Hvad snurrer netop nu?

Fundamentet for vores passion

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Captain Phoenix » søn 1. okt 2017 22:34

Købte forleden 8 mælkekasser LP'er for 400,-.
Sælger var sådan set ærlig nok og skrev "Bl.a. plader uden cover, covers uden plader, stand ikke tjekket" mm. Men jeg kunne se både Pink Floyd The Wall *) og noget Police på FB-billederne, så jeg hentede dem på Amager.

De 6 af kasserne er alledere afleveret på genbrugsstationen, men et par blev her. Som bekendt kan der være ca. 65 LP'er i en fuldt pakket mælkekasse, så altså 120-130 styk.
Nogle af dem fandt nye ejere på lørdagens FRB-loppemarked og andre har været gennem pladerenseren for enten at blive her eller blive solgt på Discogs.

Her til aften lyttede jeg denne igennem inden jeg pakkede til en køber i USA :

IMG_0276.jpg

Har aldrig haft noget med Dave Clark Five før - og musikken på denne er faktisk fin nok: Pop med lidt soul-inspiration, en smule hammond-orgel og gode vokaler.
MEN DET COVER DER - HVAD SKER DER LIGE???
Børn der ser triste/kede ud fanget i sorte kapper af gruppens medlemmer - de ubehagelige associationer banker på...
Er der mon nogen med kendskab til gruppen/baggrunden for albummet, som kan givet et hint om hvad det skal betyde?

*) The Wall manglede LP nr. 2 og Police var mega ridset... :'(
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af Captain Phoenix søn 1. okt 2017 22:55, rettet i alt 1 gang.
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2578
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Yams » søn 1. okt 2017 22:46

Ham her snurrer tit søndag aften her i huset..
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Yams
 
Indlæg: 38
Tilmeldt: 20 maj 2016
Lokalitet: Kalundborg

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf B&O Vintage » man 2. okt 2017 08:28

Jeg har en "single" the Wall plade uden cover . Skal jeg se om den passer din "single" , Claus?
Dagplejer
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
Brugeravatar
B&O Vintage
Dobbelt profil, udelukket fra forummet
 
Indlæg: 1135
Tilmeldt: 25 feb 2014
Geografisk sted: 4500 Nykøbing fritids branchemedlem
Lokalitet: Egebjerg Nykøbing Sj

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf B&O Vintage » man 2. okt 2017 21:37

22104645_10213303326525206_2424608348842887187_o.jpg
Kasse 16
så var det min tur at være heldig!!! Mvh :OLO: :Thumpsup: ÆÆ:Æ LL:LL
Er Santana med hen over? Er det Santana i duisguis?
Den bedste J.Last 4ever
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Dagplejer
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
Brugeravatar
B&O Vintage
Dobbelt profil, udelukket fra forummet
 
Indlæg: 1135
Tilmeldt: 25 feb 2014
Geografisk sted: 4500 Nykøbing fritids branchemedlem
Lokalitet: Egebjerg Nykøbing Sj

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Captain Phoenix » man 2. okt 2017 22:33

B&O Vintage skrev:Jeg har en "single" the Wall plade uden cover . Skal jeg se om den passer din "single" , Claus?

Hej - det må du meget gerne. Jeg mangler LP 1 (side 1 + 2).
Mvh Claus.
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2578
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf B&O Vintage » ons 4. okt 2017 19:24

22137109_10213316731620325_1966764492011121378_o.jpg
Fantastisk plade trukket op af mælkekasse nr 17.
Ren og skær nydelse og bevidstheds udviklende ;-).
Mahavishnu Orchestra With The London Symphony Orchestra, Michael Tilson Thomas ‎– Apocalypse
CBS 69076 The Netherlands 1974
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Dagplejer
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
Brugeravatar
B&O Vintage
Dobbelt profil, udelukket fra forummet
 
Indlæg: 1135
Tilmeldt: 25 feb 2014
Geografisk sted: 4500 Nykøbing fritids branchemedlem
Lokalitet: Egebjerg Nykøbing Sj

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Struktør » tors 5. okt 2017 19:02

Sidder og glædes over at de lærlinge vi har haft til regionsmesterskaberne som Struktører har klaret sig flot. På cd spiller nu en cd, den første danske opera, Holger Danske, som blev opført i 1789... Har aldrig hørt den før, men den gør en ekstra glad. Den er udgivet på DACAPO, som jeg først for nyligt har fået kendskab til, masser af spændende dansk produceret musik. Denne cd er dog en jeg fandt i den lokale genbrugs...
image.jpeg


I aften er der fodbold.... Livet er sgu herligt.

Med venlig hilsen
Birger
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
Struktør
 
Indlæg: 417
Tilmeldt: 27 dec 2013
Geografisk sted: Midtjylland
Lokalitet: Thyregod

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf ralphandersen » lør 7. okt 2017 13:49

Efter store og langvarige vinylproblemer der indebærer en Linn forforstærker (med uproblematisk mc-indgang) der gav op, en bøjet nålefane på en Denon DL304, fire mc-step-up hvoraf jeg lærte om (forkert) impedanstilpasning med de tre af dem og fik anskuelsesundervisning i brum med dem alle, er det i dag endelig lykkedes at få min pladespiller op at køre. Så nu hører jeg "Live at the Cafe A Gogo" med John Lee Hooker, uden brum :OLO:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Vitavox Bitone 6201 med Heil ESS diskanter og El Pipe-O subwoofer. Vitavox Bitone 3200 , Tannoy Monitor Gold 15" i 200 l hjørnekabinetter. Altec Model Fifteen, Quad II, Luxman CL34, Garrard 401, Thorens 524.
Brugeravatar
ralphandersen
 
Indlæg: 497
Tilmeldt: 30 sep 2015
Geografisk sted: Thy
Lokalitet: Ydby

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf pqrannes » man 9. okt 2017 20:38

Gårsdagens "hvad snurrer nu"-fund fra bagagerumsmarked i Skalborg er sådan set ikke noget særligt:

IMG_20171009_201317.jpg


[Various ‎– Folk Blues Party jf. https://www.discogs.com/Various-Folk-Bl ... se/4765003]

Gode blues-navne er i spil under den lidt sære title "Folk Blues Party" - John Lee Hooker, Memphis Slim og Lightnin' Hopkins - men for ligesom at leve op til "Party"-titlen er der, umotiveret, lagt klapsalver ind mellem alle numrene, hvad enten de er optaget live eller ej. Sært. Men den 10er er ikke givet helt dårligt ud alligevel.

PQR
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2903
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Captain Phoenix » man 9. okt 2017 23:14

Sebastian er en af de kunstnere, jeg kan sige har været med mig altid - eller ihvertfald så længe jeg har haft et bevidst forhold til indspillet musik:

Hans dansksprogede debut-album ("Den store flugt", 1972) kom da jeg var 13 år og havde mit første anlæg samt lommepenge til at købe plader for.

Den politiske og smukke "Tiderne Skifter" (1979) med tekster af Bertolt Brecht ramte pladeforretningerne og mig samme år, jeg begyndte på det ligeledes meget politiske Samfundsfags-studie på KU.

"80'ernes Boheme" (1983), var den første plade jeg som free-lance-skribent anmeldte i Studenterbladet (udkom til studerende på de videregående uddannelser).

"Skatteøen" blev opført som musical-koncert (nogle få år efter udgivelsen i 1986) og jeg havde min små sønner med inde og se den - det husker de stadig.

"Sebastian's Pippi" (1998) kom da jeg netop var flyttet sammen med min nuværende hustru og bonus-datter - og vi skrålede alle 5 med på den på bilferier i flere år.

Og sønnerne var atter med (på allerførste række i Falkonér), da Sebastian gav koncert i anledning af hans 60-årsdag (2009).

En lang rejse med "troubadouren" som rejsekammerat og lydspor.

Jeg har købt Sebastians LP'er når de udkom fra 1973 og indtil sidst i 90'erne (hvorfra han mest lavede musik til teaterforestillinger o.l.) og de finder jævnligt vej til pladetallerkenen.
Synes stadig de holder - enkelte endda i eminent grad (ikke mindst "Tiderne skifter").

Én har dog manglet - men den kom med posten fra Oslo i dag og snurrer her til aften, nemlig denne:

Sebastian (Ulvehøjen).jpg

Det er en norsk-sproget udgave af albummet "Ulvehøjen” (1977) - tracklisten og arrangementerne er dog ikke helt identiske. Og så synger Sebastian på norsk (han boede så vidt jeg ved i Norge i en periode sidst i 70'erne).
Grundsporene er indspillet i Danmark - og sammen med cremen af danske rock- og jazz-musikere. Det er nok én af grundende til at det stadig holder - for det gør det.

Sjovt at høre et album der har været med mig de sidste 40 år i en ny - og alligevel fuldt genkendelig - version.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2578
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Struktør » tirs 10. okt 2017 19:23

Sebastian er også en kunstner jeg har fordybet mig i. Har et par enkelte vinyler med ham, men for et par år siden fandt jeg disse her, på en amerikansk kristen hjemmeside, til en utrolig skarp pris...
image.jpeg

Hamrende godt musik.
Det er dog ikke det jeg hører lige nu.
image.jpeg

Man hører stemmen er gammel, slidt, men fuld af nerve, nærvær og sjæl...
Det er også cd, en julegave fra mine døtre for år tilbage, men musikken passer godt til sådan en aften, mørket gået på hæld, trætheden raser i kroppen, maden er lige overstået. Ligger dovent på sofaen, med hørebøfferne på, og som dessert, og fordi jeg holder fri, Limfjordsporter med lakrids, fra Thisted bryghus. Hyggestemning :thumbsup:

Med venlig hilsen
Birger
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
Struktør
 
Indlæg: 417
Tilmeldt: 27 dec 2013
Geografisk sted: Midtjylland
Lokalitet: Thyregod

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Struktør » tors 19. okt 2017 20:09

Efter et par dage på Fanø er dagligdagen i fuldt sving. Ligger og slapper af, og lytter til en cd jeg fandt i øens genbrugsbutik. Stig Kreutzfeldt kender jeg mest fra duoen Rugsted og Kreutzfeldt, så denne fattede straks min nysgerrighed... Var dog lige et smut inde på en hjemmeside fra GAFFA, der gav den en rimelig kritik, beskrev den som lidt middelalderlig, og det kan jeg kun bekræfte, men samtidig er der også en glimrende lyd, et lydunivers som drager mig, så jeg er svært tilfreds :thumbsup: Nu skal man passe på med sammenligninger, men kan man lide Blackmores Night lydsignatur, uden den glimrende guitar som Blackmore mestrer, så er der sammenligning.
image.jpeg

Den fået mig bekendt kun på cd.

Med venlig hilsen
Birger
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
Struktør
 
Indlæg: 417
Tilmeldt: 27 dec 2013
Geografisk sted: Midtjylland
Lokalitet: Thyregod

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Struktør » tors 19. okt 2017 21:00

Samme sted fandt jeg denne lille perle
image.jpeg

Koppel og Løvdal på Baritonsax, bag piano Anderskov, Westergaard på trommer og Osgood bag trommerne... Det swinger... Helt vildt.

Med venlig hilsen
Birger
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
Struktør
 
Indlæg: 417
Tilmeldt: 27 dec 2013
Geografisk sted: Midtjylland
Lokalitet: Thyregod

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Tonni » fre 20. okt 2017 22:27

Sidder lige så stille, og lader mine følelser flænges af:

"Child in time" og andre gode numer fra Deep Purple in Rock...
Det passer så underligt til min kun 8 år gamle Lagavulin.

Af hensyn til mere sarte sjæle, ingen billeder denne gang... ;)
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4796
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Captain Phoenix » lør 21. okt 2017 12:51

Sidder denne regnvejrsgrå lørdag med en stak eksamensopgaver :| - men heldigvis ved skrivebordet foran anlægget :p
For musik må der til.
Netop nu snurrer denne (på cd fordi den ikke fås på vinyl):

A0F2F184-85C4-416E-9F99-0674D7410DC7.jpeg

Man opfatter jo tit bassen som et baggrund-/rytme-instrument - men her har verdens bedste jazz-kontrabassist selv sat scenen og givet instrumentet en melodisk hovedrolle på mange af numrene. Og back’er fint op bag de andre musikere, når dé er i fokus.

Jeg vidste/ved det jo godt i forvejen, men kan atter konstatere: Hvor var NHØP en utrolig stor mester på sit instrument - og det gælder både teknisk, rytmisk og melodisk.
Har set/hørt ham mange gange - for han sparede ikke sig selv, uanset at han vel kunne vælge de jobs han ville : På Rødovre bibliotek (med Knudsen og Mikkelborg), i Montmarte (m. Thad Jones og BigBandet m.fl.), i Copenhagen Jazzhouse (m. Michel Petruccuani) - og med Oscar Peterson m.fl. i Tivolis koncertsal.

Han var alle vegne - og det er faktisk trist ikke at kunne høre NHØP igen, når han nu var så allestedsnærværende.
Godt han er her på plader (og altså i dag på cd).
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2578
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

ForegåendeNæste

Tilbage til Musikken



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster