Fleetwood Mac i Boxen

Fundamentet for vores passion

Fleetwood Mac i Boxen

Indlægaf ferr31 » lør 19. okt 2013 11:28

Hold nu k..t en koncert de "gamle" mænd/dame leverede i går.
De spiller jo stadig helt fantastiskt, særlig Lindseys udgave af
Big Love overraskede mig, den havde jeg ikke set komme.
Her er et link fra en anden koncert, der er ikke den store
forskel.
http://www.youtube.com/watch?v=s8mjz2ZPVRg
Stevie Nicks lyder måske ikke helt så godt som for 20 år siden,
men for pokker hvor ser hun stadig godt ud (hvis man må sige
det om en dame der er 20 år ældre en en selv :lol: )
Mick Fleetwood spiller jo på de trommer som galdt hans liv, det var
virkelig en god koncert, selv konen som ikke kender det helt store
til deres musik var posivt overrasket og glad for at hun tog med.
Så må man jo se lidt igennem fingre med at lyden blev kastet tilbage
fra bagvæggen og det var en sidde koncert :QQS:

Mvh.
Nils
Mvh.
Nils
Brugeravatar
ferr31
 
Indlæg: 958
Tilmeldt: 09 jan 2011
Geografisk sted: Østfyn
Lokalitet: Nyborg

Re: Fleetwood Mac i Boxen

Indlægaf guh » lør 19. okt 2013 22:28

Hej De gav den sørme gas, vi sad 15 m fra scenen, jeg kan stadigt fornemme trykket fra trommerne i kroppen, det var vildt godt, og sikke en guitar magiker, som min kone sagde det var næsten som Pink Floyd,det var ikke at se det var en samling pensionister,det så ud til at de nød det lige så meget som os, --mon der evt. kommer nyt materiale ud. mvh gunnar p.s.nøj for en aften :Thumpsup:
guh
 
Indlæg: 86
Tilmeldt: 25 jan 2011
Lokalitet: Horsens

Re: Fleetwood Mac i Boxen

Indlægaf guh » lør 19. okt 2013 22:49

Et lille indtryk i ikke særlig proff kvalitet, jeg håber der kommer noget lidt bedre senere.mvh

www.youtube.com/watch?v=yvHPWblxkCM
guh
 
Indlæg: 86
Tilmeldt: 25 jan 2011
Lokalitet: Horsens

Re: Fleetwood Mac i Boxen

Indlægaf Fredmarantz » søn 20. okt 2013 00:23

udmærket reportage her fra Fleetwood og co..fedt, at du gjorde det! :cool1:

Hvad synes du om lyden, hvor du stod?? (jeg var der ikke, men er altid interesseret i Livelyd..)

Ham Fleetwood er fantastisk - og sikken energi - udstråling og sikker spillestil. :thumbsup:

Lindsay Buckingham spiller rigtig god guitar, men forfalder i videoen her ofte til lidt letkøbt "klaskeri", som han sagtens kan gøre bedre. Jeg håber hans guitarlyd var bedre live end i klippet - den er noget "kantet" og lyder af transistor-ovedrive til tider.

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7442
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Fleetwood Mac i Boxen

Indlægaf guh » søn 20. okt 2013 22:36

Lyden !! nu sad vi som sagt tæt på scenen, og Mac har jo både lavet det fine stille musik, til numre med max. tryk på, jeg syntes der var flot lyd i de forholdsvis rolige numre, i de hårde hvor der blev gået til stålet, blev lyden lidt rodet, sådan er det vel altid når man når grænsen for hvad ens øre tåler, (nu kan jeg godt lide det trykker)og Læg også mærke til hvor stor det er det trommesæt !!, --- om ekko lyd ! vi fik den direkte lyd, men kun indtil vi drejede hovedet så kom ekko lyden med, men dog ret svagt, den direkte lyd fjernede nærmest ekkoet, men andre steder i salen er der nok mange der har siddet i ekkoet. mvh Gunnar
Senest rettet af guh søn 20. okt 2013 23:01, rettet i alt 1 gang.
guh
 
Indlæg: 86
Tilmeldt: 25 jan 2011
Lokalitet: Horsens

Re: Fleetwood Mac i Boxen

Indlægaf Fredmarantz » søn 20. okt 2013 22:48

Tak for lydbeskrivelsen. :cool1:

Det med ekko'et tror jeg nu, at I, som stod/sad forholdsvis tæt på, oplever mere end de, som sidder oppe bagved. Ekko'et er jo netop på vej tilbage til jer (reflekteret fra de tomme pladser oppe bagved) - så folk tæt på scenen og på selve scenen oplever ekko'et mest - da det er her den længste ekko-delay forekommer. (ekkoet/lyden har rejst længst frem og tilbage før den møder jer. Folk oppe bagved hører kun den direkte lyd - dog blandet godt op med de øvrige refektioner fra salen, som rejser med op til dem.

Enkelt, roligt spillet musik er fedt at høre live, som du selv beskriver - her kan man virkelig få detaljer og ro frem, som smadres en del når det går heftigt til. Jeg lægger mærke til, at John McVie (bass) - stiller op med hvad jeg kan se, er 4 fullblown bass-stacks (Ampeg SVT med tilhørende mandshøjdekabinetter). Det vil satme blive højt, hvis han giver dem noget at leve af - det kan også blive en blandet fornøjelse at lytte til, når der er fut i kedlerne.

Jeg ser også, at der oppe på de bageste pladser er ret tomt - dette kan også bære "ved til bålet" mht. ekkooplevelsen. Havde været fyldt op med "polstring", så havde ekkoet nok været mindre hørbart.

Men tak for det, Guh ....Fleetwood Mac er bestemt et band med identitet - og har ikke i nogen særlig grad forsøgt at tækkes den til enhver tid herskende "musik eller lydmode".....og så er Stevie Nicks jo en dejlig dame - stadig :p

venligst
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7442
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Fleetwood Mac i Boxen

Indlægaf guh » man 21. okt 2013 00:29

Tror det med ekko var der mere og mindre over alt , det kunne der sikkert gøres noget ved måske elektronisk /samt dæmpe loft+ bagvæg m.m. NB: jeg kan godt anbefale deres live CD- THE DANCE der er fed musik med god lyd, --- og læg lige mærke til størrelsen på det trommesæt, dem var der sørme knald I, --- Stevie Nicks -- hun er da enhvers svigersøns drøm om en -- nå ja en bedstemor og 65 er næsten ingen alder ! :Thumpsup: mvh Gunnar
guh
 
Indlæg: 86
Tilmeldt: 25 jan 2011
Lokalitet: Horsens

Re: Fleetwood Mac i Boxen

Indlægaf guh » søn 27. okt 2013 22:09

Trist nyt !
John Mcvie er blevet syg, og håber sørme han kommer til hægterne igen. mvh Gunnar

Fleetwood Mac who has just completed the European leg of their phenomenally successful worldwide tour has announced the cancellation of their upcoming 14 date tour of Australia and New Zealand.

John McVie, one of the co founding and original members of Fleetwood Mac is now scheduled to be in treatment for cancer during that period of time.

"We are sorry to not be able to play these Australian and New Zealand dates. We hope our Australian and New Zealand fans as well as Fleetwood Mac fans everywhere will join us in wishing John and his family all the best.”
guh
 
Indlæg: 86
Tilmeldt: 25 jan 2011
Lokalitet: Horsens

Re: Fleetwood Mac i Boxen

Indlægaf Fredmarantz » søn 27. okt 2013 22:15

Shit !!! -

Han er en i forvejen hårdt prøvet mand - med misbrug i særklasse - og har overlevet indtil nu. Lad os håbe det bedste for ham. [kryds]

Jeg tåler snart ikke flere af disse meldinger, men vi må jo efterhånden belave os på, at mange af heltene er på vej herfra - nu i dag mistede vi jo også Lou Reed. :shock:

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7442
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Fleetwood Mac i Boxen

Indlægaf Bent Egholm » søn 27. okt 2013 22:20

Så absolut en sorgens dag efter meddelelsen om Lou Reed's død.
RIP
Mørch GS-6/UP-4 Thorens TD124 Delphon GS-65TT Revox A77 Sony TC-765 Pioneer C90/M90 Philips CD-100 Rogers Ravensbourne Nakamichi 700 Maze 77/Richard Allen Audio Analogue og meget mere...
Brugeravatar
Bent Egholm
RIP
 
Indlæg: 377
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Holbæk


Tilbage til Musikken



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 80 gæster