Mit Seneste B&O

Vis os dit grej

Mit Seneste B&O

Indlægaf square4 » fre 2. aug 2013 12:00

Jeg ved ikke om der bliver rynket på næsen af B&O herinde,men jeg vover alligevel at vise mit seneste køb.
Beomsater 8000 var renoveret da jeg købte det,og spiller stadig som en drøm.
Beogram 8002 med mmc1 pick-up virkede til at starte med,men er også renoveret nu.
Beocord 8004 var død da jeg fik det hjem,men blev hurtigt renoveret.Jeg har også hvid Beocord 9000 men den har ikke samme nuance som resten.Da de andre 3 dele er købt samtidig fra nyt af har de nøjagtig samme kulør.
Der fulgte også SC80-2 stereoreol med,men den er ikke særlig pæn,så når jeg får tid skal den males.Jeg har til at starte med fundet den rigtige farve til den.
Min CD-X er på de første billeder stadig palisander,men er nu lavet hvid.
Mine Beovox M150 er også palisander,men jeg har 1 ekstra højttaler,og hvis jeg finder 1 mere bliver de malet hvide.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
square4
 
Indlæg: 23
Tilmeldt: 20 feb 2013
Lokalitet: fredensborg

Re: Mit Seneste B&O

Indlægaf spuncut » fre 2. aug 2013 13:03

Det ser ihvertfald skide godt ud og er det ikke hvad det li'som drejer sig om ?
MVH spuncut
Pioneer: SA-6500II, 7500 og 8500II. Hafler: DH-220, P230, P500. Nikko: Alpha II, III, 130. Beta II, 30. Sentec SC8
Thorens TD160BII. Ortofon: MC30SII, T20. SME: 3009 Imp
Scandyna: A10: SS/SS A25: SE/SE, PL/PH, SS/SS, SE/SS. A30x: SS/SS. A45x: SS/SS
Brugeravatar
spuncut
 
Indlæg: 3601
Tilmeldt: 30 dec 2012
Lokalitet: Lolland Nordvest

Re: Mit Seneste B&O

Indlægaf his067 » fre 2. aug 2013 13:14

Det kan godt være der rynkes på næsen af B&O herinde, men det er godtnok ikke alle næser der rynker: B&O er vanvittigt undervurderet: jeg købte et Beosound 9000 (Jakob Jensen designet) system til Thomas for £57 og jeg har også samlet et komplet 6000 anlæg med en Beocord 9000. Men for tiden er La piéce de résistance en Beosound Ouverture (£150) med mine Radford forstærkere som lyder fantastisk. Godt nok er David Lewis' designs rædselsfulde, u-ergononomiske og egentlig kun egnede til brug i et mellemklasse-bordel, men de lyder faktisk ret godt. Og til den pris? hvor finder man ellers en CD, Radio, og Cassette afspiller (den kan indspille, men da der ikke er nogen (indspille-)styrkekontrol er den håbløs til klassisk musik). Konen eeelsker den og jeg håber stadig at det betyder at jeg snart kan flytte elekrostaterne ind i dagligstuen igen (Selvom Acoustic Energy AE1 heller ikke er dårlig)!
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3828
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Mit Seneste B&O

Indlægaf Tube mania » fre 2. aug 2013 16:09

:thumbsup:

Jeg rynker kraftigt på næsen, og indrømmer meget nødigt at det er ski..flot :Skor:
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..



.
Brugeravatar
Tube mania
 
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 12 maj 2010
Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området

Re: Mit Seneste B&O

Indlægaf Fredmarantz » fre 2. aug 2013 18:41

Jeg tror faktisk ikke, at ret mange herinde rynker næsen af B og O. Jeg har gennemgående i al sitets levetid haft opfattelsen, at B og O var velanset og og ja....superflote sager. Nogle af B og O tingene er meget eftertragtede.


Vh
FReddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7440
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Mit Seneste B&O

Indlægaf Captain Phoenix » fre 2. aug 2013 19:26

Flot anlæg - tillykke med det.
Ingen Beo-rynken herfra - jeg har adskillige sæt Beovox'er der er i spil med jævne mellemrum. De er godt designede og lyder på mange måder herligt. Også lidt Beomaster og Beogram kommer ind i kæden en gang imellem. (Er mest til det lidt ældre Beo end dit, men det er jo smag og behag).
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2594
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Mit Seneste B&O

Indlægaf Bent Egholm » fre 2. aug 2013 19:44

Hvorfor rynke på næsen af B&O? Tingene er jo hamrende flotte, og de spiller jo rimeligt godt. Jeg har selv haft adskillige B&O ting i tidens løb og været glade for dem. I øjeblikket er der kun et par 1702 højttalere i dagligt brug i mit computer set-up.
Jeg må ærligt tilstå at jeg savner mine gamle Beovox M100....
Mørch GS-6/UP-4 Thorens TD124 Delphon GS-65TT Revox A77 Sony TC-765 Pioneer C90/M90 Philips CD-100 Rogers Ravensbourne Nakamichi 700 Maze 77/Richard Allen Audio Analogue og meget mere...
Brugeravatar
Bent Egholm
RIP
 
Indlæg: 377
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Holbæk

Re: Mit Seneste B&O

Indlægaf High Sky » lør 3. aug 2013 00:03

Flot og enkelt.
Naim Nait 5si. Rega Planet cd. B&W 707 S2.
Brugeravatar
High Sky
 
Indlæg: 414
Tilmeldt: 11 jul 2011
Lokalitet: Middelfart

Re: Mit Seneste B&O

Indlægaf kbekke » lør 3. aug 2013 00:11

Bang & Olufsen kan vi sørme godt tillade os at være lidt stolte af og 8000-serien er da vist heller ikke ligefrem det ringeste, der er kommet fra den kant?

Det, jeg faktisk synes er allermest interessant ved B&O, er ikke bare det visuelle design, men ligeså meget det tekniske - eller snarere samspillet imellem de to. Allerede langt tidligere end 8000-serien lavede man nogle ret avancerede apparater, der samtidig var kompakte og så logiske at betjene, at man netop IKKE behøvede at være maskinmester-uddannet for at kunne finde ud af det.

Den klassiske Beolab 5000 er eet eksempel: Her er både udgang for center-kanal, mulighed for brokobling og niveau-justering af de enkelte udgange for blot at nævne noget, som stadig er meget moderne - og så på en forstærker, der kom på markedet i '67. Men hvor alle andre ville have sat nogle store potente omskiftere og potmetre på fronten, så man kunne SE, at det kunne den sandelig også, så valgte man hos B&O (assisteret af Jakob Jensen) at gemme funktionerne af vejen, så brugeren i det daglige kun blev præsenteret for de primære funktioner.

Enkelt og intelligent design på alle måder.

At det så var og stadig kan være en PITA at komme til tingene, når man rent faktisk SKAL bruge dem, er så en anden sag.

Man var også tidligt fremme med både trådløs fjernbetjening og integration af betjeningen imellem de enkelte apparater. Og enhver, der har set et velholdt sæt af de originale Beovox 3000 eller 5000, vil have bemærket at der er tale om meget solide konstruktioner også efter moderne målestok og finishen på kabinetterne matcher nemt noget, man i dag giver fem-cifrede beløb for.

Noget som irriterer mange i dag (udover DIN-stikkene), er selvfølgelig det her med de proprietære pick-upper (SP og MMC). Skideirriterende at man ikke bare kan bestille en Shure eller Audio Technica eller noget andet og sætte på, når den gamle ikke kan mere.

Men helt ærligt, hvor fed ville f.eks. en Beogram 4004 være, hvis man havde valgt, at der skulle sidde en arm med SME-fatning på?

Igen valgte man ikke bare at konstruere nogle, efter tiden, ret kapable og avancerede pickupper og tonearme. Men også at gøre det indenfor rammerne af et system, hvor hver enkelt komponent er en del af et samlet koncept, teknisk og designmæssigt. Et koncept som samlet set f.eks. med et komplet Beosystem 8000 giver noget, som er MERE end blot en pladespiller plus en receiver plus en båndoptager og to højtalere.

Enhver der undrer sig over, hvor salig Jobs og Apple-koncernen mon fandt inspirationen til det, der skulle gå hen og blive nogle af verdens mest succesfulde (eller i hvert fald solgte) teknologi-produkter, kan bare tage en tur til Vestjylland.

Jeg rynker i hvert fald ikke på næsen ad vintage-B&O, selvom jeg i dag er et helt andet sted rent grejmæssigt.

Men jeg undrer mig engang imellem over, hvad det egentlig var, der gik galt derude i Struer...?
Ornithology
Brugeravatar
kbekke
 
Indlæg: 1345
Tilmeldt: 27 jul 2011
Lokalitet: Vejle

Re: Mit Seneste B&O

Indlægaf his067 » lør 3. aug 2013 06:20

kbekke skrev:Men jeg undrer mig engang imellem over, hvad det egentlig var, der gik galt derude i Struer...?


David Lewis og hans design team? Hans designs er ihvertfald langt mindre gennemtænkte end JJ og teknisk inferiøre (jvf. den automatiske indspillekontrol på Ouverture) og den ringe lyd og uinspirerede design på 5000/6000/6500/7000-serien. Tilden originale pris var ouverture ikke en success. Men til den nuværende lave brugtpris er den et røverkøb.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3828
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Mit Seneste B&O

Indlægaf Bent Egholm » lør 3. aug 2013 20:05

Så dårligt spillede 5-7000 serien da heller ikke...men det afhænger vel af ørene der lytter. Jeg var sådan set tilfreds med det 5000 sæt jeg havde et par år, bortset fra CD50 som gik død og ville koste en halv nationalformue at få vækket i live igen. Den røg ud...
Designet? i mine øjne meget smukke og enkle og så mindede de jo om "rigtigt" hifi sådan rent breddemæssigt....

Den B&O der har imponeret mig mest? Så afgjort Beomaster 1000. Mage til lille engagerede 2 x 15 watt'er skal der ledes længe efter!
Mørch GS-6/UP-4 Thorens TD124 Delphon GS-65TT Revox A77 Sony TC-765 Pioneer C90/M90 Philips CD-100 Rogers Ravensbourne Nakamichi 700 Maze 77/Richard Allen Audio Analogue og meget mere...
Brugeravatar
Bent Egholm
RIP
 
Indlæg: 377
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Holbæk

Re: Mit Seneste B&O

Indlægaf his067 » lør 3. aug 2013 23:06

Mine erfaringer med 5000 osv serien har ikke været positive. For mig lyder den godtnok flad og uinspirerende. og designmæsssigt bringer den ikke noget nyt undtaen bling og standard 19" design. Ouverturen var nytænkende, men glemte "the human touch": Knapperne er små og ensartede. Med mindre man ved hvad man gør og man tæller sig frem imellem knapperne giver det ingen mening. Det har ihvertfald taget mig et stykke tid at lære at betjene den uden briller. På den anden side blev den brugt i blinde-hjemmet hvor min mor arbejdede, så måske tager jeg fejl...
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3828
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland


Tilbage til Bruger-galleri



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 127 gæster