AQR's hifihelvede - Nu med japanske monoblokke

Vis os dit grej

Re: AQR start på hifihelvede - Nu i Aalborg

Indlægaf 2-mas » fre 9. jan 2015 01:07

Det ser rigtig godt ud :thumbsup:
....og velkommen til dejlige Aalborg. Kom selv hertil i '86 og så mig næsten aldrig tilbage :lol:
Brugeravatar
2-mas
 
Indlæg: 612
Tilmeldt: 27 okt 2011
Geografisk sted: Aalborg
Lokalitet: Aalborg

Re: AQR start på hifihelvede - Nu i Aalborg

Indlægaf Louis » fre 9. jan 2015 09:39

pqrannes skrev:Hej August,

Det ser sørme godt ud. Glæder mig til at komme forbi og høre, hvad setuppet kan i de nye og større omgivelser.

Spil nu ikke for højt. Nu har du/I både underboer og naboer!

PQR


Ja det bliver jeg aldrig vant til...

Det ser til gengæld super flot ud!
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2743
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: AQR start på hifihelvede - Nu i Aalborg

Indlægaf aqrannes » fre 9. jan 2015 14:32

kbekke skrev:
Et velment råd herfra kunne være: Køb FLERE plader!



Det er kun den bedste 1/3 af de plader jeg har du ser på billede, der var bare ikke plads i bilen i denne omgang.
AugustQR.
Brugeravatar
aqrannes
 
Indlæg: 140
Tilmeldt: 30 apr 2010
Geografisk sted: Nordjylland
Lokalitet: 9900 - Frederikshavn

Re: AQR start på hifihelvede - Nu i Aalborg

Indlægaf kbekke » søn 11. jan 2015 22:22

aqrannes skrev:
kbekke skrev:
Et velment råd herfra kunne være: Køb FLERE plader!



Det er kun den bedste 1/3 af de plader jeg har du ser på billede, der var bare ikke plads i bilen i denne omgang.


Det regnede jeg også med :-) men altid godt med plads til flere. Nydeligt rack, faktisk :thumbsup:
Ornithology
Brugeravatar
kbekke
 
Indlæg: 1318
Tilmeldt: 27 jul 2011
Lokalitet: Vejle

Re: AQR start på hifihelvede - Nu i Aalborg

Indlægaf aqrannes » fre 23. jan 2015 14:33

kbekke skrev:
Det regnede jeg også med :-) men altid godt med plads til flere. Nydeligt rack, faktisk :thumbsup:


Mange tak.

Der kommer hele tiden flere plader til. I sidste uge fandt jeg en lille stak, blandt andet disse 4 som ifølge internettet holder en god pris. :cool1:

Billede

De 3 The Cure er fra plade selskabet Trademark of Quality og der skulle angiveligt kun være trykt 500 af hver.
AugustQR.
Brugeravatar
aqrannes
 
Indlæg: 140
Tilmeldt: 30 apr 2010
Geografisk sted: Nordjylland
Lokalitet: 9900 - Frederikshavn

Re: AQR start på hifihelvede - Nu i Aalborg

Indlægaf dela » fre 23. jan 2015 16:46

War of Destruction - Det bringer minderne tilbage...

http://www.basunen.dk/html/war_of_destruction.html
dela
 
Indlæg: 112
Tilmeldt: 21 jan 2013
Lokalitet: Frederiksberg

Re: AQR start på hifihelvede - Nu i Aalborg

Indlægaf aqrannes » søn 2. aug 2015 21:21

Idag da jeg satte min nye plade Rain dogs med Tom Waits på, tænkte jeg endnu engang at jeg inden længe skulle gøre noget ved den Thorens, lige meget hvor i stuen man bevægede sig, så kunne det høres ud i anlægget.

Jeg kiggede derfor hvad der fandtes af hylder til at sætte plade spilleren på. Den billigste jeg fandt kostede lige over 1000, og det er jo over dobbelt så meget som jeg gav for pladespilleren så det endte med en tur i Bauhaus.
Her er resultatet.

Billede
AugustQR.
Brugeravatar
aqrannes
 
Indlæg: 140
Tilmeldt: 30 apr 2010
Geografisk sted: Nordjylland
Lokalitet: 9900 - Frederikshavn

Re: AQR start på hifihelvede - Nu i Aalborg

Indlægaf Louis » søn 2. aug 2015 21:57

Fornuftigt. Man kan jo købe dig fattig i hylder og kabler og alt muligt tilbehør. Det ligner nu ellers Tom Waits' Nighthawks at the diner, du har hørt;)
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2743
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: AQR start på hifihelvede - Nu i Aalborg

Indlægaf aqrannes » søn 2. aug 2015 22:05

Louis skrev:Fornuftigt. Man kan jo købe dig fattig i hylder og kabler og alt muligt tilbehør. Det ligner nu ellers Tom Waits' Nighthawks at the diner, du har hørt;)


Godt spottet, hørte først Rain Dogs, derefter den fremragende Nighthawks at the diner. Har desværre ikke andre Tom Waits plader, men det kommer nok.
AugustQR.
Brugeravatar
aqrannes
 
Indlæg: 140
Tilmeldt: 30 apr 2010
Geografisk sted: Nordjylland
Lokalitet: 9900 - Frederikshavn

Re: AQR start på hifihelvede - Nu i Aalborg

Indlægaf Louis » man 3. aug 2015 08:21

aqrannes skrev:
Louis skrev:Fornuftigt. Man kan jo købe dig fattig i hylder og kabler og alt muligt tilbehør. Det ligner nu ellers Tom Waits' Nighthawks at the diner, du har hørt;)


Godt spottet, hørte først Rain Dogs, derefter den fremragende Nighthawks at the diner. Har desværre ikke andre Tom Waits plader, men det kommer nok.


Du kan rolige købe alle hans skiver. Man bliver aldrig træt af dem. De første er lidt mere let tilgængelige for lytteren end de senere. Men det gør dem ikke dårligere, bare anderledens.
Fik selv Mule Variations da jeg var 14 år, af Rasmus Madsen, Johnny Madsens søn på en golfrunde, og jeg hadede det sgu, det lød ikke godt mente jeg, så gik der et par år, jeg lyttede til den igen. Og har siden købt over 30 lp'er med ham :cool1:
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2743
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: AQR start på hifihelvede - Nu i Aalborg

Indlægaf aqrannes » søn 27. mar 2016 21:41

Som nævnt her viewtopic.php?f=561&t=29&start=7290#p71143
Var jeg så heldig at få fat i et sæt nordlyd/kef højttalere med fra en genbrug igår. De er bestykket med t27 diskant, b110 mellemtone og b139 bas som sidder i et lukket kabinet.

Nu spiller de med en urestaureret Sansui Au-9500 her hos Pqrannes, og bliver ved med at overaske os. De går dybere end dybt (og dybere end Tandberg StudieMonitors) og lydbillede er også helt fantastisk, detaljeret og præcist.
Om et par dage kommer de med hjem til Aalborg og bliver spillet op mod mine Tandberg, og jeg frygter lidt at Tandbergerne kommer til kort.

2016-03-26 23.24.28.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
AugustQR.
Brugeravatar
aqrannes
 
Indlæg: 140
Tilmeldt: 30 apr 2010
Geografisk sted: Nordjylland
Lokalitet: 9900 - Frederikshavn

Re: AQR start på hifihelvede - Nu med KEF

Indlægaf jan_stevns » man 28. mar 2016 08:48

Det er jo en række klassiske enheder der er mokket i en kasse, så al grund til at finde smilet frem :)
jan_stevns
 

Re: AQR start på hifihelvede - Nu med KEF

Indlægaf Elway » man 28. mar 2016 13:05

Har du brug for midlertidigt "tålt ophold" et sted til dine Studie Monitors, mens du nyder det nye fund - så hjælper jeg gerne :-) bor i Aalborg.
Brugeravatar
Elway
 
Indlæg: 748
Tilmeldt: 06 nov 2010
Geografisk sted: Strandkantsdanmark - Nordjylland
Lokalitet: Aalborg

Re: AQR start på hifihelvede - Nu med KEF

Indlægaf aqrannes » man 16. jan 2017 12:14

Jeg var igår så heldig at købe en thorens td 125 mkii, med ortofon AS-212 arm + et sæt jbl 26 decade og en echolette e51 bånd loop.
IMG_20170115_214936.jpg


Højttaleren skal selvfølgelig have nye kanter, men ser eller meget pæne ud. Hvor køber man kanter til sådan et sæt? Er det bare ind på ebay og finde, eller kender i nogle bestemte sider hvor man får det helt rigtige?
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
AugustQR.
Brugeravatar
aqrannes
 
Indlæg: 140
Tilmeldt: 30 apr 2010
Geografisk sted: Nordjylland
Lokalitet: 9900 - Frederikshavn

Re: AQR start på hifihelvede - Nu med KEF

Indlægaf Captain Phoenix » man 16. jan 2017 12:27

Fint køb!

Jeg plejer at bruge disse kanter (hollandsk leverandør):
http://speakerrepairshop.nl/index.php?i ... Hye7rEkpE4

Jeg tror (men har ingen dokumentation for) at de ligger meget tæt på originalerne mht. fleksibilitet/blødhed.
Har tidligere fået kanter fra Rick Cobb, USA, der er kendt på Lansingheritage.com - men må sige, at jeg ikke har registreret den store forskel (og så er det nemmere/billigere at få kanter sendt fra et andet sted i EU).
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2578
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

ForegåendeNæste

Tilbage til Bruger-galleri



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 24 gæster