Record Store Day 2018

Fundamentet for vores passion

Record Store Day 2018

Indlægaf Captain Phoenix » lør 21. apr 2018 12:09

Tidligt sted for at få fat i nogle af de (begrænsede) RSD-udgivelser, der kom til salg i dag:
Tom Waits-trilogien Bastards, Bawlers & Brawlers, der udgjorde hovedparten af Orphans-box-settet (som jeg glemte :roll: at købe i 2009 - og som nu er oppe i +2xxx kroner).

En (måske spændende) Doors Live-optagelse fra 1967, en Mono-udgave af Pink Floyd: "Piper..." samt Dan Turéll/Halfdan E fik lov at gøre Waits selskab.

RSD2018.jpg

Der var et herligt liv i Sound Station (på Frederiksberg), som har arrangere koncert med bl.a. Jesper Binzer udenfor senere på dagen. Og foran vinyl-butikken BEAT (på hippe Vesterbro) stod folk i kø langt ned ad gaden.

Jeg synes det er dejligt at se, at sådan en markering (=RSD) skaber liv og interesse - og bestemt ikke alle var 50+ (flere endda med småbørn på armen, mens de bladrede i pladekasserne).
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2577
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Record Store Day 2018

Indlægaf Sorenki » lør 21. apr 2018 14:41

Argh! - hvorfor sidder jeg på læsesal idag!?!
"I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy" - Tom Waits
Luxman, Marantz, Pioneer and JBL, SME og Ortofon + det løse...

http://auditur.dk
Accuphase 50 års Jubilæum: https://auditur.dk/accuphase-the-very-early-history/
Brugeravatar
Sorenki
Tidligere Santashooter
 
Indlæg: 2045
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Record Store Day 2018

Indlægaf Captain Phoenix » man 23. apr 2018 12:28

Politiken bragte i fredag d. 20/4-2018 en artikel om musik på vinyl som optakt til Record Store Day.
Jeg viderebringer den her - helt uden at have fået lov, men mon ikke det går :p

IMG_E1436.jpg

IMG_E1437.jpg

IMG_E1438.jpg

Jeg var iøvrigt nogle dage før så heldig at få fat i et eksemplar af bogen "Alt om vinyl" (der omtales i avis-artiklen) i ét af de limiterede første 300 eksemplarer, hvor der medfølger en 10" plade med musik-eksempler.
Måtte tage ind på forlagets bog-café (Istedgade), hvor de havde 6-7 stykker tilbage (inkl. 10"-pladen).

De er sikkert væk nu for ekspedienten sagde, at de "ikke har oplevet noget lignende" mht. efterspørgsel - og forfatteren havde sagt "Nej" til at få trykt flere end de 300 10"-plader. Han ville gerne holde det eksklusivt - hvilket vel er hans ret, men på den anden side også lidt ærgerligt hvis man nu gerne vil have skiven med (den er iøvrigt presset på Nordsø Records af forum-medlem No1).
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2577
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Record Store Day 2018

Indlægaf mcs_5 » ons 25. apr 2018 11:29

Sorenki skrev:Argh! - hvorfor sidder jeg på læsesal idag!?!

Og hvorfor kørte jeg hjem fra København en dag for tidligt? ;)

Mikkel
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem
 
Indlæg: 2254
Tilmeldt: 29 apr 2010
Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev


Tilbage til Musikken



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster