Hvad snurrer netop nu?

Fundamentet for vores passion

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Struktør » søn 18. jun 2017 19:32

Har lige været til "svigerfars" 70 års dag.
Det er også Alison Moyet fødselsdag, hun er fra 61... Men den der betyder mest, James Paul McCartney 75 års dag.
image.jpeg

Tak for den musik du har bragt ind i mit liv.

Mvh
Birger
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
Struktør
 
Indlæg: 417
Tilmeldt: 27 dec 2013
Geografisk sted: Midtjylland
Lokalitet: Thyregod

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf B&O Vintage » man 19. jun 2017 15:55

PhotoPictureResizer_170619_155110478-2880x1620.jpg
Alice Cooper - Lace and
Det er kompliceret.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Dagplejer
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
Brugeravatar
B&O Vintage
Dobbelt profil, udelukket fra forummet
 
Indlæg: 1135
Tilmeldt: 25 feb 2014
Geografisk sted: 4500 Nykøbing fritids branchemedlem
Lokalitet: Egebjerg Nykøbing Sj

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf svend » man 19. jun 2017 20:15

Herligt at der stadigvæk dukker indlæg op med båndoptagere i netop denne tråd :-).

Ak-ja de herlige spolebåndmaskiner vidner om en tid som ikke findes mere, maskinen for den kræsne lytter som ikke ville "nøjes" med at lytte til en hel plade eller blot ville lave sin egen "playliste", håbet er dog ikke ude endnu Anders, Spolebånd kan købes fabriksnye igen med formel efter de fine Basf bånd uden dropouts ;-), og til overkommelige priser, ønsket herfra er at den må komme lige så stærkt tilbage som vinylerne og deres afspillere, men der skal nok lidt ny produktion af båndmaskiner til, det har dog været på tale, bla.en klon af den velkendte Akai 4000 (1974-1985) , lad os håbe på det vil lykkedes ;-)
Alex

Anders skrev:Billede

Her brydes ny (gammel) grund, på flere måder: det er første gang, både båndet og -optageren snurrer her i hjemmet.

Maskinen er en Sony Tc-378, min kæreste opdagede nede foran Føtex ved Nørrebro Station. Hun fortalte mig om den, selv om hun vist ikke synes, vi ligefrem mangler båndoptagere. Hun er sgu meget sød! :OLO:
Jeg strøg straks af sted på cyklen, for den stakkels maskine skulle da ikke ende sine dage på den fugtige asfalt under et bytræ. Nu står den her i stedet og får ikke lov til at opgive ævred helt endnu. Hovederne ser næsten ikke slidt ud, det gør båndtransporten til gengæld. Den vil ikke rigtig spole baglæns, og måske taber den hastighed undervejs i båndet. Tiden må vise, om jeg evner at få den på højkant, eller om andre skal have chancen.

Båndet er et ud af en stak, jeg lige har købt her i forummet. Et LPR 35, hvis ellers æsken og spolen taler sandt. Det er et vaskeægte blandebånd med alt fra Toto over Tøsedrengene til Earth, Wind & Fire. Der er masser af dropouts, og jeg ved endnu ikke om og hvor meget det smitter af. Det er et sjovt indblik i en anden tid, og jeg synes det er skægt at forestille mig Søren (eller en anden) pusle rundt med at sammensætte og indspille det. :) så skønt lydkvaliteten ikke er noget at skrive hjem om, bliver båndet ikke kasseret endnu.

Jeg er sgu ærgerlig over, spolebånd ikke er almindeligt eje længere! Når jeg hører om folk, der i sin tid var medlem af klubber, der optog og delte bånd med hinanden, bliver jeg lidt trist over, jeg ikke kan opleve det...
svend
 

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Struktør » fre 23. jun 2017 19:33

Sankt hans
Peter Alexander Greenlaw "Pete" Quaife (31. december 1943 – 23. juni 2010)
En af de oprindelige medlemmer af Kinks...
Derfor lyttes der til i dette øjeblik
image.jpeg

Waterloo sunset er altid værd at lytte til.
Æret været hans minde.

Mvh
Birger
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
Struktør
 
Indlæg: 417
Tilmeldt: 27 dec 2013
Geografisk sted: Midtjylland
Lokalitet: Thyregod

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf pqrannes » tirs 27. jun 2017 21:38

Dagens fund (=hvad jeg fandt):

IMG_20170627_211026.jpg

[Blue Star and his romantic orchestre: Show de Rumbas]

Røv-tight rumba fra Rio.

I MONO fra 1965. Det er så røv-stramt, at man skulle tro, at cubaneren Perez Prado havde været forbi. Men nej, det er bare en stram, stram sydamerikansk mono-rumba. Åh, det er godt.

PQR
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2903
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf B&O Vintage » tors 29. jun 2017 12:27

Michael Jackson , herligheder, remixed maxi men i 33rpm på den fine Luxman PD 288 som efter lidt smørelse og en afvaskning med højtryksrenser, nej, spiller fint og problemløst. Jeg tænker ikke jeg vil gøre mere ved den. Ortofon LMB 20.
Epic 4978003 US 1995
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Dagplejer
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
Brugeravatar
B&O Vintage
Dobbelt profil, udelukket fra forummet
 
Indlæg: 1135
Tilmeldt: 25 feb 2014
Geografisk sted: 4500 Nykøbing fritids branchemedlem
Lokalitet: Egebjerg Nykøbing Sj

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Kim Christensen » tors 27. jul 2017 14:25

Jeg har altid gerne villet have denne her på vinyl.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Kim Christensen
 
Indlæg: 163
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: København

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Captain Phoenix » tors 27. jul 2017 14:50

Kim Christensen skrev:Jeg har altid gerne villet have denne her på vinyl.

Er det første-udgaven eller det nyligt udgivne genoptryk?
Sidstnævnte har fået en hel del kritik for dårlig pressekvalitet - navnlig side 2.
Kan du af-/bekræfte?
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2578
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Kim Christensen » tors 27. jul 2017 15:03

Det er den nye re-press. Har kun lyttet til side 1* så jeg må vende tilbage med indtryk af side 2 senere.

Hvor har du læst om indtryk af denne udgivelse?

*Side 1 var problemfri for mig.
Kim Christensen
 
Indlæg: 163
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: København

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf ferr31 » tors 27. jul 2017 15:30

Jeg var lige et smut forbi Klaus M i går hvor han lige spillede lidt fra Sjælland, der var så meget
støj på at det næsten kunne overdøve musikken :QQS: og dette var eksemplar nr. 2
Jeg ved så ikke om det var side 1 eller 2 vi hørte
Mvh.
Nils
Brugeravatar
ferr31
 
Indlæg: 957
Tilmeldt: 09 jan 2011
Geografisk sted: Østfyn
Lokalitet: Nyborg

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Sorenki » tors 27. jul 2017 15:38

Captain Phoenix skrev:
Kim Christensen skrev:Jeg har altid gerne villet have denne her på vinyl.

Er det første-udgaven eller det nyligt udgivne genoptryk?
Sidstnævnte har fået en hel del kritik for dårlig pressekvalitet - navnlig side 2.
Kan du af-/bekræfte?

Det kan jo også være tilfældet at kvaliteten ikke er konsekvent (hvilket er ligeså slemt!) og at nogle nylige pres lyder fint imens andre lyder ringe...
;)
"I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy" - Tom Waits
Luxman, Marantz, Pioneer and JBL, SME og Ortofon + det løse...

http://auditur.dk
Accuphase 50 års Jubilæum: https://auditur.dk/accuphase-the-very-early-history/
Brugeravatar
Sorenki
Tidligere Santashooter
 
Indlæg: 2045
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Kim Christensen » tors 27. jul 2017 17:43

Så fik jeg tid til at tygge mig igennem side 2. Jeg vil sige at der er svag rillestøj som man er opmærksom på mellem numrene men ikke hører mens musikken spiller. Så ikke helt optimalt som de presninger hvor man kan komme i tvivl om nålen overhovedet er i rillen imellem numrene men på ingen måde så skidt som nogle åbenbart har oplevet med støj der nærmest overdøver musikken. Skal ikke kunne sige om jeg bare har været heldig eller hur.
Kim Christensen
 
Indlæg: 163
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: København

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Captain Phoenix » tors 27. jul 2017 17:47

Kim Christensen skrev:Det er den nye re-press. Har kun lyttet til side 1* så jeg må vende tilbage med indtryk af side 2 senere.

Hvor har du læst om indtryk af denne udgivelse?

Det blev omtalt af flere brugere i en vinyl-Facebook-gruppe (husker ikke hvilken af de par stykker jeg er med i, det var) - og flere af dem havde fået byttet deres eksemplarer uden at det havde hjulpet.
Med Nils' omtale af Klaus' eksemplar er der for mig ikke tvivl om at der er brugt en matrice med fejl på side 2 - eller et for ringe presseri).
Ærgerligt når professionelle folk ikke gør deres arbejde ordentligt. :-X
Jeg ville jo gerne have købt den i genoptryk, men har droppet det indtil et nyoptryk uden fejl bliver annonceret (eller jeg forbarmer mig og hoster op med 2 kkr for førsteudgaven i god stand). :Skor:
Senest rettet af Captain Phoenix tors 27. jul 2017 17:56, rettet i alt 1 gang.
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2578
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Fredmarantz » tors 27. jul 2017 17:49

Jeg købte et Re-issue-eksemplar og det fungerer fint her, på begge sider - uden støj og med god lyd ...og alt det der. :p

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Captain Phoenix » tors 27. jul 2017 17:55

Kim Christensen skrev:Skal ikke kunne sige om jeg bare har været heldig eller hur.

Åbenbart heldigere end mange andre :p
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2578
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

ForegåendeNæste

Tilbage til Musikken



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster