Dagens musikfund.

Fundamentet for vores passion

Re: Dagens musikfund.

Indlægaf kbekke » ons 4. jan 2012 23:01

bluetiger skrev:Når jeg finder en plade som er signeret tar jeg det som
et tegn på at nogle har holdt af den plade og nu er det så min tur
til at nyde den.

Jeg fandt en Savage Rose, signeret af hele bandet
med tak for en dejlig aften i Kolding og nu nyder jeg
den så og får en dejlig aften i Kolding.

Jeg skriver ikke selv på pladerne men i mine unge dage
skrev jeg navn på mine plader. Måske et tegn på at man med alderen
ved at ting kun er til lån ??? :D

Nu vil jeg selv sætte en Moody Blues plade på :cool1:
Og sende en lille tanke til Gitte og Flap, hvor de så end måtte være idag.


Jep, det er da det eneste rigtige (selvom jeg nok ikke kan dy mig for at prøve tricket med vatpinden alligevel). Man skrev jo navn på pladerne, fordi de blev taget med til fest...

og gerne skulle med hjem igen, når tågerne havde lagt sig :Skor:

Så mon ikke de her lp'er har oplevet fede tider sammen med Gitte, Flap og hvem ved, måske også Savage Rose en dejlig aften i Kolding?

Det er egentlig en fin tanke - tak for den.
Ornithology
Brugeravatar
kbekke
 
Indlæg: 1345
Tilmeldt: 27 jul 2011
Lokalitet: Vejle

Re: Dagens musikfund.

Indlægaf Edge » tirs 10. jan 2012 14:59

Skulle bruge det sidste på et gavekort til Stereostudiet og et tilgodebevis til en bog/musik bytte biks vi har her i byen.

Fandt Stan Getz Body and soul, Verve i Stereostudiet

Billede

Til 40kr

Og john Patton Accent on the Blues, Blue Note (Organ Jazz) i bytte biksen

Billede

Til 20kr
Remember, Tuesday is Soylent Green Day.
Edge
 
Indlæg: 902
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Dagens musikfund.

Indlægaf Gottschalck » søn 22. apr 2012 23:18

Fandt 30 stk. Frank Zappa skiver i containeren vist alle 1 oplag fra bla. Verve og Reprise Records. Desværre er mange af coverne ødelagt efter vandskade. Skiverne er derimod meget flotte. Der var også noget Ruben and the jets, Blues Breakers med Clapton, Weather Report, Miles, samt et par wonder skiver fra henholdsvis 66 og 72 (motown) Så nu går tiden lige med at redde og rense vinylet med bla. nye indersleeves.

Jesper
Brugeravatar
Gottschalck
 
Indlæg: 1678
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup

Re: Dagens musikfund.

Indlægaf r-l-b » søn 22. apr 2012 23:37

Gottschalck skrev:Fandt 30 stk. Frank Zappa skiver i containeren vist alle 1 oplag fra bla. Verve og Reprise Records. Desværre er mange af coverne ødelagt efter vandskade. Skiverne er derimod meget flotte. Der var også noget Ruben and the jets, Blues Breakers med Clapton, Weather Report, Miles, samt et par wonder skiver fra henholdsvis 66 og 72 (motown) Så nu går tiden lige med at redde og rense vinylet med bla. nye indersleeves.

Jesper


way to go - tillykke !
Garrard 301 SME 3012 Denon 103 EAR 549 Tannoy DC 12" i duelundhorn Lockwood Major m. 15" Tannoy Monitor Gold Rogers L3s/5a Lenco L70 Denon 102 Leak Varislope III Leak TL 25 Plus - Revox - Sony PS-X50
Brugeravatar
r-l-b
 
Indlæg: 1376
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Humlebæk

Re: Dagens musikfund.

Indlægaf Almarx » man 23. apr 2012 01:38

Rubin and the Jets er Frank Zappa, - en perle, nyd den. Resten er bare rent guld. :OLO:
Brugeravatar
Almarx
 
Indlæg: 390
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Dollerup sogn
Lokalitet: Viborg

Re: Dagens musikfund.

Indlægaf r-l-b » man 23. apr 2012 08:44

Almarx skrev:Rubin and the Jets er Frank Zappa, - en perle, nyd den. Resten er bare rent guld. :OLO:


og så er der den ondeste karikaturtegning af mig på forsiden :lol:
Garrard 301 SME 3012 Denon 103 EAR 549 Tannoy DC 12" i duelundhorn Lockwood Major m. 15" Tannoy Monitor Gold Rogers L3s/5a Lenco L70 Denon 102 Leak Varislope III Leak TL 25 Plus - Revox - Sony PS-X50
Brugeravatar
r-l-b
 
Indlæg: 1376
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Humlebæk

Re: Dagens musikfund.

Indlægaf Gottschalck » man 23. apr 2012 09:28

Den snurrer nu og må man sige: Usmikendeligt Zappa og lidt mystisk. Der er rigtig mange elementer de har stjålet fra Beach Boys eller karikerer.

Denne skive var med i kassen og fik lige et lyt før 'Rubendrengene'.

Glimrende og ganske traditionel jazz.

http://www.parisjazzcorner.com/en/dis_f ... &LANGUE=uk

Jesper
Brugeravatar
Gottschalck
 
Indlæg: 1678
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup

Re: Dagens musikfund.

Indlægaf his067 » man 23. apr 2012 10:40

Gottschalck skrev:Den snurrer nu og må man sige: Usmikendeligt Zappa og lidt mystisk. Der er rigtig mange elementer de har stjålet fra Beach Boys eller karikerer.

Denne skive var med i kassen og fik lige et lyt før 'Rubendrengene'.

Glimrende og ganske traditionel jazz.

http://www.parisjazzcorner.com/en/dis_f ... &LANGUE=uk

Jesper


Ruben and the Jets var faktisk ment som en hyldest til den amerikanske do-wop tradition hvor mange (fattige) sangere udviklede en blanding af Barber-shop harmonier og den nye Rock'n'roll og hvor musikken blev en måde at overkomme sociale og race-mæssige hindringer. Coppola's "Peggy Sue got Married" drejer sig bl.a. om do-wop, beatniks og racisme. Som altid med Zappa kom den hyldest lidt skævt ud--men den er ærligt ment.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3828
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Dagens musikfund.

Indlægaf Strandvaskeren » man 23. apr 2012 11:17

Gottschalck skrev:Fandt 30 stk. Frank Zappa skiver i containeren vist alle 1 oplag fra bla. Verve og Reprise Records. Desværre er mange af coverne ødelagt efter vandskade. Skiverne er derimod meget flotte. Der var også noget Ruben and the jets, Blues Breakers med Clapton, Weather Report, Miles, samt et par wonder skiver fra henholdsvis 66 og 72 (motown) Så nu går tiden lige med at redde og rense vinylet med bla. nye indersleeves.

Det burde være strafbart at smide den slags perler ud, godt du reddede dem
Hygge..
Thomas
Brugeravatar
Strandvaskeren
 
Indlæg: 361
Tilmeldt: 10 feb 2012
Lokalitet: Hedehusene

Re: Dagens musikfund.

Indlægaf Gottschalck » man 23. apr 2012 11:40

yeps strafbart.

Nu ligger der denne her skiva på vinylspealern som også lå i pakken. Sjov 70'er funky med hammond, og blæser ditto. Rykker sgu meget godt - ser for mig min kære fader på dansegulvet til julebal i jernbanefløjl med en af damerne fra banken anno 1975.

http://www.flickr.com/photos/soft-tempo/3879782983/

Jesper
Brugeravatar
Gottschalck
 
Indlæg: 1678
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup

Re: Dagens musikfund.

Indlægaf Gottschalck » man 23. apr 2012 11:41

Ruben and the Jets var faktisk ment som en hyldest til den amerikanske do-wop tradition hvor mange (fattige) sangere udviklede en blanding af Barber-shop harmonier og den nye Rock'n'roll og hvor musikken blev en måde at overkomme sociale og race-mæssige hindringer. Coppola's "Peggy Sue got Married" drejer sig bl.a. om do-wop, beatniks og racisme. Som altid med Zappa kom den hyldest lidt skævt ud--men den er ærligt ment.[/quote]


Tak for info. Lidt sjov plade. Den ryger ind i samlingen.

Jesper
Brugeravatar
Gottschalck
 
Indlæg: 1678
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup

Re: Dagens musikfund.

Indlægaf guh » ons 25. apr 2012 22:37

Så blev det dagen hvor jeg fik nye basser i mine snell j3, samt de er blevet ombygget til 8 ohm efter Freqenzes ses
forskrifter, med gummi kanter und alles ! og lytter nu til dagens genbrugs guld --LPer- 6 stk ialt- flg. The lejrbåls - Billy Joel, Storm Front-- Earl Klugh ,Solo Guitar samt Dave Grusin 3 stk., Sticks and Stones ,Migration,samt Cinemagic, alle fuldstændigt som nye, den sidste med The London Symphony Orchestra lyder så herligt ,dejligt når nogen passer på deres plader !! TAK FOR DET :Thumpsup: MVH Gunnar
guh
 
Indlæg: 86
Tilmeldt: 25 jan 2011
Lokalitet: Horsens

Re: Dagens musikfund.

Indlægaf pqrannes » søn 22. jul 2012 21:54

Har lært et nyt ord i dag "Don Nix" (jf. http://en.wikipedia.org/wiki/Don_Nix).

Fandt nemlig denne forvirrende (lidt kedelig forside, udgivet af Philips) vinylplade i dag:

Billede

Fed plader der. Jeg fik lige lært noget mere om amerikansk "roots music" etc. Og om blues-legenden Furry Lewis.

Denne snuppede jeg også med fra butikken i Haderup:

Billede

Sær italiensk vinylgenudgivelse fra 1981, men sgu ok.

Fin dag i det vestjyske.

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2910
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Dagens musikfund.

Indlægaf r-l-b » lør 15. sep 2012 14:08

lidt herlige jazz plader

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede
Garrard 301 SME 3012 Denon 103 EAR 549 Tannoy DC 12" i duelundhorn Lockwood Major m. 15" Tannoy Monitor Gold Rogers L3s/5a Lenco L70 Denon 102 Leak Varislope III Leak TL 25 Plus - Revox - Sony PS-X50
Brugeravatar
r-l-b
 
Indlæg: 1376
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Humlebæk

Re: Dagens musikfund.

Indlægaf pqrannes » tirs 4. dec 2012 23:20

Der var vist ingen nye vinylplader på spejdernes tirsdagsloppemarked til trods for, at der blev samlet ind i lørdags.

Det vælger jeg i alt fald at tro på, efter 2-3 af de faste vinylhajer kiggede den beskedne stak vinylplader igennem før mig.

Men jeg af de tilbageblevne 8 plader tog jeg disse to:

Billede
[Quincy Jones: Roots The saga of an american family]

Billede
[THE WILLI BOSKOVSKY ENSEMBLE Bonbons Aus Wien]

Begge var jeg sprunget over mindst et par tirdage, og da det er sjovest at finde noget, kom de med hjem i dag; det kommer jeg ikke til at fortryde.

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2910
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

ForegåendeNæste

Tilbage til Musikken



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 90 gæster