Hvad snurrer netop nu?

Fundamentet for vores passion

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf pqrannes » fre 29. jul 2016 10:44

pqrannes skrev:Fra hylden og via Fisher X-100 og de store (Jealvox) horn:

Billede

(eller her: https://lh3.googleusercontent.com/lRnRW ... 66-h949-no)

Nogen havde klippet i coveret, så jeg lod den i første omgang stå tilbage i genbrugsbutikken, men vendte snart tilbage, da jeg via google forstod, hvad Spectator Records og Erling Kroner var for noget.

Det er dansk superjazz fra sin allerbedste side.

PQR


Nu kan billedet vist endda ses, så alle kan se, hvor grimt det er, når nogen klipper i et Spectator Records pladercover.

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2908
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf B&O Vintage » lør 30. jul 2016 01:10

Købte 1000 LP, 100 singler og 300 CD:er. Prisen var latterligt lav. Ingen bød imod. Jeg havde som altid tjekket de to paller. Der var mange herlige plader ,både til samlingen og til smør & brød. Altså rigeligt med indtjenings potentiale. Selv ved 5,- stk i videresalg så er fortjents mulighederne så gode så selv en skeptisk revisor måtte flue bene det i sit Excel ark. Blandt beholder pladerne er denne House Martins London 0 Hull 4. Lige på og lige til. Chrysalis 207 817
IMG_20160730_005201-1600x1200.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Dagplejer
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
Brugeravatar
B&O Vintage
Dobbelt profil, udelukket fra forummet
 
Indlæg: 1135
Tilmeldt: 25 feb 2014
Geografisk sted: 4500 Nykøbing fritids branchemedlem
Lokalitet: Egebjerg Nykøbing Sj

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Elway » tirs 2. aug 2016 01:53

Billede

lidt i den lettere ende af skalaen, men jeg må tilstå jeg har en svaghed for Sam Cooke's stemme....
Brugeravatar
Elway
 
Indlæg: 753
Tilmeldt: 06 nov 2010
Geografisk sted: Strandkantsdanmark - Nordjylland
Lokalitet: Aalborg

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf B&O Vintage » tors 4. aug 2016 20:02

Købte 1.000 plader og er ved at få has på registrering og løbende lagt ud i discogs butikken. Dog er der også denne gang en voksende bunke jeg lægger til mig selv. Det er håbløst hver gang er der plader,som af en eller anden grund absolut skal i min egen bunke. Deriblandt denne David Crosby. Hans solo debut. Helt solo er han dog ikke,hvis man skal tro midt opslaget. Holy Moses der er vel alt hvad som kunne kravle og gå af hvide aamerikanske kunstnere fra 70/80erne. Godt er det. Desuden er det en Monarch presning . If I Could Only Remember My Name SD 7203 Atlantic US 1971
IMG_20160804_113953-1600x1200.jpg
IMG_20160804_120859-1200x1600.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Dagplejer
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
Brugeravatar
B&O Vintage
Dobbelt profil, udelukket fra forummet
 
Indlæg: 1135
Tilmeldt: 25 feb 2014
Geografisk sted: 4500 Nykøbing fritids branchemedlem
Lokalitet: Egebjerg Nykøbing Sj

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf beodude » lør 6. aug 2016 14:37

Faldt lige over et par lp´er i loppehuset arentsminde, til den høje sum af 10kr stykket.
Jeg kan ikke lige mindes C.C. Catch, men syntes hun så interessant ud :D
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
beodude
 

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf guh » ons 10. aug 2016 22:59

Gen opdagelse af Johnny Cash - gl. live At Folsom Prison and San Quentin- Orig. indspilning på Universal, med alle hans kommentarer, hold da op han var er sej gut - med et fantastisk liv, ---jeg tror ikke jeg hørte ordentligt efter (dengang) siger en der li har måttet runde de 60 mvh G
guh
 
Indlæg: 86
Tilmeldt: 25 jan 2011
Lokalitet: Horsens

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Fredmarantz » ons 10. aug 2016 23:45

Jeg synes også, at Johnny Cash var cool - på en lidt corny måde- men med masser af livserfarings-pondus. Mage til fortolkning af visse sange skal man lede længe efter. Hans "I'll walk the line" - og "Folsom Prison blues" med primært Luther Perkins med den særlige Fender (Telecaster - jazzmaster) -lyd som basic rytme var nærmest et varemærke. Senere kom Carl Perkins (ex. Jerry Lee Lewis) med i stedet. Han kunne noget lignende. Albummet " At Folsom Prison" kan jeg bestemt også godt finde på at klaske på grammofonen i ny og næ.

"Can I have a glass of water"?

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7425
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Louis » tors 11. aug 2016 09:45

En tiltrængt fridag kræver lidt god musik. Van Morrisons Astral weeks. En fantastisk plade og spændende baggrund bag pladen.

Billede
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2750
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf B&O Vintage » tors 11. aug 2016 18:54

Louis skrev:En tiltrængt fridag kræver lidt god musik. Van Morrisons Astral weeks. En fantastisk plade og spændende baggrund bag pladen.

Billede



absolut et strålende valg. Har selv efterhånden samlet 10-15 LP sammen med the MAN
Dagplejer
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
Brugeravatar
B&O Vintage
Dobbelt profil, udelukket fra forummet
 
Indlæg: 1135
Tilmeldt: 25 feb 2014
Geografisk sted: 4500 Nykøbing fritids branchemedlem
Lokalitet: Egebjerg Nykøbing Sj

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf B&O Vintage » tirs 16. aug 2016 22:46

Købt af en erfaren ældre dygtig pladehandler på en fjæs side med køb og salg af plader. Selvom et enigt i "Generalsekretariatet" på køb og salg siden var overbeviste om at det er et bootleg. Sælger sænkede prisen på den efterfølgende auktion at den blev løjerlig billig. Så sitets containerdiver slog til. Lyden og stereo effekterne er i top. Det er vel ikke det som kendetegner et bootleg. Det er eminent Flower Power underholdning fra -68 . Minder om et mixture af Love og Mamas & Papa's, The Art of Lovin' , Mainstream ( or not S/6113
IMG_20160816_201848_crop_624x624.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Dagplejer
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
Brugeravatar
B&O Vintage
Dobbelt profil, udelukket fra forummet
 
Indlæg: 1135
Tilmeldt: 25 feb 2014
Geografisk sted: 4500 Nykøbing fritids branchemedlem
Lokalitet: Egebjerg Nykøbing Sj

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Captain Phoenix » ons 24. aug 2016 22:05

Dagens cykel-hjemtur i det gode vejr gik over Nørrebro, hvor én af 4 Accord-butikker ligger.
Dér stod denne skive med Vestafrikanske Angélique Kidjo, som vel er lidt af en "verdensmusik-superstjerne".

Det er det næst-sidste album fra Kidjo's side, der kom på vinyl - og i én version, som heldigvis er en nummereret, limited audiophil presning.
Der kom til gengæld 9 forskellige CD-udgaver - og det er cd-hæftet, der gør det ud for tekst-hæfte til LP'en også. Det virker ikke rigtig sådan rent grafisk-lay-out-mæssigt...
Vi er tydeligvis i vinylens aftenstime her i start 1990'erne, hvor så meget andet også... nå dén lader vi ligge ;)

AYE.jpg

Musikken svinger uimodståeligt: Det rocker og ruller, der skriges og synges, truttes og trommes - og jeg forstår ikke et ord af hvad hun synger.
Men det er lige meget, for det er godt.
Og lyden er meget fin - vinylen perfekt osv., som det skal være på en "Audiophil" udgave.

Kender du ikke Angélique Kidjo endnu, så er hun bestemt et lyt værd. Generelt kan hendes musik nok betegnes som funk-rock med et strejf af pop og med afrikansk inspiration i både instrumentering og rytme. Ikke svært tilgængeligt - og så alligevel dejligt anderledes.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2588
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf his067 » ons 24. aug 2016 22:23

Nu fik du mig alligevel til at kigge på Discogs: Fifa som kom året efter (mao i 1994) kan også fås på vinyl. Men så er det også slut med hendes vinyludgivelser.

Forøvrigt er jeg helt med på hvad du siger: dejligt swingende livsbekræftende afrikansk musik (godtnok indspillet i Paris, men alligevel!)
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3824
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Captain Phoenix » man 29. aug 2016 23:16

En af de gode ting ved (i perioder) at købe flere plader end man kan nå at høre, er at så dukker de op når man bladrer i en stak LP'er, der har stået og samlet støv... "Arh ja - den købte jeg jo også" :p

Således her til aften denne her (blandt flere), som blev købt i juni.

Anniversary.jpg

Det er en live-optagelse fra Montmartre (i Nørregade, 1987).
Titlen hentyder til, at det var en koncert/optagelse for at fejre Getz's 60 års fødselsdag samme år (om end 5 måneder inden koncerten). Manden boede som bekendt i København i 3 år omkring 1960 og byen betød noget særligt for ham - indspillede iøvrigt også et dejligt dobbelt-album til sin 50-årsdag hér (viewtopic.php?f=587&t=453&start=975#p33262)

Det er altså en moden Getz, man møder på albummet: Ikke så meget nyt eller forsøg på show off, men i stedet velovervejet udfoldelse af Getz's fine, romantiske spil - modnet gennem en karriere, der havde varet 44 år på tidspunktet for koncerten. Getz er fremragende backed up af bl.a. Kenny Barron (piano), der fulgte Getz lige til det allersidste, som desværre kun var under 4 år efter denne optagelse.

PS: Danmarks Radio optog, producerede og udsendte koncerten i radio og TV (samt på LP altså også).
Det var dengang DR bidrog til udviklingen og udbredelsen af den rytmiske musik.
Her kunne så følge et længere indlæg om hvor ligegyldigt DR's musikkanaler siden er blevet som kultur-bærer/formidler... Men det bliver man bare i dårligt humør af at tænke på, så jeg lader det ligge for nu.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2588
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf bassman3 » tirs 30. aug 2016 11:15

kan ikke lade være med at nævne Dr alligevel og er 100 % enig med dig- det Dr udøver er en form form for musikcensur, når man næsten fravælger visse genrer. Se nu bare den ringe dækning af den netop afviklede Tønder Festival !!!!
bassman3
 
Indlæg: 30
Tilmeldt: 03 apr 2016
Lokalitet: IKast

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Tonni » tirs 30. aug 2016 12:22

DR? Hvilket DR? Kvaliteten er efterhånden så ringe jeg kun lytter, til P4, når jeg er ude på vejen! Og det er mest for trafikmeldingerne!
Og når de så vil lukke FM...
192k er bare for ringe til seriøst musik. Og ofte kommer de endda ikke i nærheden! :(
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4803
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

ForegåendeNæste

Tilbage til Musikken



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster