Hvad snurrer netop nu?

Fundamentet for vores passion

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Gottschalck » søn 14. feb 2021 19:01

Melody Gadots nye på grammoen. Lyden er godt nok lækker på denne skive
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
Gottschalck
 
Indlæg: 1676
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Elway » søn 14. feb 2021 20:04

Captain Phoenix skrev:Udgaven der snurrer er den MEGET vellydende version fra Blue Note Classic Vinyl Series, som kom i december.
Den ansvarlige for vellyden er Kevin Gray, som står for masteringen og som laver et super arbejde med alt (som ALT), hvad han har med at gøre. Hold øje med ham!

Jeg snuppede vist det sidste eksemplar her i byen (landet?), men den fås via Discogs. Og jeg tror at Blue Note vender tilbage med flere (det er ihvertfald ikke en "limited" serie).


Uha.... ser lovende ud. Jeg spottede at to af mine helt store favoritter er i støbeskeen fra den Blue Note serie:

Grant Green – Idle Moments
Kenny Burrell – Midnight Blue

Jeg er i den grad til jazzguitar og Grant Green er min favorit....
Brugeravatar
Elway
 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 06 nov 2010
Geografisk sted: Strandkantsdanmark - Nordjylland
Lokalitet: Aalborg

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Stottrup » søn 14. feb 2021 22:11

En ældre herre fylder rundt, og da han har fire børn med deraf følgende resultat, må festen pga Corona bides over i tre. Og så - netop i dag - festens sidste - kommer de to mellemste børnebørn med en flad, firkantet pakke og forventningsfulde smil. Jeg pakker ud, og... sidder lige nu og svømmer fuldstændigt hen :OLO:

Vh Karl
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Stottrup
Pioneer - især fra 70'erne...
Brugeravatar
Stottrup
 
Indlæg: 333
Tilmeldt: 21 feb 2015
Geografisk sted: Østjylland
Lokalitet: Åbyhøj

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf KenRas » søn 14. feb 2021 23:14

Dejlig skive... Og tillykke med de 70, Karl :DK: :DK: :DK:

Mvh Kenneth
Marantz, Sansui, Akai, Pioneer, Nikko, Thorens, Lenco, Beovox, Inertia, Era, SME med mere...
Brugeravatar
KenRas
 
Indlæg: 1209
Tilmeldt: 09 jan 2019
Geografisk sted: Nær Holbæk
Lokalitet: Søstrup

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Stottrup » man 15. feb 2021 10:31

KenRas skrev:Dejlig skive... Og tillykke med de 70, Karl :DK: :DK: :DK:

Mvh Kenneth


Tak skal du ha', Kenneth. Og tænk, det føles ikke engang underligt :Gammel:

Vh Karl
Stottrup
Pioneer - især fra 70'erne...
Brugeravatar
Stottrup
 
Indlæg: 333
Tilmeldt: 21 feb 2015
Geografisk sted: Østjylland
Lokalitet: Åbyhøj

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Captain Phoenix » man 15. feb 2021 11:49

Tillykke med den runde dag og de velopdragne børn :cool1:
Kan du evt. beskrive forskellen på den Abbey Road vi alle kender og så den (delvis) remixede Anniversary Edition, du har fået?
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2577
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Tonni » man 15. feb 2021 12:00

Stort tillykke med den runde! - Og de dejlige "børn", som forstår en god gaves værdi!
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4795
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Fensten » tirs 16. feb 2021 23:22

Fundet frem af gemmerne. A blast from the past.

Lige dele kærlighed, lige dele had.

Klassefester i kælderværelser, timelange fastnetsamtaler med venner (far i baggrunden, “knægt, nu lægger du på!!” hvide tennisokker, Royal D’or gel, SCO cykler og varme vandsenge.

Mvh.


Fensten
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Sansui, Leak Fisher, Lenco, Tannoy, Acoustic Research & JBL
Fensten
 
Indlæg: 850
Tilmeldt: 02 nov 2018
Lokalitet: Brabrand

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf KenRas » tirs 16. feb 2021 23:32

64A8BD06-B746-4681-8BED-84976941B602.jpeg

DSOTM

Inspireret af dette indlæg fra pqrannes: viewtopic.php?f=585&p=127478#p127478 , så flyver helikoptere, ure og andre spændende lyde nu på kryds og tværs i musikrummet. Den kan noget, den QS synthsesizer i Sansui’en :thumbsup:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Marantz, Sansui, Akai, Pioneer, Nikko, Thorens, Lenco, Beovox, Inertia, Era, SME med mere...
Brugeravatar
KenRas
 
Indlæg: 1209
Tilmeldt: 09 jan 2019
Geografisk sted: Nær Holbæk
Lokalitet: Søstrup

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Stottrup » ons 17. feb 2021 10:00

Captain Phoenix skrev:Tillykke med den runde dag og de velopdragne børn :cool1:
Kan du evt. beskrive forskellen på den Abbey Road vi alle kender og så den (delvis) remixede Anniversary Edition, du har fået?


Tak :lol:
Mht. beskrivelse af lyd er jeg temmelig uformående, idet mine begreber stort set begrænser sig til 'dårlig', 'gennemsnitlig' eller 'god' lyd :oops: Med disse forbehold synes jeg dog, at den nye Abbey Road forekommer en anelse 'renere' i lyden, dvs. (i mine ører) en dejlig tør og fast bas, tilpas mellemtoneområde og en sprød og klar diskant. Men - jeg vil sandsynligvis kunne narres i en a-b test :roll:
PS. Den samme begrebsverden finder anvendelse ved vinsmagninger... :thumbsup:

Vh Karl
Stottrup
Pioneer - især fra 70'erne...
Brugeravatar
Stottrup
 
Indlæg: 333
Tilmeldt: 21 feb 2015
Geografisk sted: Østjylland
Lokalitet: Åbyhøj

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf pqrannes » ons 17. feb 2021 10:24

KenRas skrev:
64A8BD06-B746-4681-8BED-84976941B602.jpeg

DSOTM

Inspireret af dette indlæg fra pqrannes: viewtopic.php?f=585&p=127478#p127478 , så flyver helikoptere, ure og andre spændende lyde nu på kryds og tværs i musikrummet. Den kan noget, den QS synthsesizer i Sansui’en :thumbsup:


Mit vintage hifi-liv startede med en lille Sansui quardrofoni-forstærker. Når man fx "synthesized" stereomusik med U2 blev guitaristen The Edge smidt om i en af baghøjttalerne - det var storslået.

Jeg har stadig en Sansui quadrofoni-bagkanalforstærker, som dog mest har været brugt til surround ifm. film.

De qudrofoni-vinylplader jeg hen ad vejen fik slæbt hjem, var altid den forkerte kodning (SQ) til Sansui-dekoderen (QS).

Større Sansui quadrofoni-apparater kan vist opstilles mellem flere kodninger.

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2903
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Fensten » fre 19. feb 2021 19:17

Endelig spiller Lenco L70 + Shure m35x som de skal. Dynamisk og levende :Thumpsup:

Derfor er eftermiddagen tilbragt i “fars rum” i selskab med The war on drugs “Live drugs” LTD edition.

Et blændende album, hvor man bare skal sætte sig i sofaen og nyde TWOD’s evne til at lægge brudstykker ud, som samles op, bygges til og løftes op.

Yessir. Jeg er fan.

Gad vide hvornår de slipper deres næste album.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Sansui, Leak Fisher, Lenco, Tannoy, Acoustic Research & JBL
Fensten
 
Indlæg: 850
Tilmeldt: 02 nov 2018
Lokalitet: Brabrand

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf KlausM » tirs 23. feb 2021 16:53

Captain Phoenix skrev:Men her på The Sidewinder er han fuld af liv og musikalsk energi.
Udgaven der snurrer er den MEGET vellydende version fra Blue Note Classic Vinyl Series, som kom i december.
Den ansvarlige for vellyden er Kevin Gray, som står for masteringen og som laver et super arbejde med alt (som ALT), hvad han har med at gøre. Hold øje med ham!

Jeg snuppede vist det sidste eksemplar her i byen (landet?), men den fås via Discogs. Og jeg tror at Blue Note vender tilbage med flere (det er i hvertfald ikke en "limited" serie).

Det er en virkelig god skive, fandt den hos jpc.de, hvor jeg køber det meste af den musik, jeg ikke kan finde herhjemme; porto koster 40 kr fra Tyskland, det er vel det samme som fra dansk webshop.

Når vi snakker korte liv og trompeter, så er jeg meget begejstret for Clifford Brown, der havde en trio i 50'erne med Max Roach og forskellige saxofonister bl.a. Sonny Rollins. Han snurrer tit herhjemme, nåede alligevel, trods sin tidlige død, at udgive en del album. Clifford Brown omkom ved et trafikuheld i 1956 kun 25 år gammel.

brown-clifford-max-roach-2021-a-study-in-brown-lp-845.jpg

Mvh Klaus
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Acoustic Research AR-3a Improved, AR-10Pi, AR-11, AR-9
Sansui AU-11000A, TU-9900, SR-929
Hafler DH-220 XL-280 DH-500, XL-600
BeoGram 3000 med STAX UA-7 CF arm + Empire EDR-9
Brugeravatar
KlausM
 
Indlæg: 2250
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Sjælland Region Syd-Øst
Lokalitet: Faxe

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Fensten » tors 4. mar 2021 22:22

Måske det bedste. Ihvertilfælde det næstbedste Pj album.

Fantastisk tryk og glimrende mastering.

Duet med Thom Yorke Yorke og enestående “We float”

Nøøøj, jeg ser frem til at Let England Shake relanceres.


Mvh.


Fensten
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Sansui, Leak Fisher, Lenco, Tannoy, Acoustic Research & JBL
Fensten
 
Indlæg: 850
Tilmeldt: 02 nov 2018
Lokalitet: Brabrand

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf kbekke » man 8. mar 2021 14:37

Jeg er faktisk ikke sådan specielt vild med orgel-musik, medmindre det lige rimer på Jimmy Smith eller Jon Lord.

Men af een eller anden grund har de klassiske orgel-plader det alligevel med at snige sig med hjem som spøgelser på mine genbrugsredningsaktioner. Flere af dem kunne sagtens egne sig som soundtracks til vampyrfilm a la Werner Herzogs “Nosferatu, Phantom der Nacht” - en af mine favoritter i den genre (se den, hvis De tør).

CBEA7CE0-A522-4587-B156-29FB46F502FD.jpeg


Men nu er jeg efterhånden nået så langt i katalogiseringen af mine febrile indkøb, at jeg er nået derned i stakken, hvor der kun er de allermest obskure titler tilbage.

Og problemet med mange af dem er desværre eller heldigvis, alt efter hvordan man ser på det, at de er så tilpas obskure, at de simpelthen ikke eksisterer på Discogs - og det skal de. Ikke fordi de skal handles eller værdiansættes eller noget i den stil. Jeg kan bare godt lide at have styr på min samling. Det er en del af ritualet, så at sige.

Så ja, jeg har brugt det meste af formiddagen på lægge een, siger og skriver een eneste ny release ind:

D6557129-626C-4E0E-83B0-9AF4130EC643.jpeg


https://www.discogs.com/Murray-Stewart- ... e/17747101

Jeg har sikkert klokket i det undervejs, selvom jeg faktisk prøver at følge alle de mange, mange “Submission Guidelines”. Det ville sikkert også gå både nemmere og hurtigere, hvis jeg gjorde det lidt oftere. Men der er jo også et liv, der skal leves og herunder ikke mindst plader, der rent faktisk skal høres. Det er en anden del af det - de SKAL høres, minimum een gang inden de bliver sat på plads i reolen.

Og heldigvis er det ikke vampyrmusik, Murray Stewart spiller på Helligåndskirkens orgel i dag. Det er sådan mere hygge-salmer, som man engang kunne høre det om søndagen nede i den lokale - kirke altså.

-Det kan jeg faktisk godt være med til, det her. Men solen er jo heller ikke gået ned endnu...
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Ornithology
Brugeravatar
kbekke
 
Indlæg: 1318
Tilmeldt: 27 jul 2011
Lokalitet: Vejle

ForegåendeNæste

Tilbage til Musikken



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster