Hvad snurrer netop nu?

Fundamentet for vores passion

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Captain Phoenix » tirs 18. nov 2014 20:03

Er stadig på vej ned af "Freddie King Lane" - i weekenden hentede jeg denne 1969-udgivelse.

FKBM1.jpg

Atter solid, solid bluesguitar - og med pænt stor backing (piano, orgel, blæsere mv.), men FK's fremragende guitarspil (og sang) kan bære det, så backing'en ikke overtager lydbilledet.

Bagsidenoterne gør meget ud af at FK synger på de fleste af LP'ens numre.k
Man skulle næsten tro, at de tidligere FK-udgivelser var instrumentale (eller med andre vokalister)?
Dem er jeg ikke nået til endnu - men jeg er endnu ikke stødt på noget med Freddie King, der var mindre end meget lytteværdigt, så…
:p
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2589
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf pqrannes » tirs 18. nov 2014 21:34

Ikke for at forstyrre de fine omtaler af Freddie King (som jeg ikke kender, men glæder mig til at stifte bekendtskab med), men når alle ens grammofoner driller og lyder tyndt, når ens clone-udgave en McIntosh C22 (or not) rør-pre ikke lyder af noget og brummer af h****** til og - ikke mindst - de satans open baffle højttalere ikke rigtig vil lyde af andet end papkasser (som Aqrannes siger, at de gør), så er det tid at sætte sin EMUS-udgave af denne fine plade på:

Billede

[Basie at Birdeland]

Det er live fra 1960, og det rykker.

Og så lyder alt godt igen.

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2908
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf B&O Vintage » tors 20. nov 2014 19:31

Var lige forbi min favorit genbrug og fik lov at stikke næsen ind i baglokalet og pilfingre iblandt deres seneste donationer. Jeg adopterede 5 plader. Een Poul Kjøller Vil du med i skoven, tre Rick Wakeman hvor jeg har lyttet til Country Airs, absolut en beholder plade. Og så til sidst var der noget jeg aldrig set hørt før på en gammel "deep pan " tyk Decca : Bread Love and Dreams. Fra 1969 Angie Rew, David McNiven og Carolyn Davis er de tre medlemmer. Ballader, skønsang kan minde lidt om de rolige partier på de første Moody Blues plader. Uhyggeligt smukt. Jeg måbede når jeg så at den seneste solgt på discogs blev handlet for godt 1.400.-. Nu er jeg næsten igennem første side og den skal nok ikke omsættes selvom det er mange penge for en enkelt plade. De tre udgav tre plader i perioden 1970-71. Og så stopper det der. De er ifølge discogs ikke aktive i andre bands eller solo. Kun David er at finde parallelt med gruppen i en plade med The Human Beast. Alle pladerne er som nye og på inner sleeven har ejeren skrevet katalog nummer i toppen.

https://www.youtube.com/watch?v=3UnX52wMUg4 Wakeman
https://www.youtube.com/watch?v=1chpvXaCfRA Bread Love and Dreams

love.jpeg
bread.jpeg
rick.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Dagplejer
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
Brugeravatar
B&O Vintage
Dobbelt profil, udelukket fra forummet
 
Indlæg: 1135
Tilmeldt: 25 feb 2014
Geografisk sted: 4500 Nykøbing fritids branchemedlem
Lokalitet: Egebjerg Nykøbing Sj

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf spuncut » tors 20. nov 2014 20:59

Nu du siger Rick Wakeman, har du så prøvet noget af det gamle "Yes" ? feks "Tormato" :
Billede
MVH spuncut
Senest rettet af spuncut tors 20. nov 2014 23:16, rettet i alt 1 gang.
Pioneer: SA-6500II, 7500 og 8500II. Hafler: DH-220, P230, P500. Nikko: Alpha II, III, 130. Beta II, 30. Sentec SC8
Thorens TD160BII. Ortofon: MC30SII, T20. SME: 3009 Imp
Scandyna: A10: SS/SS A25: SE/SE, PL/PH, SS/SS, SE/SS. A30x: SS/SS. A45x: SS/SS
Brugeravatar
spuncut
 
Indlæg: 3601
Tilmeldt: 30 dec 2012
Lokalitet: Lolland Nordvest

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf B&O Vintage » tors 20. nov 2014 21:36

jo da, har nogle Yes as well. Dog ikke Tomato. Tænkte at Wakeman lige var dig Spuncut. :cool1:

Har forresten alt med Brian Eno i perioden 1980-1995 det er jo også dejligt .
Dagplejer
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
Brugeravatar
B&O Vintage
Dobbelt profil, udelukket fra forummet
 
Indlæg: 1135
Tilmeldt: 25 feb 2014
Geografisk sted: 4500 Nykøbing fritids branchemedlem
Lokalitet: Egebjerg Nykøbing Sj

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf his067 » tors 20. nov 2014 23:04

Tormato! der mangler et 'r'
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3824
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf No1 » tors 20. nov 2014 23:27

No1 - 30 år i firmaet 02.jpg
Markerede at jeg har været ansat 30 år i firmaet i går ved at byde kollegaerne på vinyl hits
KUN fra 1984 i en god times tid sidst på dagen. Jeg spillede Yes, Art of Noise,
Phil Collins & Phil Bailey, Tøsedrengene, Human League, Pretenders, Wham, Talk Talk,
Axel F, U2, Nena, Rocazino, Depeche Mode mfl. Det hele blev skyllet ned med
lyserød Lambrusco til en gang Taffel Sna(c)k.
No1 - 30 år i firmaet 01.jpg

Gearliste : grammoer : Technics SL-Q2 (modificeret til "SL1210 funktionalitet" dvs
AL automatik ud og ind med noget extra der kunne bringe "Stop"-knappen til både at stoppe og starte),
mixer : Vivanco MX800, højttalere : Cerwin Vega U-10 (bundkasser) + Sound Dynamics 6S toppe,
forstærker : Acustica PA800 (2x200 Watt MosFet).
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af No1 fre 21. nov 2014 00:12, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
No1
 
Indlæg: 232
Tilmeldt: 01 mar 2013
Lokalitet: Hellerup

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf B&O Vintage » tors 20. nov 2014 23:57

Fedt!
Dagplejer
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
Brugeravatar
B&O Vintage
Dobbelt profil, udelukket fra forummet
 
Indlæg: 1135
Tilmeldt: 25 feb 2014
Geografisk sted: 4500 Nykøbing fritids branchemedlem
Lokalitet: Egebjerg Nykøbing Sj

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Tonni » fre 21. nov 2014 06:31

Tillykke med jubilæet i går No1!
- Og hvilken gennemført markering!
Hvilken respons fik du på den ide? Jeg har lidt på fornemmelsen at det var et hit... :OLO:

Med venlig hilsen
Tonni
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4804
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Flyng » fre 21. nov 2014 08:58

Fin Mixer. Har selv en stående i ikke særlig velholdt stand (potmetre slidt helt ned), men den lyder stadig godt.
Flyng
 
Indlæg: 61
Tilmeldt: 10 jul 2013
Lokalitet: 4140

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Tophøj » fre 21. nov 2014 09:33

Fandt denne her i en genbrugsbutik til en 10ér. Den var helt ny, plastic var ikke pillet af den. Dengang i 80´erne når man kom ind til sin lokale radiohandler, og skulle have demonstreret noget, så var det altid Donna Summer som røg på. Så den vækker minder. Kvaliteten på indspilningen er i orden, og et ordentligt discodrøn går man aldrig fejl af!

/Per
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Technics SL1000, Jelco 250L, Ortofon Rondo Bronze/Micro Benz Ruby gold open air. SL 1200 MK2 GLD, Ortofon MC30 super . Technics SL-P999/SL-P777. Technics SEA5 x2. Mark Dane MB500. Yamaha C60. Revox B77 .JBL 4344. Technics SV-DA10. Alpine AL90. Technics RS 1500
Brugeravatar
Tophøj
Branchemedlem
 
Indlæg: 497
Tilmeldt: 09 apr 2013
Lokalitet: 3230

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf No1 » fre 21. nov 2014 09:39

Tak, tak drenge :p
Jo, det var et hit ! Der var respons fra både unge og "ældre" - unge der forbløffedes over at nogle
af hits'ene var SÅ gamle (f.eks. Art of Noise : "Moments in Love") og "ældre" som fortalte at de
hev deres 80'er vinyler frem da de kom hjem. Ha-ha altid sjovt at kunne gi' folk et lille skub i
den rigtige retning !... en slags musikals "nudging" hvis man skulle bruge en moderne betegnelse :lol:
Og ja - mixeren er et herlig 70'er drøn som også jeg synes lyder helt godt. Specielt equalizeren
tager fat de rigtige steder : fra 60 Hz i bunden, 1 KHz (hvis vokaler er mixet lidt hårdt frem) og
16 KHz i den øverste top. Og Lambruscoen ? ... ku' bedre lide den dengang :ER: :lol:
Brugeravatar
No1
 
Indlæg: 232
Tilmeldt: 01 mar 2013
Lokalitet: Hellerup

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf pqrannes » lør 22. nov 2014 21:45

No1 skrev:..Og Lambruscoen ? ... ku' bedre lide den dengang :ER: :lol:


Husk, at der er den søde Lambrusco, som vi husker den fra '80erne:

Billede

og så er der den blodrøde boblende italienske Lambrusco-rødvin som f.eks. denne:

Billede

som faktisk godt (stadig) kan drikkes på en lun sommeraften eller når man ikke har noget imod, at der er lidt bobler i ens rødvin.

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2908
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf pqrannes » lør 22. nov 2014 21:55

I øvrigt snurrer denne nu her:

IMG_20141122_201110.jpg


Jeg snuppede den for en sølle 10er i en genbrugsbutik i Års (tidens by), da den (også) er i QS quadrofoni-format - min første i det format til trods for, at min Sansui Quadrofoni-bagforstærker/-dekoder kun klarer dette format (har masser af plader i SQ og andre 4-kanalsformater).

Det viste sig, at den er sjælden, og at solisten er en kvinde på 80, som var stor med de store lige efter første verdenskrig (se også http://en.wikipedia.org/wiki/Youra_Guller). Og som spiller dejligt klaver på den store, gammeldags måde.

PQR
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2908
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf B&O Vintage » lør 22. nov 2014 22:09

ROSA et af de sidste dages super vinyl fund. Sikkert gammel leninistisk rødt. MEN Hold kæft hvor går de drenge til den. Især guitarrene får hele armen så Troels dejlige stemme får konkurrence. https://www.youtube.com/watch?v=8ZhDesP0i5Q
Chris Rea Wired to the moon ,som ligger neden under er også dejlig.
troels (Medium).JPG
troels 2 (Large).JPG
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Dagplejer
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
Brugeravatar
B&O Vintage
Dobbelt profil, udelukket fra forummet
 
Indlæg: 1135
Tilmeldt: 25 feb 2014
Geografisk sted: 4500 Nykøbing fritids branchemedlem
Lokalitet: Egebjerg Nykøbing Sj

ForegåendeNæste

Tilbage til Musikken



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster