Hvad snurrer netop nu?

Fundamentet for vores passion

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Captain Phoenix » lør 6. jan 2018 23:42

Captain Phoenix skrev:Dagen skal bruges på at læse 7 specialer inden der er eksamen på mandag/tirsdag.
Og så tænker jeg, at det måske lige passer med 2 Beatles-album pr. speciale, der skal læses.
Derfor er The Beatles in Mono"-boksen kommet frem som en hyggelig musikalsk makker til dagens læsning.

TheBeatlesInMono.jpg

12 timer, (næsten) 7 specialer og hele The Beatles in Mono-boxen senere er det tid at runde dagen af.

Ud over at en stor del af Beatles-numrene faktisk er for gode til at fungere som side-aktivitetet til faglig læsning, så har gennemlytningen (kronologisk) faktisk givet en ganske god, sammenhængende oplevelse på mange planer:

    Den megen gode musik - der er virkelig meget.

    Beatlernes utrolige udvikling: Fra Love Me Do og I Saw her Standing There til While My Guitar Gently Wheeps og Happiness Is A Warm Gun på 6 år (og mesterværket Sgt. Pepper på blot 5 - FEM!!!). Dét får det til at virke som om alle andre bands står stille...

    De kvalitets-svingninger, der er albummene imellem når man nu tager dem fra en ende af.
    Jeg huskede ikke lige at den første (Please Please Me) er klart bedre end to'eren (With The Beatles) - eller at de på det meste af deres fjerde album (Beatles For Sale) lyder trætte - og enkelte steder faktisk skidt...

Er stort set enig med stereogum's rating af Beatles-albummene: https://www.stereogum.com/1943207/in-ho ... ting-down/
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2577
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf B&O Vintage » søn 7. jan 2018 11:18

26198219_10214033950790356_3586267400571600636_o.jpg
En fem kroners plade hos en af mine marskandiser venner. Delvis er printet på forsiden revet af men pladen holder VG standard. En af Wiehe og Afzelius yndlings kunstnere.
Myrdet af Pinochet i 1973.
Dejligt uventet fund. Absolut den eneste plade fra pladeselskabet Jota Jota i min samling.
Victor Jara ‎– Pongo En Tus Manos Abiertas...

Jota Jota ‎– JJL - 003 Mono Chile 1969
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Dagplejer
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
Brugeravatar
B&O Vintage
Dobbelt profil, udelukket fra forummet
 
Indlæg: 1135
Tilmeldt: 25 feb 2014
Geografisk sted: 4500 Nykøbing fritids branchemedlem
Lokalitet: Egebjerg Nykøbing Sj

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf kimlyn » søn 7. jan 2018 17:04

Impressions of a patch of blue. Inspireret af filmen. Vibrerende vibraphon virker vældig varmt på sådan en skøn frostklar søndag. Indspillet i 65 , udgivet i 66, hvorefter Walt Dickerson tog en laaang pause fra jazzzzz, indtil 1970’erne. “ Sounds great in stereo” :cool1:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
kimlyn
 
Indlæg: 37
Tilmeldt: 09 nov 2015
Lokalitet: Viborg

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf B&O Vintage » tirs 9. jan 2018 20:32

26233288_10214058487283753_7126838549897861508_o.jpg
Jimmy Page - Physical Graffiti
It's Your Birthday. Happy Birthday. Thanks for all your gifts.
Swan Song SS 2-200 US 1975
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Dagplejer
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
Brugeravatar
B&O Vintage
Dobbelt profil, udelukket fra forummet
 
Indlæg: 1135
Tilmeldt: 25 feb 2014
Geografisk sted: 4500 Nykøbing fritids branchemedlem
Lokalitet: Egebjerg Nykøbing Sj

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Tonni » ons 10. jan 2018 23:29

Da jeg sidder og efterarbejder et stort hul i sjælen, min ven gennem 30 år blev begravet i går ( til tonerne af BWV565 ), er det selvfølgelig den der bliver spillet i aften...
Jeg havde ikke set 565 som en begravelses"salme", Men kors hvor den virker. - På en gang trykkende og samtidig forløsende...

Hvilken jeg taler om? Bach's Toccata og Fuga såmænd. Utraditionelt, men godt!
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4795
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf sorenb » ons 10. jan 2018 23:51

Tonni skrev:Da jeg sidder og efterarbejder et stort hul i sjælen, min ven gennem 30 år blev begravet i går ( til tonerne af BWV565 ), er det selvfølgelig den der bliver spillet i aften...
Jeg havde ikke set 565 som en begravelses"salme", Men kors hvor den virker. - På en gang trykkende og samtidig forløsende...

Hvilken jeg taler om? Bach's Toccata og Fuga såmænd. Utraditionelt, men godt!

Kondolerer.
måske du vil finde lindring i Sebok's fortælling og efterfølgende hans fortolkning af adagioen fra BWV564 ...
https://www.youtube.com/watch?v=h427L7297xM
Brugeravatar
sorenb
 
Indlæg: 303
Tilmeldt: 13 apr 2016
Lokalitet: Aarhus

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Tonni » tors 11. jan 2018 21:13

sorenb skrev:
Tonni skrev:Da jeg sidder og efterarbejder et stort hul i sjælen, min ven gennem 30 år blev begravet i går ( til tonerne af BWV565 ), er det selvfølgelig den der bliver spillet i aften...
Jeg havde ikke set 565 som en begravelses"salme", Men kors hvor den virker. - På en gang trykkende og samtidig forløsende...

Hvilken jeg taler om? Bach's Toccata og Fuga såmænd. Utraditionelt, men godt!

Kondolerer.
måske du vil finde lindring i Sebok's fortælling og efterfølgende hans fortolkning af adagioen fra BWV564 ...
https://www.youtube.com/watch?v=h427L7297xM

Mange tak for tippet. Det skal findes i sin helhed...
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4795
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf his067 » tors 11. jan 2018 22:09

Jeg har også lige begravet min 96-årige mor: Vi bad organisten spille Carl Nielsens orgel præludier. Den bedste version er Jørgen Ernst Hansens version på Turnabout/vox. Ulrik Spang Hansens version er jappet og alt for rodet.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3817
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Ehapa » tors 11. jan 2018 22:15

“Viser i den gale hals” GW forsøg i start 70erne på at give cesær, Dissing lidt konkurrence , den skulle blot være solgt i ca.200-300exp. Så ikke en succes for den Folke kære GW, selvom lp’en har nogen pudsige skæve tekster.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Ehapa
 
Indlæg: 869
Tilmeldt: 26 maj 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf sorenb » tors 11. jan 2018 22:48

Tonni skrev:
sorenb skrev:
Tonni skrev:Da jeg sidder og efterarbejder et stort hul i sjælen, min ven gennem 30 år blev begravet i går ( til tonerne af BWV565 ), er det selvfølgelig den der bliver spillet i aften...
Jeg havde ikke set 565 som en begravelses"salme", Men kors hvor den virker. - På en gang trykkende og samtidig forløsende...

Hvilken jeg taler om? Bach's Toccata og Fuga såmænd. Utraditionelt, men godt!

Kondolerer.
måske du vil finde lindring i Sebok's fortælling og efterfølgende hans fortolkning af adagioen fra BWV564 ...
https://www.youtube.com/watch?v=h427L7297xM

Mange tak for tippet. Det skal findes i sin helhed...

Hyperion har en meget udemærket serie Bach transkriptioner, hvor Busoni, Reger, d'Albert m.fl. har bidraget med deres "stiliseringer" af Bach's orgelværker.
Hvis du vil vinyl'er, kan jeg varmt anbefale Kempf (Bach, Händel, Gluck) på DG, eller Brendel's eneste, men aldeles fremragende Bach plade på Philips.
Brugeravatar
sorenb
 
Indlæg: 303
Tilmeldt: 13 apr 2016
Lokalitet: Aarhus

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf hmt » fre 12. jan 2018 12:10

I heavy rotation; Philip Glass Piano Works, det er virkelig en god indspilning;

Billede

Vh
Henrik
Noget vintage og noget nyt!
hmt
 
Indlæg: 684
Tilmeldt: 05 mar 2011
Lokalitet: 2300S

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf sorenb » lør 13. jan 2018 20:14

hmt skrev:I heavy rotation; Philip Glass Piano Works, det er virkelig en god indspilning;

Billede

Vh
Henrik

Glass er ikke ligefrem en af favoritterne på matriklen, men med så rosende ord, fik han endnu en chance ...
Kendte ikke Vikingur før din post, og kan på hans hjemme-side se, at han bliver annonceret som en "islansk Glen Gould", og det kan da godt være, men Glass giver vist kun ringe mulighed for understøttelse af sammenligningen iøvrigt; Gould var vist kun perifert optaget, hvis overhovedet, af ostinat, nok snarere kontrapunkt, omvendt synes netop ostinat som Glass væsentligste bidrag overhovedet ... dog skal Glass have kredit for den lettelse, ophøret af hans 'værk' medfører!
Brugeravatar
sorenb
 
Indlæg: 303
Tilmeldt: 13 apr 2016
Lokalitet: Aarhus

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Torben » søn 14. jan 2018 03:09

Om "Viser i den gale hals" Det var Gustav Wincklers egen favorit plade! Hans eget favoritnummer var "Kære far og mor" den er så morsom!
Om Bach orgelkoraler prøv at høre BWV 731 - den er så smuk - find den på telarc om muligt!
Med hilsenTorben
Torben
Udelukket fra forummet
 
Indlæg: 455
Tilmeldt: 23 feb 2013
Lokalitet: Allerød

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Struktør » lør 20. jan 2018 21:39

image.jpeg

Her til aften ligger jeg og lytter til Queen, mindes min bror, han havde fødselsdag i dag, kunne være fyldt 55 år, men gik bort i 2002... Samtidig glædes jeg over mine 2 elever, der vandt deres konkurrence i DM Skills i Herning, og nu skal til EuroSkills i Budapest til september...
Livet er sgu både underligt og herligt, på samme tid...
Dertil nydes et ganske glimrende glas rødvin
image.jpeg

God weekend.

Med venlig hilsen
Birger
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
Struktør
 
Indlæg: 417
Tilmeldt: 27 dec 2013
Geografisk sted: Midtjylland
Lokalitet: Thyregod

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf moose » man 22. jan 2018 22:44

God gammel Rainbow
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
moose
 
Indlæg: 7
Tilmeldt: 09 maj 2012
Lokalitet: København

ForegåendeNæste

Tilbage til Musikken



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster