Hvad snurrer netop nu?

Fundamentet for vores passion

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Captain Phoenix » søn 1. jun 2014 21:47

Lørdagens plademesse bragte bl.a. denne LP med hjem til samlingen:

Freddie King.jpg

Med dét cover kunne den meget let været blevet stående, men Xray har været så venlig at henlede opmærksomheden på guitarist Freddie King, så den kom med hjem.

Det er blues-rock i godt tempo og høj energi.
Man skal ikke lede efter avancerede rytme-breaks - nope… Det er lige frem efter næsen - og med tryk på hele vejen (nogle af numrene er live m. publikum - de bedste på pladen). En fed upoleret vokal er der også.

Freddie King levede åbenbart sit liv på samme måde som han spiller sin guitar: Fuld fart fremad. Efter sigende indtog han hovedsagligt Bloody Mary'er frem for fast føde - og det holder man ikke så længe af.
Han blev kun 42 år og døde året efter dette (hans sidste) album udkom.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2593
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf HrAndersen » ons 4. jun 2014 15:44

okay; Det må jo fejres, 50 år i dag første optræden i Danmark.

HardDay.jpg

:OLO:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Mvh
Michael


Jeg går primært efter udseende . . . det indvendige skal vi nok få styr på.
HrAndersen
 
Indlæg: 861
Tilmeldt: 01 jun 2011
Geografisk sted: 2200
Lokalitet: København

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf kbekke » ons 4. jun 2014 21:23

Captain Phoenix skrev:Lørdagens plademesse bragte bl.a. denne LP med hjem til samlingen:

Freddie King.jpg

Med dét cover kunne den meget let været blevet stående, men Xray har været så venlig at henlede opmærksomheden på guitarist Freddie King, så den kom med hjem.

Det er blues-rock i godt tempo og høj energi.
Man skal ikke lede efter avancerede rytme-breaks - nope… Det er lige frem efter næsen - og med tryk på hele vejen (nogle af numrene er live m. publikum - de bedste på pladen). En fed upoleret vokal er der også.

Freddie King levede åbenbart sit liv på samme måde som han spiller sin guitar: Fuld fart fremad. Efter sigende indtog han hovedsagligt Bloody Mary'er frem for fast føde - og det holder man ikke så længe af.
Han blev kun 42 år og døde året efter dette (hans sidste) album udkom.


Freddie (og hans backing) var The Shit - og jeg aftager gerne ALT, hvad du finder - især hvis det er een af hans skjorter!

Ornithology
Brugeravatar
kbekke
 
Indlæg: 1342
Tilmeldt: 27 jul 2011
Lokalitet: Vejle

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Captain Phoenix » søn 26. okt 2014 19:45

Efter "Det Store Nedbrud" (hvor Gigahost sendte 5 måneders vintagehifi ud i cyperspace - for aldrig mere at komme tilbage…) må vi have gang i "Hvad snurrer…"-tråden igen.
Og hvad er mere passende end at starte, hvor vi åbenbart var nået til d. 4. juni 2014 - nemlig med Freddie King.

I dag var jeg forbi min favorit-plade-pusher og hente denne her:

FreddieKingGettingReady.jpg

Det er en udgivelse fra 1971 og den er mere blues'et og langsommere end "Larger Than Life" (omtalt ovenfor).
Kings guitar-spil er ikke helt så man-bliver-blæst-af-banen som på "Larger…" - men nok mere tro mod blues-traditionen, han udsprang af (opvokset i Texas som han var). Der er bl.a. en del akustisk guitar undervejs.
Men man keder sig altså ikke - for selv om det går lidt roligere for sig, spiller Freddie King noget solid guitar hele vejen igennem.

Eksemplaret, jeg fiskede op, var med komplet presse-kit: Freddie King-folder indeholdende News Flash, pressemeddelelse og officielt presse-foto - altsammen i anledning af at Philips i 1971 med dette album overtog distributionen af FK på det kontinentale Europa.
Og.. og… og... så er innercoveret signeret med en hilsen fra Freddie King selv: "Best wishes to all at Philips Records Freddie King". Sweeet!

Min plade-pusher havde den fra en tidligere ansat i Philips pladeafdeling, som sikkert har - øh - fået den… Sikkert… Vinylen lyder top-fint og ser ud som om den ikke har været spillet overhovedet.
Det bliver den så nu - mens jeg sidder og rocker med, spiller lidt luftguitar, bladrer i pressematerialet - og smiler :p
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2593
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Captain Phoenix » søn 26. okt 2014 22:24

Captain Phoenix skrev:Efter "Det Store Nedbrud" (hvor Gigahost sendte 5 måneders vintagehifi ud i cyperspace - for aldrig mere at komme tilbage…)

PS: Pudsigt sammenfald: På dagen for nedbruddet tjekkede jeg Gigahost's hjemmeside (for en driftsstatus) og så deres tilbud om webhotel (der kan hoste flere domæner for et meget lavt månedligt beløb: 29,-/md).
Tænkte at det var da en god idé… So not altså!!!
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2593
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf smitty » tors 30. okt 2014 18:39

Er det for tidligt :lol:

X-mas Bing.jpg


Den lyder faktisk ret godt ;)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
smitty
 
Indlæg: 63
Tilmeldt: 29 jun 2012
Lokalitet: Brønshøj

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf mickr » fre 31. okt 2014 02:20

Jeps - det er for tidligt ;) Første søndag i advent er d. 30/11 i år.
Brugeravatar
mickr
 
Indlæg: 390
Tilmeldt: 01 feb 2012
Lokalitet: Århus

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf B&O Vintage » tirs 4. nov 2014 20:52

Har efterlyst denne plade et par gange og så pludselig var der en på fjæsen som solgte ud af sin samling og den blev min for 30.- plus 6 andre fine plader. Cool relaxed blues/ RB / rock lidt af hvert . Skøn sag .
BKS (Large).JPG
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Dagplejer
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
Brugeravatar
B&O Vintage
Dobbelt profil, udelukket fra forummet
 
Indlæg: 1135
Tilmeldt: 25 feb 2014
Geografisk sted: 4500 Nykøbing fritids branchemedlem
Lokalitet: Egebjerg Nykøbing Sj

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf mcs_5 » ons 12. nov 2014 15:40

mickr skrev:Jeps - det er for tidligt ;)

Alt før den 24/12 er for tidligt til julemusik ;)

Mikkel
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem
 
Indlæg: 2254
Tilmeldt: 29 apr 2010
Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf luc » ons 12. nov 2014 21:08

Og den 25/12 skal det være afsluttet!
Revox B790, TD 160 og 147, Rogers LS3/5A - AB1, Luxman – D-113D, Cambidge Audio DAC, Luxman C-12, B-12ere, M-12, Sony Elcasset EL-7, Panasonic 8-track, Philips DCC, Sony MD + det løse.
Brugeravatar
luc
 
Indlæg: 523
Tilmeldt: 03 okt 2012
Lokalitet: 1720 Vesterbro

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf luc » ons 12. nov 2014 21:12

Ewan mcGregor - endangered species.- live.
Med tony Ashton, Jon lord, ian price, Micky moody, Pete York, Bernie marsden m.fl.

Forh....... Det er bare rock'n'roll.

http://www.bibzoom.dk/m/Tony-Ashton-Fri ... ku=8076534

Hilsen rr-luc
Man kan slet ikke sidde stille :OLO: :OLO: :OLO:
Revox B790, TD 160 og 147, Rogers LS3/5A - AB1, Luxman – D-113D, Cambidge Audio DAC, Luxman C-12, B-12ere, M-12, Sony Elcasset EL-7, Panasonic 8-track, Philips DCC, Sony MD + det løse.
Brugeravatar
luc
 
Indlæg: 523
Tilmeldt: 03 okt 2012
Lokalitet: 1720 Vesterbro

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf B&O Vintage » ons 12. nov 2014 21:42

Relaxing til westcoast music :cool1: med John Sebastian. Fornemt selskab med Crosby , Stills , Nash mfl. Plader jeg købt i vinyl genbrug i Göteborg 1978/79 . Ikke hørt dem siden 80érne.
IMG_4249 (Medium).JPG
IMG_4250 (Medium).JPG
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Dagplejer
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
Brugeravatar
B&O Vintage
Dobbelt profil, udelukket fra forummet
 
Indlæg: 1135
Tilmeldt: 25 feb 2014
Geografisk sted: 4500 Nykøbing fritids branchemedlem
Lokalitet: Egebjerg Nykøbing Sj

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf luc » tors 13. nov 2014 22:10

Hold nu på.
check denneher:

Partricia Barber - Companion
lækker lækker jazz
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Revox B790, TD 160 og 147, Rogers LS3/5A - AB1, Luxman – D-113D, Cambidge Audio DAC, Luxman C-12, B-12ere, M-12, Sony Elcasset EL-7, Panasonic 8-track, Philips DCC, Sony MD + det løse.
Brugeravatar
luc
 
Indlæg: 523
Tilmeldt: 03 okt 2012
Lokalitet: 1720 Vesterbro

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf HrAndersen » fre 14. nov 2014 15:32

Vise ord og kloge tanker.
"Vi sidder bare her, ikke euforisk", Spoken word genre.

Manglede denne to'er ud af tre vinyler. Den har stået til sindssyge 150€ inde på discogs, nu genoptrykt til menneskepenge.
Send familien i Tivoli eller noget, skænk en god malt, varm kaffe og en god chokolade, tag plads og lyt.

God Weekend.
image.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Mvh
Michael


Jeg går primært efter udseende . . . det indvendige skal vi nok få styr på.
HrAndersen
 
Indlæg: 861
Tilmeldt: 01 jun 2011
Geografisk sted: 2200
Lokalitet: København

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf jac65 » fre 14. nov 2014 15:52

REM Green
Nogle Triffids plader
LP-opsamlinger med gammel Doo Wop
jac65
 
Indlæg: 102
Tilmeldt: 25 okt 2014
Lokalitet: 9000 Aalborg

ForegåendeNæste

Tilbage til Musikken



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 25 gæster