Trini Lopez has left the building

Fundamentet for vores passion

Trini Lopez has left the building

Indlægaf kbekke » ons 12. aug 2020 22:21

Trini Lopez, singer and Dirty Dozen actor, dies with coronavirus at 83:

https://www.bbc.co.uk/news/entertainment-arts-53749488

-Der var næppe ret mange andre end lille jeg, der tog notits af denne lidt triste nyhed. Og det er en skam:

For Trini Lopez fortjener at blive husket. Om ikke for alt det, som man kan læse om ham andre steder. Så i det mindste for musikken. Og ikke mindst STEMMEN. For Trini tilhørte nemlig den generation af sangere, der i den grad kunne synge og som i den grad forstod at omgive sig med musikere, der kunne spille og teknikere, der kunne deres kram.

Alt sammen noget, der kom ret fantastisk musik ud af dengang verden endnu ikke var gået helt af lave.

83B6FBF6-5E83-4E01-B5C6-A83C17BA7257.jpeg

Og ja, det er i den grad Easy Listening, eller måske bare pop før det blev opfundet af Sir Cliff & Co. Og hører man til dem, der får opkastningsfornemmelser af Burt Bacharach, Herb Alpert og Sergio Mendes, så er man som altid velkommen til bare at spole videre.

Men hvis man overhovedet kan få sig selv til det, så vil jeg foreslå, at man giver Trini en chance og prøver at lytte igennem fordommene om hvad der er “god” og “dårlig” smag og bare nyde det, der kommer ud af højtalerne.

Musikken er god og priserne er rimelige. Med lidt held vil De næppe blive skuffet!
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Ornithology
Brugeravatar
kbekke
 
Indlæg: 1320
Tilmeldt: 27 jul 2011
Lokalitet: Vejle

Re: Trini Lopez has left the building

Indlægaf Tonni » ons 12. aug 2020 23:01

Amen og RIP!!!
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4796
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Trini Lopez has left the building

Indlægaf Fredmarantz » tors 13. aug 2020 04:04

Jamen jeg får ikke opkastfornemmelser af Trini Lopez og de andre nævnte. De hører med til en vigtig del af den musikalske del af kulturhistorien. Jeg nyder faktisk den tider særdeles sorgløse - indholdsløse - apolitiske stil, som præger disse musikere. Men musikken var særdeles påtrængende lydtapeter til 50'ernes - 60'ernes og 70'ernes pop - og festkultur i den vestlige Verden. Herunder også den del af den, hvor latinoerne deltog.

Trini Lopez var vigtig her - men også Los lobos - José Feliciano (nok den mest seriøse og ækvilibristiske af de nævnte).

ok - så kommer endnu en gang guitarsnakken med her, når jeg kommenterer. Trini Lopez fik skam det Amerikanske guitarfirma Gibson til at fremstille en særlig "Trini Lopez" - model.

Den fremstilledes i midten af 60'erne, hvor Trini var stor. Guitaren er et collectors item - dog ikke en A+, men eksemplaret, som er afbildet her, kostede ca. 17.000 dollars og blev solgt for ikke så længe siden - sjælden farve og velholdt.

Hvis i fred- Trini lopez - håber, at du havde et godt liv.

Her et billede af en Trini Lopez-model:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning


Tilbage til Musikken



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: NikonSP og 22 gæster