Free jazz

Fundamentet for vores passion

Free jazz

Indlægaf Lautreamont » lør 30. mar 2024 08:57

432846371_453843676985569_1602768568208249363_n.jpg
Kære alle.


Jeg har fået fingrene Ornette Colemans album: "Free Jazz". Det er tilmed den originale første-presse fra Atlantic.

Musikken... Det er en stor mundfuld at begive sig ud i og selvsagt ikke noget, man sætter på hvis man kun lytter med et halvt øre. Der foregår utrolig mange ting med to orkestre og det kan virke kaotisk til tider. Jeg synes nu musikken er spændende og udfordrende og hver gang jeg hører pladen, så får jeg nye indtryk og opdager facetter som jeg før ikke har været bekendt med.

Jeg er også meget begejstret for John Tchicai og koncerten i Schweiz er ikke en undtagelse - det er en fantastisk optagelse med fremragende præstationer fra alle musikerne.

Til sidst et billede af én af Garbareks tidlige værker. Jeg venter på at få Sart og Witchi-Tai-To. De tre skal sammen det nyeste genoptryk af Afric Pepperbird udgøre mit forsøg på en beskeden introduktion til hans spændende univers. Jeg føler allerede jeg kan høre aner af Ayler og Coltrane - det er virkelig smukt.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Lautreamont
 
Indlæg: 36
Tilmeldt: 12 mar 2024
Lokalitet: København

Tilbage til Musikken



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 81 gæster