Fuldtone forslag

Alt omkring horn og fuldtoneenheder

Re: Fuldtone forslag

Indlægaf j3n2 » ons 19. jan 2011 18:35

Takker, du er også min ven ;-)
Synes Google plejer at rette til korrekt stavemåde, men det lykkedes ikke for mig.
Fandt en masse spændende, ved at Google på schmack's horn.

Nogle burde starte en vintagewiki.dk... :-)
j3n2
 
Indlæg: 124
Tilmeldt: 09 jun 2010
Geografisk sted: viborg

Re: Fuldtone forslag

Indlægaf Tonni » ons 19. jan 2011 19:46

j3n2 skrev:Nogle burde starte en vintagewiki.dk... :-)


Mon ikke en søgefunktion her med tiden kunne udfylde netop den funktion? :)
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4795
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Fuldtone forslag

Indlægaf j3n2 » ons 19. jan 2011 21:59

jo, her vrimler da i hvert fald med guldkorn :)
j3n2
 
Indlæg: 124
Tilmeldt: 09 jun 2010
Geografisk sted: viborg

Re: Fuldtone forslag

Indlægaf j3n2 » søn 30. jan 2011 16:24

Så kom jeg godt igang med horn, og endnu en tak til alle for hjælp og inspiration!
-der er helt sikkert noget nyt og spændende at lege med her, og jeg har ingen planer om at vende tilbage til kassehøjttalere i nærmeste fremtid :)

Jeg har smidt et link til en mashup hjemmeside jeg vil bruge til at samle links mm. om projekter jeg kunne falde i. Her kan man også se de yndige små vikinge horn på ca 160x30x40 ;) -lidt store er de jo nok, og jeg har også været nød til at vende min stue om, så jeg både kan nyde horn og sollys på samme tid.
https://sites.google.com/site/j3n2horn/home

Sættet spiller med et par Philips 9710, og var det ikke for min nysgerrighed, så kunne jeg sikkert leve med det setup. men ak.. vikingehornene er nok nærmere et proof-of-concept for mig, så jeg må frem med saven, og få snittet mig et par voigt.

Ang. enheder, er der flere billige 8" som gør det lige så godt som philips?
j3n2
 
Indlæg: 124
Tilmeldt: 09 jun 2010
Geografisk sted: viborg

Re: Fuldtone forslag

Indlægaf Gottschalck » søn 30. jan 2011 16:56

9710 og voigt er i følge min mening ikke helt optimalt. Det fungerede i hvertilfælde ikke hos mig. Det var meget anmasende i klangen lidt som Coral også kan være. Jeg ville prøve med noget Fostex, for mange af de gamle fuldtoner er ikke til at drive op.
Brugeravatar
Gottschalck
 
Indlæg: 1676
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup

Re: Fuldtone forslag

Indlægaf j3n2 » tirs 5. apr 2011 08:59

Vil lige følge op på begivenhederne her ;)
Sidder nu tilfreds og lytter til mine super horn! -dog blev det ikke med vintage enheder, da de ikke var til at støve op for menneksepenge. Løsningen blev et sæt Fostex FE206En i et par hjemmebyggede BiB horn (Bigger Is Better).
Jeg driver dem med en Luxman R1050, og den gør det super godt!
BiB hornene var super simple at bygge, og de gør det så godt, at jeg tør anbefale dem, til de der skulle have plads og lyst til at lege lidt.
Jeg har lavet arbejdstegninger og beregningerne til FE206En, som frit må misbruges
-kostede lidt under 600kr i spånplade inkl. udsavning i Silvan.

http://dl.dropbox.com/u/1050264/BIB-fostex_fe206en.pdf
http://www.zillaaudio.com/bib/bib-howtobuild.asp

Takker alle for super hjælp og inspiration :thumbsup: -skulle nogle være interesserede i en lytter, skulle det nok kunne arrangeres!

Mvh
Jens
j3n2
 
Indlæg: 124
Tilmeldt: 09 jun 2010
Geografisk sted: viborg

Re: Fuldtone forslag

Indlægaf Elway » tirs 5. apr 2011 09:28

j3n2 skrev:Vil lige følge op på begivenhederne her ;)
Sidder nu tilfreds og lytter til mine super horn! -dog blev det ikke med vintage enheder, da de ikke var til at støve op for menneksepenge. Løsningen blev et sæt Fostex FE206En i et par hjemmebyggede BiB horn (Bigger Is Better).
Jeg driver dem med en Luxman R1050, og den gør det super godt!

Mvh
Jens


Fedt at høre, Jens. Og tak fordi du deler erfaringerne. Havde selv en 1050 til låns for nyligt, og det er en dejlig receiver. Tør vi bede om at par "live" fotos af dit setup?
Brugeravatar
Elway
 
Indlæg: 748
Tilmeldt: 06 nov 2010
Geografisk sted: Strandkantsdanmark - Nordjylland
Lokalitet: Aalborg

Re: Fuldtone forslag

Indlægaf j3n2 » tirs 5. apr 2011 22:55

live billeder kommer, når jeg lige har fået shinet hornene lidt op -pt. står de bare i ubehandlet spånplade :oops:
j3n2
 
Indlæg: 124
Tilmeldt: 09 jun 2010
Geografisk sted: viborg

Re: Fuldtone forslag

Indlægaf j3n2 » man 29. aug 2011 13:23

Lige en opdatering

Hornene står stadig i rå spånplade og funkler af guerrilla diy, men jeg har afprøvet de monacor enheder rlb foreslog tidligere, og de spiller super godt! Ikke bare godt til prisen, men seriøst godt :)
Ikke så meget top som fostex, men det er ikke kun et minus.

De kom i et bib horn bygget til fostex fe166en og spiller med en meget behagelig fyldig klang. Samlet pris på spånplader og enheder er under 1000kr, det luner også lidt ;)
Nu er problemet bare, at jeg kun købte enhederne, for at have npget at lege med, mens jeg venter på mine fostex ff165wk.. Så de har lidt at leve op til.
Mere om det senere
j3n2
 
Indlæg: 124
Tilmeldt: 09 jun 2010
Geografisk sted: viborg

Foregående

Tilbage til Horn og fuldtoneenheder



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster