Lagerstatus...

Vis os dit grej

Lagerstatus...

Indlægaf ST-lab » man 29. jun 2015 21:21

Jeg gen-opretter lige min gamle tråd, med nyheden om mit køb her til aften. Siden jeg i midt 70'erne var ude og installere et sæt Beomaster/Beolab 5000 (det første B&O med regnestoksdesign) har jeg ønsket mig et sæt. Nu er det ren nostalgi, men ikke desto mindre skal det afhentes i morgen. Plus lidt ekstra der fulgte med.

Jeg er spændt på om der er kanter tilbage (endsige enheder) i de gamle passive topmodeller (MS150.2). Og hvis der er nogen der mangler en Beomaster 3000'er, så har jeg hermed 1 ekstra...

Og en quadrofoni-spille er også noget helt nyt her på adressen. Den har nu aldrig været på ønskesedlen. Så vidt jeg husker, er forstærkerdelen blot 2 Beomaster 901'ere...

Er jeg godt tosset eller hva'??? :Skor:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
mvh / ST-lab
Brugeravatar
ST-lab
 
Indlæg: 222
Tilmeldt: 01 aug 2013
Geografisk sted: Det mørke Vestjylland
Lokalitet: Holstebro

Re: Lagerstatus...

Indlægaf his067 » man 29. jun 2015 21:51

Tillykke med købet!

Min erfaring med MS150 er et skumkanterne er problematiske: Hvis de er OK skal du sprøjte dem med Lacrosse Rubber restorer, så holder de nogle år mere. Hvis de ikke er i orden er det nemt nok at få fat på nye kanter. DS1 (Dear Son) har mit sæt som desværre udviklede en revne kort efter at jeg fik dem herover og jeg har ikke haft mulighed for at reparere dem endnu. Men det er nemt nok at ordne....

Beolaben har godt af nye Kondensatorer: der er omkring 75 af dem i signalvejen så der er en dag eller tos arbejde der. Men den er nem at gå til.....
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3817
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Lagerstatus...

Indlægaf dela » man 29. jun 2015 23:35

Dejligt at se, at de blev solgt til en ægte fan. Jeg så selv på det, og overvejede et kort øjeblik at byde på det, men besindede mig så (jeg har før samlet B&O, men er gået Nagra-vejen....).

Beomaster 6000 er et fantastisk apparat; jeg har en stående, som nok desværre aldrig kommer til at sige noget igen. Den, sammen med en Beocord 5000 og en Beogram 6000 (eller 4000/4002/4004), er en værdig deltager i konkurrencen om at være det mest ikoniske B&O anlæg. Synes jeg...

Jeg er meget nysgerrig efter at vide, hvad der er i den lille trææske?
dela
 
Indlæg: 112
Tilmeldt: 21 jan 2013
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Lagerstatus...

Indlægaf ST-lab » tirs 30. jun 2015 17:54

Puha - det var tungt at slæbe i kælderen. En kort status: Som forventet er silketrykket på Beolab'ens volumekontrol slidt af. Men det kan vist ordnes. Ellers ser det faktisk "mint" ud. Basserne i MS150.2 skal have nye kanter og det ene stativ hælder rigeligt forover. Nogle af snaplåsene til frontstoffet skal limes. Ellers ok. Beomaster 6000 og Beocord 5000 har gode brugsspor på betjenings-"tungerne". Den lille fine palisanderæske med sølvlogoet har indeholdt pickup til Beogram 6000 (CD4), men der var desværre kun målebladet tilbage i æsken. Beomaster 3000-2 ser fin ud men mangler det sædvanlige dæksel over preomat-potentiometrene, Det var den korte status. Nu skal der cykles med gutterne i det gode vejr!
mvh / ST-lab
Brugeravatar
ST-lab
 
Indlæg: 222
Tilmeldt: 01 aug 2013
Geografisk sted: Det mørke Vestjylland
Lokalitet: Holstebro


Tilbage til Bruger-galleri



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 25 gæster