PQRs hifi-helvede - the end

Vis os dit grej

PQRs hifi-helvede - the end

Indlægaf pqrannes » man 11. okt 2010 22:24

Hmmm.

Jeg har ikke fået mig snøvlet samme til at lave en præsentation af det vintage hifi, som er endt på matriklen her.

Men da jeg i dag rykkede lidt rundt på de forstærkere/receivere, som er endt på gulvet (det på hylderne tænker jeg ikke på!) her hos mig, kom jeg til at tænke på dette billede:

Billede

Hmmm. skræmmende, ikke sandt?

Jeg har i dag både haft hvid skjorte og jakke på på arbejde, men det er altså ikke mig på billedet.

Til gengæld fik jeg pludseligt her til aften lavet denne stable af det løse grej, som står her (klik på billedet, hvis du tør):

Billede

Fra neden af ses
Pioneer SX-850 (kan købes)
Sansui AU-9500 (TU-9500 kom ikke med)
Sansui Eight (kan købes)
Sansui AU-7700 (kan evt. købes)
Fisher 800-T (SS) (kan vist også købes)
Sansui AU-555
Pioneer SA-7500 mkII (kan købes)

Det er lige før det ikke er sjovt længere.

PQR
Senest rettet af pqrannes søn 15. okt 2023 20:32, rettet i alt 24 gange.
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2903
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: PQRs hifi-helvede

Indlægaf Gottschalck » man 11. okt 2010 22:30

He - lidt skræmende! Den 850'er må da føle sig noget presset.
De der frikadeller, ham gutten har i håret er meget fede på en lidt fimset måde. Elsker også den der pelistat og den grumsede baggrundsfarve.
Brugeravatar
Gottschalck
 
Indlæg: 1676
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup

Re: PQRs hifi-helvede

Indlægaf r-l-b » man 11. okt 2010 23:01

Gottschalck skrev:He - lidt skræmende! Den 850'er må da føle sig noget presset.
De der frikadeller, ham gutten har i håret er meget fede på en lidt fimset måde. Elsker også den der pelistat og den grumsede baggrundsfarve.


Det er Princess Leias og Lukes storebror som ligesom PQR er gået over til "The dark side" (hvorfor ellers sætte en fin Silver Pioneer nederst) -
Garrard 301 SME 3012 Denon 103 EAR 549 Tannoy DC 12" i duelundhorn Lockwood Major m. 15" Tannoy Monitor Gold Rogers L3s/5a Lenco L70 Denon 102 Leak Varislope III Leak TL 25 Plus - Revox - Sony PS-X50
Brugeravatar
r-l-b
 
Indlæg: 1376
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Humlebæk

Re: PQRs hifi-helvede

Indlægaf pqrannes » man 11. okt 2010 23:09

r-l-b skrev:Det er Princess Leias og Lukes storebror som ligesom PQR er gået over til "The dark side" (hvorfor ellers sætte en fin Silver Pioneer nederst) -


Silver Pioneer'en står nederst fordi den er størst - men ikke tungest! AU-9500 Sansui'en slår den med nogle kilo.

Og drop så det der Star Wars øre-snegle-snak.

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2903
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: PQRs hifi-helvede

Indlægaf Chaize » man 11. okt 2010 23:49

puha! Det er godt nok en lækker bunke du har der. Og det er "bare" det fra gulvet siger du?...

mvh.
Chaize
 

Re: PQRs hifi-helvede

Indlægaf pqrannes » tirs 12. okt 2010 07:48

Chaize skrev:puha! Det er godt nok en lækker bunke du har der. Og det er "bare" det fra gulvet siger du?...



På hylderne og gulvet i øvrigt står:

Sansui AU-101 (2 stk.)
Sansui 661 (lovet bort)
Sansui AU-555A med flot rock'n'roll proveniens (mon ikke det er noget for Louis?)
Braun CSV-13 (to stk, en spiller)
Philips AG-9015 (to stk, en skal sælger med de tilhørende 800 ohms højttalere og møbel)
Philips AG-9016 (spiller umiddelbart ikke)
Philips AG9009 (mono OTL)
Dual CV 12 (uafprøvet)
Standard SR-151S (uafprøvet)
Beomaster 900 (kun med mono FM)

Ja, jeg skammer mig vist lidt. Jeg er jo ikke samler.

Nå, ja, så er det på racken og i brug i øvrigt.

Jeg tror, jeg kan holde min egen "Audio jumble"!

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2903
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: PQRs hifi-helvede

Indlægaf Boptilyoudrop » tirs 12. okt 2010 08:08

:lol: :cool1:
Boptilyoudrop
 
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Sy'fyn, græs mellem tæer, vand mellem øer og solen foroven
Lokalitet: Faaborg opland

Re: PQRs hifi-helvede

Indlægaf Louis » tirs 12. okt 2010 08:37

pqrannes skrev:
Chaize skrev:puha! Det er godt nok en lækker bunke du har der. Og det er "bare" det fra gulvet siger du?...




Sansui AU-555A med flot rock'n'roll proveniens (mon ikke det er noget for Louis?)


PQR


Arh jo. Eller den 7700, den ser nu også smuk ud!

Mig og Freddy snakkede engang om det kunne være sjovt at genskabe nogle af de gamle reklamer. Nogen af dem er nu meget sjove ;)

F.eks.
Billede
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2743
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: PQRs hifi-helvede

Indlægaf pqrannes » tors 14. okt 2010 18:22

Louis skrev:
pqrannes skrev:
Sansui AU-555A med flot rock'n'roll proveniens (mon ikke det er noget for Louis?)


PQR


Arh jo. Eller den 7700, den ser nu også smuk ud!

AU-7700 Sansui'en købte jeg en gang i København og satte en ven til at hente den. Men da den først var kommet ind i hans stue, ville han ikke af med den igen - den lød vist bedre end en nyere Sugden klasse A amp han ellers havde.

Læs i øvrigt her, hvordan jeg blev overfaldet og skældt ud på audiokarma.org, da jeg (for sjovt) spurgte til om jeg skulle "ofre" et venskab (med samme ven) for beholde en Ortofon MC 200 pu, som han mente, jeg skulle købe og ikke andet så til ham: http://audiokarma.net/forums/showthread.php?t=53512 (det er virkelig audiokarmisk læsning!).

Nu har jeg dog efter nogle år byttet den tilbage med en lidt mindre Sansui og en tuner. Den driller vist lidt ved stikkene bag på (derfor byttet), så jeg er nødt til at beholde den lidt endnu.

Men AU-555A Sansui'en er efter aftale med Freddy din for et par symbolske hundrede kroner - som i øvrigt går til vintagehifi.dk, Freddy reddede den fra Fermaten i Herning, hvor den i årevis spillede personalerummet (eller baren? - ret mig, Freddy!) op, og han mente, at den ville få et godt hjem hos mig. Men jeg er jo ingen samler og ser den nu gerne i cirkulation. Derfor dette træk!

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2903
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: PQRs hifi-helvede

Indlægaf Louis » tors 14. okt 2010 18:41

pqrannes skrev:
Louis skrev:
pqrannes skrev:
Sansui AU-555A med flot rock'n'roll proveniens (mon ikke det er noget for Louis?)


PQR


Arh jo. Eller den 7700, den ser nu også smuk ud!

AU-7700 Sansui'en købte jeg en gang i København og satte en ven til at hente den. Men da den først var kommet ind i hans stue, ville han ikke af med den igen - den lød vist bedre end en nyere Sugden klasse A amp han eller havde.

Læs i øvrigt her, hvordan jeg blev overfaldet og skældt ud på audiokarma.org, da jeg (for sjovt) spurgte til om jeg skulle "ofre" et venskab (med samme ven) for beholde en Ortofon MC 200 pu, som han mente, jeg skulle købe og ikke andet så til ham: http://audiokarma.net/forums/showthread.php?t=53512 (det er virkelig audiokarmisk læsning!).

Nu har jeg dog efter nogle år byttet den tilbage med en lidt mindre Sansui og en tuner. Den driller vist lidt ved stikkene bag på (derfor byttet), så jeg er nødt til at beholde den lidt endnu.

Men AU-555A Sansui'en er efter aftale med Freddy din for et par symbolske hundrede kroner - som i øvrigt går til vintagehifi.dk, Freddy reddede den fra Fermaten i Herning, hvor den i årevis spillede personalerummet (eller baren? - ret mig, Freddy!) op, og han mente, at den ville få et godt hjem hos mig. Men jeg er jo ingen samler og ser den nu gerne i cirkulation. Derfor dette træk!

PQR


Jamen hvis jeg både kan redde mig en lille god forstærker og hjælpe Vintagehifi.dk så ofre jeg hjertens gerne det symbolske beløb. Og forresten PQR, skulle du komme forbi Århus, så kig endelig op og hør dine gamle horn :cool1:
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2743
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: PQRs hifi-helvede

Indlægaf pqrannes » tors 14. okt 2010 21:26

Louis skrev:Jamen hvis jeg både kan redde mig en lille god forstærker og hjælpe Vintagehifi.dk så ofre jeg hjertens gerne det symbolske beløb. Og forresten PQR, skulle du komme forbi Århus, så kig endelig op og hør dine gamle horn :cool1:


Jeg må se at kigge forbi næste gange turen går til Århus. Jeg har ingen aktuelle planer, men så lang tid går der da ikke imellem turen går den vej. Jeg vil faktisk gerne høre, hvad det er de der horn kan!

Ellers må vi i alt stilhed se frem mod den 5. marts 2011, hvor jeg har sat et mærke i kalenderen, fordi det kunne komme til at passe at holde vintagetræf da. Shhh, sig det ikke til nogen endnu!

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2903
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: PQRs hifi-helvede

Indlægaf Anders » tors 14. okt 2010 22:29

VINTAGETRÆF, JUHUUUUUU :Thumpsup: :Thumpsup: :Thumpsup: :Thumpsup: :Thumpsup:
Brugeravatar
Anders
 
Indlæg: 338
Tilmeldt: 12 sep 2010
Geografisk sted: København

Re: PQRs hifi-helvede

Indlægaf Anders » tors 14. okt 2010 22:29

Ups, shhhh! :oops:
Brugeravatar
Anders
 
Indlæg: 338
Tilmeldt: 12 sep 2010
Geografisk sted: København

Re: PQRs hifi-helvede

Indlægaf Fredmarantz » tors 14. okt 2010 22:46

Holy Lord - have mercy on us all!!!- FEDT - Peter!

Mon ikke dette skulle annonceres i en selvstændig tråd med store bogstaver!


Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: PQRs hifi-helvede

Indlægaf X-ray » tors 14. okt 2010 23:51

Jeg kan slet ikke vente... Et mærke er ligeledes sat i min kalender ud for d.5/3-2011. Sejt om det bli'r til noget :thumbsup:
TANDBERG Musikkanlegg - en virkelighet i stadig flere hjem
Brugeravatar
X-ray
 
Indlæg: 1377
Tilmeldt: 22 apr 2010
Geografisk sted: Vestegnen.
Lokalitet: Ejby - Down Town

Næste

Tilbage til Bruger-galleri



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 27 gæster