Endnu et dødsfald

Fundamentet for vores passion

Endnu et dødsfald

Indlægaf bjerager » lør 10. jun 2017 11:21

LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager
 
Indlæg: 1871
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Re: Endnu et dødsfald

Indlægaf CARS10 » lør 10. jun 2017 15:22

Ja, en rigtig trist nyhed. En fantastisk musiker og så bare 67 år. Ære være hans minde. :OPO:
carsten
CARS10
 
Indlæg: 222
Tilmeldt: 11 apr 2012
Geografisk sted: København
Lokalitet: Utterslev

Re: Endnu et dødsfald

Indlægaf Fredmarantz » søn 11. jun 2017 00:07

Ja- det er sørgeligt. :'(

Ivan Horn havde jeg den fornøjelse at spille sammen med for mange år siden, da han var i Herning i anden anledning. Der blev banket en hurtig fest ned og et band skulle samles til lejligheden - til at spille standards til dans og hygge. På el-guitar blev det så Ivan og undertegnede, der skulle "køre hegn" - ganske hyggeligt :-) -- gad vide, om han selv ville kunne huske det :p

Ivan Horn havde i særdeleshed evnen til at køre et sejt "groove" - en fed rytmesans og et skarpt smæk (Vi taler Telecaster smidt i en Super Reverb :shock: :thumbsup: ) - dejlig timing. Hans Rytmegrooves var efter min mening, som det hedder nu om dage... "the shit"

Rigtig Synd for Ivan - hans venner, bekendte og familie - og synd og ærgerligt for musikken, men godt, at hans seje spil ligger i mange riller i musiksamlingerne.

Tak for dit alt for fede drev, Ivan! :thumbsup:

tilføjelse: Ja- og mens jeg nu sidder og tænker på ham, så vil jeg da ikke undlade at nævne, at FÅ guitarister i den grad kunne se så "cool" ud som Ivan Horn, når han stod dér med tele'n og så fræk ud (det kunne han nemlig) - og så med en smøg i den ene mundvig og det ene øje lidt lukket (på grund af røgen) og bare køre sit spil - det var altså live og nærværende, dirty og .... cool. (vi taler 80'erne og 90'erne - før rygeloven).

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning


Tilbage til Musikken



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 21 gæster