Coral fund

Alt omkring horn og fuldtoneenheder

Coral fund

Indlægaf hificlassic » man 15. jun 2015 21:23

Kørte til KBH igår efter hvad jeg troede var et sæt JBL 4674. Billedet lignede i hvert fald meget.
Det viste sig dog at være et højttalersæt med en lidt anden bestykning: Coral M100 på Coral AH-500 horn
http://audio-heritage.jp/CORAL/unit/ah-500.html og så et par 15" McKenzie C15-200 basser. Kender ikke basserne, men de ser lækre ud og ligner nærmest en kopi af Electro Voice EV15B enheder. Coral'erne var hele turen værd :p
Kabinetterne var så grimme at jeg lod dem stå i KBH....Har jo allerede rigeligt med kabinetter og egentlig skulle jeg kun derover for at høre Mark Knopfler i Tivoli. En slem skuffelse der kunne få en til at tro at Mark Knopflers største idol er Lars Lilholt.
Efter en times koncert havde han ikke spille et eneste nummer jeg kendte, og i alt blev det kun til 4 Dire Straits numre, i en lidt blødere udgave en de originale :(
Radian 15" dual concentric, BBC LS5/8, UREI 1122, Lenco L70, Lenco F50-8, Threshold FET2, Fidelity Research FR24, QUAD 405-2, Technics SH-9010, Micro Seiki MD-700/MA-505/MA-500
Brugeravatar
hificlassic
 
Indlæg: 2892
Tilmeldt: 02 jun 2010
Geografisk sted: I skovens dybe stille ro
Lokalitet: Silkeborg

Re: Coral fund

Indlægaf larsne » man 15. jun 2015 22:49

Er ikke selv den store Straits fan, men har det ikke været sådan længe at Knopfler helst vil sidde og klimpe lidt akustisk guitar frem for at rocke derudaf med 'Money for nothing'?
larsne
 
Indlæg: 1271
Tilmeldt: 12 sep 2010
Lokalitet: Holstebro

Re: Coral fund

Indlægaf fiedel » fre 8. jan 2016 01:42

Coral M-100 er en dejlig driver, havde selv et sæt på 2397 horn, dejligt :OLO:

Anders

"Okay, pænt gammel tråd jeg lige svarede på der......" :Skor:
Mvh.
Anders

Link til :
High End Bullshit Generator for Audiophile Magazine Editors
http://www.tech-diy.com/audio_bs.htm
Brugeravatar
fiedel
 
Indlæg: 18
Tilmeldt: 26 dec 2015
Geografisk sted: Hjørring - Nordjylland
Lokalitet: Hjørring


Tilbage til Horn og fuldtoneenheder



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 20 gæster