Hvad snurrer netop nu?

Fundamentet for vores passion

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf B&O Vintage » man 22. maj 2017 11:07

PhotoPictureResizer_170522_105731067-1620x2880.jpg
Lørdag aften var der en århusianer som lade nogle plader, rigtig gode sager, op på DBA. Febrilsk til tasterne og jeg reddede mig ni fantastiske releases. Som denne nørd Collection for Beach Boys fans.
Deres 12 første største hits. To 180 plader, samme sange på begge. Men en mono og en stereo plade. Gatefold med dejlige BB billeder.
Denne og alle andre plader er som nye. Happygolucky.
I glasset? Ænglamark Tranebær Øko Saftevand

Not Now Music ‎– NOT2LP172 2011
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Dagplejer
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
Brugeravatar
B&O Vintage
Dobbelt profil, udelukket fra forummet
 
Indlæg: 1135
Tilmeldt: 25 feb 2014
Geografisk sted: 4500 Nykøbing fritids branchemedlem
Lokalitet: Egebjerg Nykøbing Sj

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Anders » man 22. maj 2017 18:07

Jeg er alene hjemme uden kæreste og baby, så nu skal der spilles noget der larmer lidt. :RR:
Billede

Og det må gerne spilles højt!
Billede


... hvis jeg skal være ærlig, holdt jeg kun til to numre med volumen på klokken 13. Og der skal vist skrues endnu en tak ned til side to. :lol:
Brugeravatar
Anders
 
Indlæg: 338
Tilmeldt: 12 sep 2010
Geografisk sted: København

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Dan63 » man 22. maj 2017 19:24

Hej Anders.

Hvad var det du fik "renset ørene" med? :Thumpsup:
Men jeg kender nu godt trangen og når man så sidder der og får blæst sig igennem får man alligevel nok efter kort tid. :-)

Mvh Dan
IMF RSPM mk4 Min førerhund vil ikke sige, hvordan de ser ud, men de lyder godt:)
Dan63
 
Indlæg: 609
Tilmeldt: 24 jun 2012
Lokalitet: Brøndby Strand

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf ferr31 » man 22. maj 2017 19:51

Metallica Black Album
Mvh.
Nils
Brugeravatar
ferr31
 
Indlæg: 958
Tilmeldt: 09 jan 2011
Geografisk sted: Østfyn
Lokalitet: Nyborg

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Anders » tirs 23. maj 2017 12:57

Dan63 skrev:Hej Anders.

Hvad var det du fik "renset ørene" med?


Hov, Dan, undskyld jeg ikke fik det nævnt på skrift. Det var som ferr31 siger, Metallicas såkaldte black album, eller mere korrekt Metallica - Metallica. :p

Nemlig, appetitten efter høj volumen fortager sig ofte ret hurtigt for mig. Jeg har vist alle dage været en smule belemret med sarte ører. :lol:

For resten: Jeg indsatte to billeder. Det første viser min Technics SL-3200 med Denon DL-110 på sin fyrretræs væghylde i færd med at afspille LP'en. Nedenunder kan man se den ene af mine højttalere, som er et sæt 10 tommers Tannoy Monitor Gold III LZ i et par modificerede Pioneer kabinetter med Troels Gravesen filtre. Det er hifi4all-brugeren Greyscale, der har lavet dem, og jeg elsker dem meget højt!

Det andet billede er et nærbillede af volumenknappen på min Onkyo TX-2500 receiver. Skalaen på volumenknappen er angivet på en måde, jeg ikke har set før, med både minus og plus db. 0 db ligger "klokken 14" på knappen, og på billedet er der skruet op til -4 db, altså ca. "klokken 13" på skalaen. Om den måde at angive det på afspejler virkeligheden, aner jeg ikke, men det ser da skægt ud. Og med mine højttalere er Onkyoens 25 watt alligevel aldeles rigeligt, så jeg spiller sjældent med volumen på mere end "klokken 10", lidt afhængigt af kilden.

Jeg håber, det var en hjælp!

Mvh

Anders
Brugeravatar
Anders
 
Indlæg: 338
Tilmeldt: 12 sep 2010
Geografisk sted: København

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Dan63 » tirs 23. maj 2017 19:05

Hej Anders og Niels.

Helt fint!
:Thumpsup:

Jeg har desværre ikke det album, men så meget andet!
F.eks. gør Nazareth's livealbum "It's Naz" sig også godt med volumen drejet godt op.

Mvh Dan
IMF RSPM mk4 Min førerhund vil ikke sige, hvordan de ser ud, men de lyder godt:)
Dan63
 
Indlæg: 609
Tilmeldt: 24 jun 2012
Lokalitet: Brøndby Strand

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Captain Phoenix » tors 25. maj 2017 09:25

For et par uger siden var jeg på besøg og rundvisning hos Nordsø Records, der er det første plade-presseri i landet i "vores tidsregning".
Forum-medlem No1 er involveret og har tjek på presseprocessen, kvalitetssikring mv.
Det var et fantastisk spændende og hyggeligt besøg (og ja-ja: der skal nok komme en artikel ud af det lidt senere...)

Besøget sluttede med et par gode timer i lytterummet, som er indrettet i tilknytning til pladepresseriet.
Her var - ud over et par gode anlæg - også et meget flot udvalg af Mobile Fidelity-udgivelser.
Ikke at de er umulige at få ellers - men det er immervæk noget andet når man står dér lige foran flere hundrede top-kvalitets-presninger af super gode LP'er. Og de tager Mobilepay. Og der er strøm på telefonen. Og man har hygget sig med en øl eller to undervejs.

Jeg fik - efter hård selvovertalelse - begrænset mig til følgende 4, som jeg er i gang med at snurre.
De forreste "Snorre Kirk: drummer & composer" er nutidig og harmonisk jazz - og er presset af Nordsø Records. Fin lyd og fin pressekvalitet.
De andre er klasikere som findes i forvejen - men som jævnligt kommer under pick-up'en og fortjener den bedste lydkvalitet (fik jeg fortalt mig selv mens fingrene tastede løs på Mobilepay'en).

PladerFraNordsøVisit.jpg

Der var iøvrigt mulighed for at sammenligne to Mobile Fidelity af must-have-albummet Rickie Lee Jones: Som dobbelt-LP på 45 rpm og enkelt-LP på 33 rpm.
Det er ikke ret tit man komme i nærheden af dén mulighed, som selvfølgelig skulle prøves grundigt af.
Og der var forskel: 45 rpm-udgaven havde mere luft og transparens - instrumenter og stemmer stod klarere og mere adskildt fra hinanden. 33-rpm-udgaven var på ingen måde "kompakt" (selv om der var hørbar forskel) - men havde til gengæld en smule varmere og lidt fyldigere bas.

Det blev 33-rpm-versionen, som kom med hjem (selv om 45-rpm'eren lød bedst).
Ikke så meget pga. prisforskellen (445,- mod 545,-), men fordi det for mig tager for meget af musikoplevelsen, når man skal vende/skifte LP'er efter kun 2 numre.
Så må jeg leve med en anelse mindre transparens.

Rickie Lee Jones' debut-album er iøvrigt næsten ikke til at finde i en udgave, hvor guitar og slagtøj ikke lyder presset i en del passager. Den bedste version jeg har mht dette er faktisk en japansk CD-udgave - hvor de så til gengæld har byttet om på højre og venstre kanal... Ak ja...
På Mobile Fidelity-vinyl lyder den godt :p
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2593
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf vagten » tors 25. maj 2017 13:32

Dejlig dag hvor man ikke skal på arbejde, det skal nydes. Musikken vinen og pladespilleren minus arm og pu må gerne være her.
Det bliver en skøn dag.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
vagten
 
Indlæg: 140
Tilmeldt: 08 okt 2011
Geografisk sted: Kalvehave
Lokalitet: Kalvehave

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf his067 » tors 25. maj 2017 14:31

Både Tri-Planar armen og Ortofon Cadenza kvalificerer sig inden for vores 'baby-vintage' afdeling! Så de må også godt være her!
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3825
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf KlausM » tors 25. maj 2017 15:42

Hvis der er et glas tilbage i den Haut-Brion flaske, så er jeg på vej :shock: :shock:

Mvh Klaus
Acoustic Research AR-3a Improved, AR-10Pi, AR-11, AR-9
Sansui AU-11000A, TU-9900, SR-929
Hafler DH-220 XL-280 DH-500, XL-600
BeoGram 3000 med STAX UA-7 CF arm + Empire EDR-9
Brugeravatar
KlausM
 
Indlæg: 2255
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Sjælland Region Syd-Øst
Lokalitet: Faxe

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf vagten » tors 25. maj 2017 15:54

Sådan får man gæster, Klaus er på vej.
vagten
 
Indlæg: 140
Tilmeldt: 08 okt 2011
Geografisk sted: Kalvehave
Lokalitet: Kalvehave

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf møffe » tors 25. maj 2017 16:42

Billede
Thomas "Fats" Waller
Konen, fødderene ved siden af, syntes at det var for gakket. Frida ville IKKE sidde artigt og kikke ind i tragten. Jeg syntes at det er bedere end naboens plænelkipper.
Jeg tar' en velfortjænt ØL...
møffe's spøgelse....
Brugeravatar
møffe
Udelukket fra forummet
 
Indlæg: 306
Tilmeldt: 09 dec 2016
Geografisk sted: I udkanten af Danmark
Lokalitet: Nysted

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf KlausM » tors 25. maj 2017 22:03

vagten skrev:Sådan får man gæster, Klaus er på vej.

Og det både smagte og lød godt, tak for skænken :Thumpsup:

Mvh Klaus
Acoustic Research AR-3a Improved, AR-10Pi, AR-11, AR-9
Sansui AU-11000A, TU-9900, SR-929
Hafler DH-220 XL-280 DH-500, XL-600
BeoGram 3000 med STAX UA-7 CF arm + Empire EDR-9
Brugeravatar
KlausM
 
Indlæg: 2255
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Sjælland Region Syd-Øst
Lokalitet: Faxe

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Captain Phoenix » fre 26. maj 2017 06:30

vagten skrev:Sådan får man gæster, Klaus er på vej.

Det tror da F.....
Når man flasher en åben flaske Premier Cru i en top-årgang (der vel også skal drikkes nu) lokker man jo husarerne til.
Frank - du må altså lige give os andre et lidt længere varsel, næste gang du henter kronjuveler op af vinkælderen...
:p
Godt I hyggede jer :thumbsup:
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2593
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Struktør » fre 26. maj 2017 19:40

Uh. En tur hjem til min gamle mor, førte mig forbi det lokale bryghus.. Varmen stegte min sprøde krop og støvet sad i min hals...
image.jpeg

Nu nyder jeg Rolling Stones...
image.jpeg


Og et eller andet rødvin... Som ikke er værd at nævne :Skor:

Mvh
Birger
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
Struktør
 
Indlæg: 418
Tilmeldt: 27 dec 2013
Geografisk sted: Midtjylland
Lokalitet: Thyregod

ForegåendeNæste

Tilbage til Musikken



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 27 gæster