Cinemads store Franskmænd

Vis os dit grej

Re: Cinemads store Franskmænd

Indlægaf svend » fre 19. maj 2017 20:34

Gloryunited skrev:Den er købt og spiller fuldstændig outstanding! Lyden er så sindssyg og poweren, den er som at blive sparket af 10 heste i brunst. Jeg er mega glad for købet!

Sælgeren anbefalede mig at gør den ren indeni, da den aldrig er blevet det. Jeg tænker om der er en her, som kan fortælle mig hvordan jeg gør det. Er det bare at åbne op til indmaden og støvsuge, tørre af med en klud osv? Eller skal man være mere nænsom?!
Og hvad med Div. Knapper, indgange osv. Hvordan rengør jeg dem?



Stort tillykke med den, der er lidt spark i de settonner, der er også lidt tvivl om hvor meget de reelt se giver, f.eks 220eren blev første år i hifi-revyen opgivet til 40watt, året efter 50 watt/8ohm, hvilket nok er mere sansynligt, din 440er giver 60watt i 8 ohm, ved ikke i 4 ohm.
mvh
Alex
svend
 

Re: Cinemads store Franskmænd

Indlægaf Gloryunited » fre 19. maj 2017 21:30

Svar til spuncut og andre.

Tak..

Det tør jeg slet ikke, er bange for at jeg ødelægger monsteret.
Kender I et sted i Kbh. Som gør sig i at rengøre? Eller en privat for den sags skyld.
Jeg er bedst til at betale mig fra sådan noget:)

Tusind tak for hjælpen.
Senest rettet af Gloryunited fre 19. maj 2017 21:37, rettet i alt 1 gang.
Gloryunited
 
Indlæg: 11
Tilmeldt: 15 maj 2017
Lokalitet: Kbh.

Re: Cinemads store Franskmænd

Indlægaf Gloryunited » fre 19. maj 2017 21:35

Svar til Svend.

Jeg fandt faktisk en test af 440'eren, i et gammelt dansk hifi blad fra 1977 på nettet. Utrolig sjov læsning og sen bliver skamrost. Der står der tallene for 4ohm.

Har også den originale manuel for 440'eren, som jeg har gemt i Google drev. Den er på engelsk og fransk.

Har læst at både 220'eren og 440'eren skulle have mere power, end hvad de oplyste. Det er jo altid noget, at det er den vej og ikke at tallene var dårligere:)
Gloryunited
 
Indlæg: 11
Tilmeldt: 15 maj 2017
Lokalitet: Kbh.

Re: Cinemads store Franskmænd

Indlægaf svend » lør 20. maj 2017 13:39

Hejsa.
Hvad er den opgivet til i 4 ohm? I 440eren sidder der sammen s60w ic i udgangene, de er oplyst til 60 watt så det er jo lige ud af landevejen ;)
Hilsen
Alex
svend
 

Re: Cinemads store Franskmænd

Indlægaf mcs_5 » lør 20. maj 2017 23:25

svend skrev:Hejsa.
Hvad er den opgivet til i 4 ohm? I 440eren sidder der sammen s60w ic i udgangene, de er oplyst til 60 watt så det er jo lige ud af landevejen ;)

Lige ud af hvilken landevej? Hvis der sidder en IC i udgangen (gør der virkeligt det?), er det IC'ens strømbegrænsning der sætter effekten. Den kan sagtens være lavere i 4 ohm end i 8 ohm...

Mikkel
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem
 
Indlæg: 2254
Tilmeldt: 29 apr 2010
Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Re: Cinemads store Franskmænd

Indlægaf svend » søn 21. maj 2017 14:31

mcs_5 skrev:
svend skrev:Hejsa.
Hvad er den opgivet til i 4 ohm? I 440eren sidder der sammen s60w ic i udgangene, de er oplyst til 60 watt så det er jo lige ud af landevejen ;)

Lige ud af hvilken landevej? Hvis der sidder en IC i udgangen (gør der virkeligt det?), er det IC'ens strømbegrænsning der sætter effekten. Den kan sagtens være lavere i 4 ohm end i 8 ohm...

Mikkel

Hej Mikkel, det ved jeg,jeg er selv elektronik uddannet, men jeg søgte efter hvad Setton havde opgivet den til i 4ohm, og JA der sidder en IC kreds i udgangen, jeg ved kun hvad sanken selv har opgivet max effekt til, og det er opgivet i 8ohm :thumbsup:
svend
 

Re: Cinemads store Franskmænd

Indlægaf mcs_5 » man 22. maj 2017 00:41

Jeg har lige set den nye integrerede forstærker fra Constellation Audio. Jeg har ingen anelse om hvad den koster, men jeg tror ikke den er billig. Den havde opgivet lavere udgangseffekt i 2 ohm end i 8 ohm... :oops:

Mikkel
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem
 
Indlæg: 2254
Tilmeldt: 29 apr 2010
Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Re: Cinemads store Franskmænd

Indlægaf svend » tirs 23. maj 2017 00:02

mcs_5 skrev:Jeg har lige set den nye integrerede forstærker fra Constellation Audio. Jeg har ingen anelse om hvad den koster, men jeg tror ikke den er billig. Den havde opgivet lavere udgangseffekt i 2 ohm end i 8 ohm... :oops:

Mikkel

hmmmmmmm!!! der er da vidst noget der ikke helt stemmer :shock: :shock: :shock: :shock:
svend
 

Re: Cinemads store Franskmænd

Indlægaf Gloryunited » tirs 23. maj 2017 08:52

Sinuseffekt ved 1000hz ved 4 ohm = 106w. Pr. Kanal

Sinuseffekt fra 20hz - 20.000hz ved 4 ohm = 103w pr. Kanal
Gloryunited
 
Indlæg: 11
Tilmeldt: 15 maj 2017
Lokalitet: Kbh.

Re: Cinemads store Franskmænd

Indlægaf Cinemad » lør 24. feb 2018 13:19

Så fik jeg endelig den Pioneer PL-L1000 jeg købte på sidste års træf til af spille :OLO:

Det gør den altså rigtig godt, så jeg er glad.

Lige et hurtigt billede fra mobilen:

Pioneer PL L1000.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Learning by doing wrong.
Brugeravatar
Cinemad
 
Indlæg: 205
Tilmeldt: 24 apr 2012
Geografisk sted: Midtsjælland
Lokalitet: Hvalsø

Re: Cinemads store Franskmænd

Indlægaf Cinemad » lør 24. feb 2018 22:40

Så blev jeg helt færdig med min PL L1000, og fik også det rigtige headshell sat på.

For at teste det færdige resultat, har jeg lige sat den op sammen med min Rotel RA1212, og mine nyerhvervede AR 7.

Lige nu er det Peter Gabriel der snurrer, og det lyder virkelig godt :cool1:

Et par billeder i noget bedre kvalitet end det foregående :roll:

RA1212 PLL1000 AR7.jpg


PLL1000 1.jpg


PLL1000 2.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Learning by doing wrong.
Brugeravatar
Cinemad
 
Indlæg: 205
Tilmeldt: 24 apr 2012
Geografisk sted: Midtsjælland
Lokalitet: Hvalsø

Re: Cinemads store Franskmænd

Indlægaf KlausM » lør 24. feb 2018 23:05

Flot pladespiller, hvad var der galt med den??

Mvh Klaus
Acoustic Research AR-3a Improved, AR-10Pi, AR-11, AR-9
Sansui AU-11000A, TU-9900, SR-929
Hafler DH-220 XL-280 DH-500, XL-600
BeoGram 3000 med STAX UA-7 CF arm + Empire EDR-9
Brugeravatar
KlausM
 
Indlæg: 2250
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Sjælland Region Syd-Øst
Lokalitet: Faxe

Re: Cinemads store Franskmænd

Indlægaf Cinemad » lør 24. feb 2018 23:22

Jeg skiftede den lille rem, der driver mekanismen der sænker armen. Når armen ikke vil bevæge sig op og ned, vil resten af automatikken heller ikke.
Learning by doing wrong.
Brugeravatar
Cinemad
 
Indlæg: 205
Tilmeldt: 24 apr 2012
Geografisk sted: Midtsjælland
Lokalitet: Hvalsø

Re: Cinemads store Franskmænd

Indlægaf ferr31 » søn 25. feb 2018 09:00

Tillykke med at du har fået den til at spille :OLO:
Er det bare mig der ikke kan se aben :lol:
Mvh.
Nils
Brugeravatar
ferr31
 
Indlæg: 957
Tilmeldt: 09 jan 2011
Geografisk sted: Østfyn
Lokalitet: Nyborg

Re: Cinemads store Franskmænd

Indlægaf Cinemad » lør 14. apr 2018 21:27

Øv. :'( Det ser ikke ud til at det er realistisk at min samling nogensinde bliver komplet.

Der er en RCS X 1000 til salg på Ebay.com lige nu. Startpris 3500 US $ for et defekt eksemplar :roll: :

RCS x 1000 annonce ebay.jpg


Det kribler ellers i fingrene, men 21.000 plus transport og told, er alt for meget.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Learning by doing wrong.
Brugeravatar
Cinemad
 
Indlæg: 205
Tilmeldt: 24 apr 2012
Geografisk sted: Midtsjælland
Lokalitet: Hvalsø

ForegåendeNæste

Tilbage til Bruger-galleri



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 28 gæster