amerikansk anlæg. Ud over en enkelt schweizer.
Alt i valnød;)


Schweizerne, japanerne og tyskerne (og i et par enkelte tilfælde Englænderne) har altid været gode til alt, der kunne bevæge sig, så det med Schweizeren er vel naturligt nok :-)

Jeg har et relativt køligt forhold til Vintage pladespillere fra USA.

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7456
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Louis' gamle grej

Indlægaf Louis » tirs 20. jan 2015 23:45

Jeg kan faktisk ikke mindes at jeg nogensinde har lagt øre til vintage grammofon fra Usa? Det er i hvert fald ikke noget jeg har bidt mærke i. De rigtig gode værk er jo som regel, som du siger, fra Schweiz og Japan osv.

Og tak for roserne - selvom det er vigtigt det lyder godt - så er det nu rart for sjæl og øje at det også ser godt ud:-)
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2758
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Louis' gamle grej

Indlægaf Fredmarantz » tirs 20. jan 2015 23:50

Sådan lige "off the bat" synes jeg at kunne huske de imponerende Empire 598 pladespillere samt Marantz SLT-12. Der er selvfølgelig lavet en masse andre ting derovre. Men jeg synes aldrig at have læst - hørt eller på anden måde erfaret, at deres pladespillere skulle være på højde med de nævnte Europæere og japanerne.

Empiren synes jeg på sin vis er flot og voldsomt imponerende, men den stinker efter min mening alt for meget af "Liberace" - Marantz'en er sjov for mig, fordi det er en..suk...Marantz - og havde en banebrydende tangentialarm - men jeg tror ikke, at det sådan var en state-of-the-art-grammofon.

Vh
freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7456
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

ForegåendeNæste

Tilbage til Bruger-galleri



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster