Hvad snurrer netop nu?

Fundamentet for vores passion

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Torben » søn 6. aug 2017 01:58

Tænk at det kan være så svært at skrive om Vintage og musik uden at omtale diverse sutterier med øl!

Såvel musikken som Vintageriet burde fylde nok!

Hilsen Torben
Torben
Udelukket fra forummet
 
Indlæg: 455
Tilmeldt: 23 feb 2013
Lokalitet: Allerød

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Tonni » søn 6. aug 2017 02:29

Mon ikke kodeordet er livsnydelse, som god vin, stærkere varer, ure, biler og hvad vi ellers føler os tiltrukket af?

Skal vi forstå hinanden, er lidt ekstra facetter vel kun med til at nuancere vore forskelligheder...

Dette forum lever af forskelligheden, inden for rammerne. Og gud ske lov for det!

- Dette skrevet mens jeg lytter til "Night Train" zippende til et lille glas skotsk forførelse! ;)

night_train[1].jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4807
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Struktør » søn 6. aug 2017 08:28

Har netop været ude og motionere, stod op klokken 6:15 og så afsted på de gamle ben. Oscar Peterson trio, The Night train, dog kun på cd skal ledsage min morgenkaffe i dag... Hurra for mangfoldig- som rummeligheden.

God søndag

Mvh
Birger
Brugeravatar
Struktør
 
Indlæg: 418
Tilmeldt: 27 dec 2013
Geografisk sted: Midtjylland
Lokalitet: Thyregod

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf møffe » søn 6. aug 2017 19:21

Torben skrev:Tænk at det kan være så svært at skrive om Vintage og musik uden at omtale diverse sutterier med øl!

Såvel musikken som Vintageriet burde fylde nok!

Hilsen Torben


(Trist at en ellers hyggelig tråd, konstant skal udsættes for jammer, så snart der er lidt med hvad livsnyderiet ellers kan byde på, medens musiker snurrer, enten på LP, CD eller bånd... Jeg fatter ikke hvorfor der er tre fire stykker herinde der konstant "øffer" så snart hyggen ved grammofonen breder sig bare en anelse.)
møffe's spøgelse....
Brugeravatar
møffe
Udelukket fra forummet
 
Indlæg: 306
Tilmeldt: 09 dec 2016
Geografisk sted: I udkanten af Danmark
Lokalitet: Nysted

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf møffe » søn 6. aug 2017 19:34

1502040495439-1019794364.jpg


Michael Wiehe, i selskab med en anden landsmand: Mackmyra whisky...

Fortsat god aften
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
møffe's spøgelse....
Brugeravatar
møffe
Udelukket fra forummet
 
Indlæg: 306
Tilmeldt: 09 dec 2016
Geografisk sted: I udkanten af Danmark
Lokalitet: Nysted

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Torben » man 7. aug 2017 01:35

Der er sikkert en masse sider på nettet hvor der kan ølles osv.
Så lad denne være for vintage hifi - og ikke for øllerier og så videre!
Folk ed den slags livsbehov kan sikkert let finde andre steder til de tilbøjeligheder!
Jeg nyder gerne et glas et eller andet men mangler nok behovet for at udstille det!
Til "Night Train" prøv også at lytte til Oscar Peterson Trio lp. "We Get request" især "You Look God To Me" det er også fin musik!
Og trioen er den samme som på "Night Train" Nemlig foruden Peterson Ed Thipgen på trommer og Ray Brown på bas - kan nydes også uden næsen i en flaske!
Hilsen Torben
Torben
Udelukket fra forummet
 
Indlæg: 455
Tilmeldt: 23 feb 2013
Lokalitet: Allerød

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf møffe » man 7. aug 2017 17:11

Torben skrev:Der er sikkert en masse sider på nettet hvor der kan ølles osv.
Så lad denne være for vintage hifi - og ikke for øllerier og så videre!
Folk ed den slags livsbehov kan sikkert let finde andre steder til de tilbøjeligheder!
Jeg nyder gerne et glas et eller andet men mangler nok behovet for at udstille det!
....... og Ray Brown på bas - kan nydes også uden næsen i en flaske!
Hilsen Torben


En god hyggestund, med god musik og i godt selskab. Af og til med en kop kaffe, saftevand, vin eller en god øl.
Det er helt i ånden fra trådens oprindelige starter, der sidst der var hyleri over en forfriskning ved siden af grammofonen, appellerede til lidt rummelighed.
Folk med den slags livsbehov for at kværulere, kan sikkert let finde andre steder at gøre det.
Der er ingen grund til at udstille liden rummelighed, da musik i (vintage) hi-fi kvalitet, ofte kalder på lidt hygge.
Livsnyder. Kort og godt.
Ovenstående er skrevet i en god og positiv atmosfære, med ryggen til pladehøvlen. Når der er trykket på [udfør] smutter Jeg ud på terrassen med en kold........ Gæt hvad.

Møffe
møffe's spøgelse....
Brugeravatar
møffe
Udelukket fra forummet
 
Indlæg: 306
Tilmeldt: 09 dec 2016
Geografisk sted: I udkanten af Danmark
Lokalitet: Nysted

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf his067 » man 7. aug 2017 18:26

Kære Møffe (og andre),

Dette skriver jeg som menigt medlem og ikke som redaktør.

Selvom jeg helt forstår, at der er mange som forbinder alkohol med livsglæde, afslapning og godt humør, er der også nogen af os, der har et spændt forhold til stimulanser og har problemer med afhængighed. De/vi vandrer en vanskelig vej imellem misbrug og frihed for afhængighed. Der er en meget lille afstand imellem afholdenhed og at falde af vognen igen, og der skal somme tider ikke mange skub til før mindet om den dejlige afslapning, som en eller anden substans giver, får en svag sjæl til igen at vende sig til flasken eller det der er mindre lovligt.

Jeg har en fornemmelse af, at vi herovre i den engelsk-talende verden måske tager dette lidt mere alvorligt og er mere sky omkring alkohol og andre nydelsesmidler. Men måske vil det hjælpe på forståelsen, at vide at Hans Rausings nedtur begyndte, da han og hans kone, som i flere år år syntes at have rystet deres stof-afhængighed af sig, besluttede at tage et glas champagne for at fejre årtusindets begyndelse. Da jeg kendte medlemmer af familien, er det stadig en tragedie som også påvirker mig personligt.

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2175284/Eva-Rausing-death-Hans-Rausing-appears-court-charged-preventing-lawful-burial-wife.html

Ikke alle kan nyde alle ting med måde, så hvis det er muligt, ville jeg sætte pris på at se mindre sammenkobling af musik-nydelse og forskellige substanser.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3828
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf møffe » man 7. aug 2017 18:58

Så er det jo ganske tragisk og drukopfordrene, at der til vort vel overståede vintagehifi træf i Viborg, var "øl put and take".
Kunne vil ikke bare en gang for alle få lukket det dobbelte og selvmodsigende jammer.

Den Engelske alkohol, saftevand, modermælk og kaffe-kultur må blive hvor den hører hjemme.

Hvis jeg eller andre poster en god skive på skærebrædtet, og lejlighedsvis også en forfriskning, så er det det. Punktum.

Der er emner her der ikke interesserer mig, eller føler for. Skulle man så bruge sin ungdom på at kæmpe mod vindmøller.. ?
Der er nok andet og mere relevant at tage sig til.

Vintagehifi.dk skulle nødig ende som hifi4all, hvor man kun knap nok må holde sig til redaktørens regelsæt. Der er i øvrigt hellere ikke plads til selvudråbte moderatorer....

God aften her fra.

Administrator/ moderator må tænke sig rigtig godt om, for de evt. kommer på banen.

Bemærk trådstarter's oprindelige hensigt med denne, ellers hyggelige, tråd samt kommentarer til alt hyleri over at god musik ledsages af godt selskab. Både i virkeligheden og på forum.

I den bedste mening.

Møffe
møffe's spøgelse....
Brugeravatar
møffe
Udelukket fra forummet
 
Indlæg: 306
Tilmeldt: 09 dec 2016
Geografisk sted: I udkanten af Danmark
Lokalitet: Nysted

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Struktør » man 7. aug 2017 20:08

Skimtede lige de første 10-12 sider igennem, ren hygge og meget inspirerende. Mener det er fra side 9 jeg første gang støder på rødvin, ellers står den på hygge... Ikke alle indslag er seriøse, men det er hygge at læse, og det der ikke interesserer en, springer man let hen over. Lad dog tråden leve, så lang tid musikken kommer først... Og glæden ved at samles over de samme passioner... Selvom der også var øl, vin og hårdere alkohol til sidste træf, fornemmede jeg ingen problemer... Jeg kan ikke sige om det har været problemer før? Da det var første gang jeg var med, og håber ikke det også var sidste... Syntes også at netop sådan en tråd skaber liv, skaber glæde og samhørighed, også selvom man kommer ind på cykler og andre interessante emner...

Mvh
Birger
Brugeravatar
Struktør
 
Indlæg: 418
Tilmeldt: 27 dec 2013
Geografisk sted: Midtjylland
Lokalitet: Thyregod

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf møffe » man 7. aug 2017 20:28

Thats the script.
møffe's spøgelse....
Brugeravatar
møffe
Udelukket fra forummet
 
Indlæg: 306
Tilmeldt: 09 dec 2016
Geografisk sted: I udkanten af Danmark
Lokalitet: Nysted

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf møffe » man 7. aug 2017 20:53

Mikael Weihe. En kommentar til den første golfkrig (ikke øl-krig).

En en kamel må alle må sluge en gang i mellem. Denne er druknet i klorvand.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
møffe's spøgelse....
Brugeravatar
møffe
Udelukket fra forummet
 
Indlæg: 306
Tilmeldt: 09 dec 2016
Geografisk sted: I udkanten af Danmark
Lokalitet: Nysted

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Torben » tirs 8. aug 2017 02:11

Jeg "kværulerer" ikke - er bare lidt pas på den der sutten i sig og så reklamere for det på Vintage - på mig virker det som en gang konfirmations pral dette at skulle gøre opmærksom på at man ikke kan høre en tone uden at skulle vise at man må drikke dit eller dat til det!
Det er som skrevet ikke dette forum der skal bruges til sprut reklamer!
Mere voksenhed -og mere Vintage tak!
Hilsen Torben
Torben
Udelukket fra forummet
 
Indlæg: 455
Tilmeldt: 23 feb 2013
Lokalitet: Allerød

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf møffe » tirs 8. aug 2017 06:35

Det er jo bare ikke sådan at det det er så firkantet.
Fred med det.


(Hvis man leder efter det, kan man altid finde noget at jamre over.
Der er massere af andre tråde her, som selvudråbte moderatorer kan kaste sig over og finkæmme for "ikke-vintage".)


Møffe
møffe's spøgelse....
Brugeravatar
møffe
Udelukket fra forummet
 
Indlæg: 306
Tilmeldt: 09 dec 2016
Geografisk sted: I udkanten af Danmark
Lokalitet: Nysted

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf CARS10 » tirs 8. aug 2017 15:55

Hvad så, må man så heller ikke ryge en joint når man nyder musiken, og skrive det herinde. Meget kan man sige om HIFI4ALL, men lige netop det med alkohol har Gige da ikke noget imod. Prøv at læse Birgers tråd derinde. :ER:
carsten
CARS10
 
Indlæg: 222
Tilmeldt: 11 apr 2012
Geografisk sted: København
Lokalitet: Utterslev

ForegåendeNæste

Tilbage til Musikken



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 97 gæster