Ungdommen er ikke helt tabt

Fundamentet for vores passion

Ungdommen er ikke helt tabt

Indlægaf Fensten » tors 13. aug 2020 22:24

Det her klip er skøøønt (og et glædeligt genlydt med Phil Collins)

https://youtu.be/0l3-iufiywU


Mvh.


Fensten
Sansui, Leak Fisher, Lenco, Tannoy, Acoustic Research & JBL
Fensten
 
Indlæg: 857
Tilmeldt: 02 nov 2018
Lokalitet: Brabrand

Re: Ungdommen er ikke helt tabt

Indlægaf Fredmarantz » fre 14. aug 2020 02:00

jahhh - johhh . jeg synes, at "In the air tonight" er et fremragende stykke musik - med flere elementer af nytænkning og formidabel produktion af den særlige trommelyd på tammerne (gated reverb that is). Desuden artistisk brug af vocalist/harmonizer + andre godbidder, som dengang var helt nyt. Det eneste der umiddelbart ikke synes at være i sving, er autotuneren - det er ikke nødvendigt, da Collins synger så godt, som han gør.

men...jeg opfatter helt klart disse "reaction"- videoer som billige forsøg på at samle reklamepenge ind via en masse klik. Netop dette klip med de to drenge, som lytter til "In the air tonight" har jo angiveligt pløjet mange mange hundrede tusinde klip ind til de to drenge - som ikke selv yder noget som helst andet end at give os gamle tudser en smule begejstring over at ungdommen også (ser ud til) at kunne lide den slags. Og undskyld mig, Fensten, men det er altså ikke min kop te - når jeg kæder det sammen, som jeg gør.

skal man endelig lave noget "reaction video" - altså hvor man ser mere end blot nogle emotionelle ansigtsudtryk - ledsaget af en kendt sang, så skal man mere over i noget, som jeg nogle gange synes er nooogenlunde, nemlig denne you-tuber her:

Phil fra "wings of pegasus" - Han har en rædsom engelsk dialekt og stemmeføring - som man hurtigt kan blive træt af at høre på, men han går i dybden med, hvad vi hører - og analyserer det tekniske osv - med andre ord, så yder han faktisk noget mere end blot at sidde og have et emotionelt ansigt ledsaget af god musik. Her giver han sine betragtninger og en fin gennemgang af det mildt sagt vilde nummer "country boy" med Ricky Skaggs (skrevet af Ricky Skaggs og Albert Lee). Hvis der er nogle guitarspillere her, så skal i altså holde fast i gelænderet. :QQS:

https://www.youtube.com/watch?v=oi_O75SGMBk

En mere saglig reaktion, synes jeg.

Dette var ikke for at ødelægge stemningen og begejstringen, men mere for at give udtryk for, hvordan jeg nu en gang har det med disse "reaction-videos, som pt. oversvømmer You-tube og medieverdenen. (mange klik = mange penge)

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7440
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Ungdommen er ikke helt tabt

Indlægaf Fensten » fre 14. aug 2020 21:07

Hej Fredmarantz,

Du har sikkert ret (i noget af ovenstående). Tilbage står dog at "In the air tonight" har ramt en ny "generation", har fået et ekstra pust liv, som måske ikke havde været tilfældet, havde det ikke været for YT klippet.

https://www.mercurynews.com/2020/08/11/ ... ion-video/



God aften,


Fensten
Sansui, Leak Fisher, Lenco, Tannoy, Acoustic Research & JBL
Fensten
 
Indlæg: 857
Tilmeldt: 02 nov 2018
Lokalitet: Brabrand

Re: Ungdommen er ikke helt tabt

Indlægaf pqrannes » fre 14. aug 2020 21:32

Fredmarantz skrev: ..men...jeg opfatter helt klart disse "reaction"- videoer som billige forsøg på at samle reklamepenge ind via en masse klik. Netop dette klip med de to drenge, som lytter til "In the air tonight" har jo angiveligt pløjet mange mange hundrede tusinde klip ind til de to drenge - som ikke selv yder noget som helst andet end at give os gamle tudser en smule begejstring over at ungdommen også (ser ud til) at kunne lide den slags. Og undskyld mig, Fensten, men det er altså ikke min kop te - når jeg kæder det sammen, som jeg gør.


Her jeg enig med Freddy. De to ungersvende kender jo godt nummeret og synger med fra starten. Resten er gimmick, men effektiv gimmick.

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2910
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Ungdommen er ikke helt tabt

Indlægaf Stottrup » fre 14. aug 2020 22:19

Her giver han sine betragtninger og en fin gennemgang af det mildt sagt vilde nummer "country boy" med Ricky Skaggs (skrevet af Ricky Skaggs og Albert Lee).

Fantastisk nummer! Originalen (tror jeg) har vi her med Albert Lees formidable 70'er band Heads, Hands and Feet. Deres debut(dobbelt)album kan anbefales på det voldsomste...

https://www.youtube.com/watch?v=-i2XTXf4opM

Havde omkring 1980 fornøjelsen at opleve samme Lee i Vejlby-Risskov-hallen... sammen med bl.a. Eric Clapton og Gary Brooker fra Procol Harum. For at sige det mildt: Det var godt, rigtig, rigtig godt :Thumpsup:

Vh Karl
Stottrup
Pioneer - især fra 70'erne...
Brugeravatar
Stottrup
 
Indlæg: 333
Tilmeldt: 21 feb 2015
Geografisk sted: Østjylland
Lokalitet: Åbyhøj

Re: Ungdommen er ikke helt tabt

Indlægaf Fensten » fre 14. aug 2020 22:27

pqrannes skrev:
Fredmarantz skrev: ..men...jeg opfatter helt klart disse "reaction"- videoer som billige forsøg på at samle reklamepenge ind via en masse klik. Netop dette klip med de to drenge, som lytter til "In the air tonight" har jo angiveligt pløjet mange mange hundrede tusinde klip ind til de to drenge - som ikke selv yder noget som helst andet end at give os gamle tudser en smule begejstring over at ungdommen også (ser ud til) at kunne lide den slags. Og undskyld mig, Fensten, men det er altså ikke min kop te - når jeg kæder det sammen, som jeg gør.


Her jeg enig med Freddy. De to ungersvende kender jo godt nummeret og synger med fra starten. Resten er gimmick, men effektiv gimmick.

PQR


Gimmick eller ej. Hvem bryder sig?. Faktum er
"“In the Air Tonight” is officially a hit single again 39 years after its release".


God aften,


Fensten
Sansui, Leak Fisher, Lenco, Tannoy, Acoustic Research & JBL
Fensten
 
Indlæg: 857
Tilmeldt: 02 nov 2018
Lokalitet: Brabrand

Re: Ungdommen er ikke helt tabt

Indlægaf bjerager » lør 15. aug 2020 08:06

https://www.youtube.com/watch?v=9pTyOgwpqt8

Det her er også interessant synes jeg - en sanglærer, der kommenterer på Freddie Mercurys sang.
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager
 
Indlæg: 1881
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Re: Ungdommen er ikke helt tabt

Indlægaf Fensten » lør 15. aug 2020 23:19

bjerager skrev:https://www.youtube.com/watch?v=9pTyOgwpqt8

Det her er også interessant synes jeg - en sanglærer, der kommenterer på Freddie Mercurys sang.


Bestemt.

Har også fundet tilsvarende YT videoer med Jeff Buckley.


Mvh.


Fensten
Sansui, Leak Fisher, Lenco, Tannoy, Acoustic Research & JBL
Fensten
 
Indlæg: 857
Tilmeldt: 02 nov 2018
Lokalitet: Brabrand


Tilbage til Musikken



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 100 gæster