Charlie Watts - RIP

Fundamentet for vores passion

Charlie Watts - RIP

Indlægaf Captain Phoenix » tirs 24. aug 2021 20:19

Trist, trist nyhed: Trommeslageren i The Rolling Stones - Charlie Watts - døde idag (tirsdag) i en alder af 80 år.

Dels er det trist for hans nærmeste familie og pårørende - og dels betyder måske at Stones ikke laver flere turnéer/koncerter (i Europa) kan man frygte, selv om han ikke skulle have deltaget i den planlagte USA-turné.

2FB6CCD5-8904-4CDC-A07F-C6BDC7D6CF4E.jpeg

Som en tilbagetrukket ankermand holdt Watts fast i rytmen og pulsen i rullestenene i utrolige +50 år. Og man skulle nok have troet, at Keith Richards havde tjekket ud som den første (med dét liv han har ført…).
Men nej - det blev Charlie Watts der forlod rullestenene og os andre først.

New York Times bragte her til aften denne korte notits - meget mere kommer HELT sikkert i de kommende dage/timer.

Charlie Watts, whose strong but unflashy drumming powered the Rolling Stones for over 50 years, died on Tuesday in London. He was 80.

His death, in a hospital, was announced by his publicist, Bernard Doherty. No other details were immediately provided.

The Rolling Stones announced earlier this month that Mr. Watts would not be a part of the band’s forthcoming “No Filter” tour of the United States after he had undergone an unspecified emergency medical procedure, which the band’s representatives said had been successful.

Reserved, dignified and dapper, Mr. Watts was never as flamboyant, either onstage or off, as most of his rock-star peers, let alone the Stones’ lead singer, Mick Jagger; he was content to be one of the finest rock drummers of his generation, playing with a jazz-inflected swing that made the band’s titanic success possible. As the Stones guitarist Keith Richards said in his 2010 autobiography, “Life,” “Charlie Watts has always been the bed that I lie on musically.”


PS: Jeg kan i øvrigt - stærkt - anbefale Richards’ selvbiografi “Life” (findes også i dansk oversættelse som “Livet”).

PPS: Er man på Facebook, kan man læse denne fine nekrolog - https://facebook.com/groups/spinningvin ... ef=tn_tnmn
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2594
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Charlie Watts - RIP

Indlægaf CARS10 » ons 25. aug 2021 15:10

:( Meget meget trist. Det er jo musiken fra jeg var 10 år og til nu,og så var han en fantastisk trommeslager.
Hvil i fred. :(
carsten
CARS10
 
Indlæg: 222
Tilmeldt: 11 apr 2012
Geografisk sted: København
Lokalitet: Utterslev

Re: Charlie Watts - RIP

Indlægaf Captain Phoenix » tors 26. aug 2021 10:19

En masse Stones-plader er blevet spillet siden i tirsdags (kan man bl.a. se på sociale medier).
For min del runder jeg lige farvellet til Charlie Watts af med dagens nekrolog + forsidefoto fra Politiken.

IMG_3460 2.jpg

IMG_3461.jpg

IMG_3462.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2594
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Charlie Watts - RIP

Indlægaf Helikon » tors 26. aug 2021 12:36

Inden Charlie Watts blev en verdensberømt trommeslager, arbejdede han i starten af tresserne i et reklamebureau der havde til huse i Randers i den bygning der kaldes AJ huset. Han var også med i nogle lokale bands i byen.
Mvh Niels
Brugeravatar
Helikon
 
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 03 mar 2011
Lokalitet: Randers


Tilbage til Musikken



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster