Hvad snurrer netop nu?

Fundamentet for vores passion

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Cinemad » tirs 16. feb 2016 13:19

Sidder og lytter til en sjov LP, jeg fandt i sommerferien. Vi var i Alsace, og blandt andet en tur i Strassbourg, hvor vi på gågaden kom forbi en forretning, der solgte brugt vinyl og brugt hifi – lige en butik efter mit hoved.

Strawbs and Sandy Denny.jpg


Pladen er tilsyneladende den første indspilning med et af mine favorit prog-bands The Strawbs. Men jeg havde aldrig hørt om den før. Pladen er indspillet i august 1968, men først udgivet i 1973.

Strawbs har til denne indspilning fået hjælp af Sandy Denny, der senere i 1968 blev forsanger i Fairport Convention og af – og det er så her det sjove begynder – Ken Gudman på trommer.

Indspilningerne er lavet i en periode hvor Strawbs og Sandy Denny spillede i Tivoli, i Thøger Olesens Vise-Vers Hus.
På bagsiden skriver Dave Cousins lidt om hvad han husker fra tiden i København, bl.a. at Ron Chesterman (bandets bassist) faldt baglæns ned af scenen med en ”elefant” i hånden, og at Gustav introducerede dem til Akvavit.

Jeg går ud fra at den Gustav der henvises til er pladens producer, Gustav Winckler – ikke lige en mand jeg forbinder med progressiv rock. :lol:

Der er nu heller ikke så meget prog over musikken. Det er mere i retning af Sing&songwriter traditionen, men absolut værd at høre på.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Learning by doing wrong.
Brugeravatar
Cinemad
 
Indlæg: 205
Tilmeldt: 24 apr 2012
Geografisk sted: Midtsjælland
Lokalitet: Hvalsø

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf B&O Vintage » ons 17. feb 2016 10:35

NewImage_400_225_100.jpg
Befriende at lytte til
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Dagplejer
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
Brugeravatar
B&O Vintage
Dobbelt profil, udelukket fra forummet
 
Indlæg: 1135
Tilmeldt: 25 feb 2014
Geografisk sted: 4500 Nykøbing fritids branchemedlem
Lokalitet: Egebjerg Nykøbing Sj

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Hackenberg » ons 17. feb 2016 12:00

B&O Vintage skrev:
NewImage_400_225_100.jpg
Befriende at lytte til


Forgængeren, Bamses Billedbog, er, muligvis ved et uheld, optaget uden subfilter. Tjek lige bassen når Bamse smækker med døren! :Skor:
Med venlig hilsen, Claus.
Brugeravatar
Hackenberg
 
Indlæg: 2112
Tilmeldt: 20 feb 2013
Geografisk sted: Nordsjælland
Lokalitet: Gilleleje

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf B&O Vintage » ons 17. feb 2016 14:21

Jeg har den ikke . Men leder. 2:Eren er mega populær hos dagpleje børnene. Men smækker med døren lyder godt..leder efter mine røde gummistøvler
Dagplejer
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
Brugeravatar
B&O Vintage
Dobbelt profil, udelukket fra forummet
 
Indlæg: 1135
Tilmeldt: 25 feb 2014
Geografisk sted: 4500 Nykøbing fritids branchemedlem
Lokalitet: Egebjerg Nykøbing Sj

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf B&O Vintage » tors 18. feb 2016 12:04

To meget spændende udgivelser, som lige kommet ind af døren. Kamæleonten Bowie´s første numre. Der er meget langt fra denne plade til hans samarbejde med Eno og Berlin epokens udgivelser. Men absolut en plade som skal stå i en musiksamling.
Det er nummer to også, Steve Winwood´s og Spencer Davis Group Autumn 66. Jeg fandt en pænere ( VG+ ) udgave til en slik, så nu har jeg to. Men den anden er der allerede en anden som vil have. De er svære at finde. Det skal oftest komme ind som import og de er dyre. Men den her er fundet i Slagelse.
Bowie på DECCA SPA 58 1973
og
Spencer Davis Group på Fontana TL5359 1966
WP_20160218_09_48_42_Pro (Custom).jpg
WP_20160218_10_39_23_Pro (Custom).jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Dagplejer
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
Brugeravatar
B&O Vintage
Dobbelt profil, udelukket fra forummet
 
Indlæg: 1135
Tilmeldt: 25 feb 2014
Geografisk sted: 4500 Nykøbing fritids branchemedlem
Lokalitet: Egebjerg Nykøbing Sj

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf KlausM » tors 18. feb 2016 14:42

Som stor fan af Mountain (Leslie West, Felix Pappalardi og Laurence Gordon "Corky" Laing), er "West, Bruce og Laing" næst bedst. Efter Mountain gik i opløsning i 1972, gik West and Laing sammen med ex-Cream bassist Jack Bruce under navnet "West, Bruce and Laing". Jack Bruce kendte medlemmerne af Mountain godt, han var bl.a. manden bag en af Mountains helt store successer "Theme For an Imaginary Western" fra albummet Climbing!, og Pappalardi har produceret de fleste af Cream's album. "West, Bruce og Laing" udgav to studie album, Why Dontcha (1972) and Whatever Turns You On (1973), begge er gode album og meget Mountain-like med Leslie Wests karakteristiske stemme, men i en lidt light version i forhold til Mountains meget hard rock stil. Mountain blev i øvrigt gendannet for en kort bemærkning i 1973-74, dog uden at indspille nyt originalt materiale. Denne her fandt jeg til en 50'er på den årlige plademesse i Vordingborg (1. søndag i November), den er lidt slidt i coveret, men vinylen er fin.

WBL.jpg

Mvh Klaus
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Acoustic Research AR-3a Improved, AR-10Pi, AR-11, AR-9
Sansui AU-11000A, TU-9900, SR-929
Hafler DH-220 XL-280 DH-500, XL-600
BeoGram 3000 med STAX UA-7 CF arm + Empire EDR-9
Brugeravatar
KlausM
 
Indlæg: 2255
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Sjælland Region Syd-Øst
Lokalitet: Faxe

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf his067 » tors 18. feb 2016 16:07

Jeg så dem Live i Falkoner Centret i sin tid.
Desværre synes jeg at begge albums (som jeg har på CD) er lidt flade og udynamiske i lyden. Men Jeg elsker Jack Bruce's bas-spil, især i 'The Doctor'
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3828
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Captain Phoenix » fre 19. feb 2016 18:39

Fredag sidst på eftermiddagen/først på aftenen.
Normalt et af mine favorit-tidspunkter at snurre god vinyl på (inden det bliver GT-tid med fruen og weekenden rigtig begynder).

Men ikke i dag - en meget god ven holder herrefødselsdag.
Så ingen snurrende vinyl - og fruen må drikke sige GT'er alene...

I stedet kan jeg så lige nå at flashe et par skiver, der kom med hjem fra Århus for et par uger siden.
Det er de to FREMRAGENDE LP'er, som Radioens Bigband indspillede under Thad Jones' ledelse i marts 1978. Dem har jeg sådan set haft - og nydt - i mange år.
Men her fandt jeg dem med Thad Jones' signatur på :OLO:
Oprindelig fra en KBH-jazz-samler, der solgte det meste af sin samling til ejeren af den hyggelige Vinylrock Café i Århus (hvorfra jeg købte dem).

God weekend - og nu kun to uger til træf!

ThadJonesSignature.jpg

En længere fortælling om netop Bigbandets og disse LP'ers betydning for mig, kan læses her: viewtopic.php?f=587&t=1768#p14782
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2594
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf his067 » fre 19. feb 2016 18:51

Jeg har lige hentet min kopi som jeg købte af dig for et år eller mere siden da jeg var i København. Den er lige blevet vasket og anlægget er tændt. Så den ryger på nu.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3828
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf møffe » fre 19. feb 2016 19:58

Billede
Burnin Red Ivanhoe
Et dejligt mix af progressiv rock og avangarde jazz. Jeg har IKKE røget ost...

møffe
møffe
 

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf B&O Vintage » tirs 23. feb 2016 17:50

I et dba lot med 250 plader, til knap en to krone...
WP_20160223_16_44_37_Pro (Custom).jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Dagplejer
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
Brugeravatar
B&O Vintage
Dobbelt profil, udelukket fra forummet
 
Indlæg: 1135
Tilmeldt: 25 feb 2014
Geografisk sted: 4500 Nykøbing fritids branchemedlem
Lokalitet: Egebjerg Nykøbing Sj

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf B&O Vintage » tirs 23. feb 2016 17:52

Locomotion. Er der lige nogen anden der har den her? Ej at finde i biblen ( discogs ). 17 stønnende, prustende, fløjtende, hvæssende og med fantastisk rytmik damp-lokomotiver (Litra alt muligt) når den vel kommer igang. Akkompagnerede af nogle specielle ko-klokker af og til. Dampflok-Parade in Stereo. Og det er lækker stereo, the cave er nu en hovedbanegård, det ene togsæt efter det andet afløser bag sofaen og fra venstre til højre. Herligt indbundet bog med 50 billeder og fakta om de medvirkende i bandet. Hvad man kan få med når man i blinde , næsten, køber fire kasser plader. Kosmos 75-0944.5
WP_20160223_14_42_47_Pro (Custom).jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Dagplejer
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
Brugeravatar
B&O Vintage
Dobbelt profil, udelukket fra forummet
 
Indlæg: 1135
Tilmeldt: 25 feb 2014
Geografisk sted: 4500 Nykøbing fritids branchemedlem
Lokalitet: Egebjerg Nykøbing Sj

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf KlausM » tirs 23. feb 2016 18:58

Det var sådan Mobile Fidelity startede, med at optage lyde fra store amerikanske damplokomotiver; deraf navnet ;)

Mvh Klaus
Acoustic Research AR-3a Improved, AR-10Pi, AR-11, AR-9
Sansui AU-11000A, TU-9900, SR-929
Hafler DH-220 XL-280 DH-500, XL-600
BeoGram 3000 med STAX UA-7 CF arm + Empire EDR-9
Brugeravatar
KlausM
 
Indlæg: 2255
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Sjælland Region Syd-Øst
Lokalitet: Faxe

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf beodude » ons 24. feb 2016 15:28

Jeg har lige anskaffet mig motorhead på lp :)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
beodude
 

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf B&O Vintage » ons 24. feb 2016 16:23

Så kom jeg igennem de fire kasser fra dba. Lige nu er det Donovan – A Gift From A Flower To A Garden. Som nyt 2 x LP box, med en mappe indeholdende en illustreret side til hver lyric på LP 2. Flower Power på top december 1967 er udgivelses datoen, His Holiness Maharishi Mahesh Yogi, medvirker ikke på pladerne men er vel Donovans åndelige vejleder. EPIC B2N 171 US issue
WP_20160224_14_39_43_Pro (Custom).jpg
WP_20160224_14_39_59_Pro (Custom).jpg
WP_20160224_14_59_55_Pro (Custom).jpg
WP_20160224_15_00_07_Pro (Custom).jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Dagplejer
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
Brugeravatar
B&O Vintage
Dobbelt profil, udelukket fra forummet
 
Indlæg: 1135
Tilmeldt: 25 feb 2014
Geografisk sted: 4500 Nykøbing fritids branchemedlem
Lokalitet: Egebjerg Nykøbing Sj

ForegåendeNæste

Tilbage til Musikken



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 104 gæster