X-ray's univers...! Mest Tandberg...!

Vis os dit grej

X-ray's univers...! Mest Tandberg...!

Indlægaf X-ray » søn 20. mar 2011 02:18

OK - Nu gør jeg det. Kaster mig ud i en tråd om mit setup i tykt og tyndt. I mit univers er der jo en del Tandberg ind over - Men emnet hér vil ikke blive 100% Tandberg - så derfor er det udeladt fra emneoverskrift - "også selvom det gør lidt ondt" :) .

Setup består af følgende:
Tandberg TR1000 - "et højdepunkt i HiFi Stereo."
Tandberg HifiSystem 17 - "avgjørende for kvaliteten i musikkanlegget."
TD-124 - "Gør det selv."
Philips CD104 - "Lampizator mod."

Det seneste der er sket i setup'et er ændringen af CD104. Det var en CD, jeg bare havde stående med lidt småfejl. Et nærmere kig afslørede, at den aldrig havde fået efterloddet de velkendte "gennemplatteringer" - dermed tror jeg, at den aldrig er blevet serviceret. Det er lavet nu - og nu spiller den alt, hvad jeg putter i den. Samtidig lavede jeg en mod. - "Lampizator - the NOS mod." Nu var det jo en hylde model - men den spiller rigtig fint nu - og helt uden den lidt metalliske top, som jeg husker disse modeller havde. Hvis det viser sig at CD104 forbliver stabil - vil jeg modde videre - bare for sjov skyld :p .

Mht. billeder - det vil komme over tid :) .

Hilsen X-ray.
Senest rettet af X-ray tors 25. aug 2011 23:50, rettet i alt 1 gang.
TANDBERG Musikkanlegg - en virkelighet i stadig flere hjem
Brugeravatar
X-ray
 
Indlæg: 1377
Tilmeldt: 22 apr 2010
Geografisk sted: Vestegnen.
Lokalitet: Ejby - Down Town

Re: X-ray's univers...!

Indlægaf Gottschalck » søn 20. mar 2011 10:25

Det lyder rigtig spændene. Ser da også frem til en nærmere beskrivelse af den CD 104 mod.

Jesper
Brugeravatar
Gottschalck
 
Indlæg: 1676
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup

Re: X-ray's univers...!

Indlægaf X-ray » man 21. mar 2011 16:51

Der mangler lige et par billeder af mit setup. Og jo - jeg har meget mere end det - men hjemme er jeg henvist til "kassen" som vist - dér må jeg til gengæld gøre næsten, hvad jeg har lyst til. Vel og mærke, at der lige er plads til ungernes grejer ligeså. Det skulle gerne snart ud - for så at gøre plads til en cassette Tandberg TCD300 :)

Billede

Billede

Jeg indsætter linket ang. CD104 - http://www.lampizator.eu/lampizator/REFERENCES/Philips%20CD104/CD%20104%20philips%20TDA.html Det er meget præcist beskrevet og lige til at gå til. Jeg venter lidt endnu med at gå videre. Men det næste bliver kondensatorer ved DAC og kontrol af forsyninger mht. ripple etc....!

Fortsat Go' dag.
TANDBERG Musikkanlegg - en virkelighet i stadig flere hjem
Brugeravatar
X-ray
 
Indlæg: 1377
Tilmeldt: 22 apr 2010
Geografisk sted: Vestegnen.
Lokalitet: Ejby - Down Town

Re: X-ray's univers...!

Indlægaf tunghør » tirs 22. mar 2011 19:53

Det ser godt ud, X-ray - og det lyder jo også godt ved jeg :)

Jeg kan ikke mindes vi har hørt den phillips cd-afspiller? Den ser ellers fin ud! Men du har jo allerede nyt på vej der :)
Brugeravatar
tunghør
 
Indlæg: 81
Tilmeldt: 09 feb 2011
Geografisk sted: Kbh
Lokalitet: Valby Heights

Re: X-ray's univers...!

Indlægaf MDA » tirs 22. mar 2011 20:25

Endelig fik du dit univers smidt op til beskuelse :lol:

Det ser flot ud, og spiller med garanti også godt.

Synes det er en vild flot plinth du har til din Thorens, er det en GDS ? :Thumpsup:
♫♫♫ Guide til upload af billeder ♫♫♫
God tone og opførsel er ikke en regel, men en selvfølge :-)
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin
 
Indlæg: 3366
Tilmeldt: 08 apr 2010
Geografisk sted: Støvring
Lokalitet: Nordjylland

Re: X-ray's univers...!

Indlægaf Louis » tirs 22. mar 2011 21:27

Smukt X-ray... Det ser sku godt ud, hvad med et billede af højtalerne. Jeg kan knapt huske hvad du spiller på :) Er det system 12?
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2743
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: X-ray's univers...!

Indlægaf X-ray » tirs 17. maj 2011 10:31

MDA: Ja - plinth'en er GDS - kan følges op her http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=73059&PN=2

Louis: Højttalerne er de legendariske - HifiSystem-17 8) .

Jeg er på jagt efter en Arm-rest/holder til Lenco 75 eller lignende - til kommende projekt. Hvis nogen lige ligger inde med én! Det skal siges at RLB - er igang med at kigge i gemmerne..... :!:

Go' dag.
TANDBERG Musikkanlegg - en virkelighet i stadig flere hjem
Brugeravatar
X-ray
 
Indlæg: 1377
Tilmeldt: 22 apr 2010
Geografisk sted: Vestegnen.
Lokalitet: Ejby - Down Town

Re: X-ray's univers...!

Indlægaf MDA » tirs 17. maj 2011 11:31

Som jeg læser det inde på hifi4all så bruger du også et støvlåg, kan man evt. få et billede hvor støv låget er med ? :D
♫♫♫ Guide til upload af billeder ♫♫♫
God tone og opførsel er ikke en regel, men en selvfølge :-)
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin
 
Indlæg: 3366
Tilmeldt: 08 apr 2010
Geografisk sted: Støvring
Lokalitet: Nordjylland

Re: X-ray's univers...!

Indlægaf X-ray » tirs 17. maj 2011 11:38

Jeg har aldrig brugt noget støvlåg - men jeg har det originale til værket. Det passer dog ikke - når man monterer den med en SME arm. Måske det bliver muligt med AT-1005 - som nok ryger på, når tiden tillader det!
TANDBERG Musikkanlegg - en virkelighet i stadig flere hjem
Brugeravatar
X-ray
 
Indlæg: 1377
Tilmeldt: 22 apr 2010
Geografisk sted: Vestegnen.
Lokalitet: Ejby - Down Town

Re: X-ray's univers...!

Indlægaf Sorenki » tirs 17. maj 2011 11:47

X-ray skrev:MDA: Ja - plinth'en er GDS - kan følges op her http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=73059&PN=2

Louis: Højttalerne er de legendariske - HifiSystem-17 8) .

Jeg er på jagt efter en Arm-rest/holder til Lenco 75 eller lignende - til kommende projekt. Hvis nogen lige ligger inde med én! Det skal siges at RLB - er igang med at kigge i gemmerne..... :!:

Go' dag.

Jeg har lidt du kan vælge imellem (gratis), du skal dog selv finde møtrikker til to af dem. Du skal være velkommen til at afhente, hvis du ønsker det!
her er lidt billeder;
Billede
Billede

mvh.
Søren
"I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy" - Tom Waits
Luxman, Marantz, Pioneer and JBL, SME og Ortofon + det løse...

http://auditur.dk
Accuphase 50 års Jubilæum: https://auditur.dk/accuphase-the-very-early-history/
Brugeravatar
Sorenki
Tidligere Santashooter
 
Indlæg: 2045
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: X-ray's univers...!

Indlægaf X-ray » tirs 17. maj 2011 12:09

santashooter skrev: Jeg har lidt du kan vælge imellem (gratis), du skal dog selv finde møtrikker til to af dem. Du skal være velkommen til at afhente, hvis du ønsker det!
mvh. Søren

Jamen dog - det ku' godt blive aktuelt - gem dem endelig! Jeg vil dog lede lidt videre efter en fra Lenco - da den jo kan justeres i højden - og egentlig uden noget design som sådan. Tusinde Tak for tilbuddet iøvrigt :cool1: .
TANDBERG Musikkanlegg - en virkelighet i stadig flere hjem
Brugeravatar
X-ray
 
Indlæg: 1377
Tilmeldt: 22 apr 2010
Geografisk sted: Vestegnen.
Lokalitet: Ejby - Down Town

Re: X-ray's univers...!

Indlægaf Louis » tirs 17. maj 2011 19:14

X-ray skrev:
santashooter skrev: Jeg har lidt du kan vælge imellem (gratis), du skal dog selv finde møtrikker til to af dem. Du skal være velkommen til at afhente, hvis du ønsker det!
mvh. Søren

Jamen dog - det ku' godt blive aktuelt - gem dem endelig! Jeg vil dog lede lidt videre efter en fra Lenco - da den jo kan justeres i højden - og egentlig uden noget design som sådan. Tusinde Tak for tilbuddet iøvrigt :cool1: .


Det er sgu dejligt der er nogen der kan bruge noget fra min gamle rodekasse :thumbsup:
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2743
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: X-ray's univers...!

Indlægaf Gottschalck » tirs 17. maj 2011 22:20

Jeg har da en L-75 stående i palisander, som aldrig bliver brugt. Du kan da få armliften fra den, hvis du kan bruge den?
Hilsen jesper
Brugeravatar
Gottschalck
 
Indlæg: 1676
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup

Re: X-ray's univers...!

Indlægaf X-ray » tirs 17. maj 2011 23:23

Gottschalck skrev:Jeg har da en L-75 stående i palisander, som aldrig bliver brugt. Du kan da få armliften fra den, hvis du kan bruge den?
Hilsen jesper

PRAGTFULDT :p .
Jesper - jeg sender dig lige en PB. Så tager vi den derfra....! Og det var ikke liften - men armrest/holder - gaflen om du vil, som jeg står og mangler :cool1: .
TANDBERG Musikkanlegg - en virkelighet i stadig flere hjem
Brugeravatar
X-ray
 
Indlæg: 1377
Tilmeldt: 22 apr 2010
Geografisk sted: Vestegnen.
Lokalitet: Ejby - Down Town

Re: X-ray's univers...!

Indlægaf X-ray » tors 19. maj 2011 12:49

Gottschalck skrev:Jeg har da en L-75 stående i palisander, som aldrig bliver brugt. Du kan da få armliften fra den, hvis du kan bruge den?
Hilsen jesper

Så er den afhentet og afprøvet. Den passer perfekt til AudioTechnica 1005-II. Tusinde Tak for hjælpen :p .

Husk nu hvederne iaften. Selv foretrækker jeg en pils.. - Den krummer heller ikke så galt i sengen ;) .

Fortsat Go' dag. "Sidder netop og roder med en Marantz 170DC - en sjov størrelse"
TANDBERG Musikkanlegg - en virkelighet i stadig flere hjem
Brugeravatar
X-ray
 
Indlæg: 1377
Tilmeldt: 22 apr 2010
Geografisk sted: Vestegnen.
Lokalitet: Ejby - Down Town

Næste

Tilbage til Bruger-galleri



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster