Hvad snurrer netop nu?

Fundamentet for vores passion

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Ehapa » man 12. jun 2017 09:53

Hvorfor ikke bare melde sig ind i en øl/vin klub...dem er der masser af...patetisk med de bagstive indslag.
Ehapa
 
Indlæg: 874
Tilmeldt: 26 maj 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf pqrannes » man 12. jun 2017 21:37

Jeg spurgte et sted til kvaliteten af pladerne fra Tiger-butikkerne (nu: Flying Tiger?) - viewtopic.php?f=587&t=453&hilit=tiger&start=1845#p88789

Nu fik jeg de tre plader hjem som Aqrannes købte til mig i Tiger-butikken i Aalborg.

Den første, der snurrer her, er denne:

IMG_20170612_205440.jpg


Og når jeg ser nærmere på den, ser jeg, at det var åndsvagt at spørge til kvaliteten, som jeg gjorde, for det er (jo) en del af restoplaget af den oprindelige vinylplade som Tiger har opkøbt.

Sådan er det også med Johnny Cash - American Recording I og Rollings Stone - Beggars Banquet, som jeg fik ved samme lejlighed; det er ikke Tiger-tryk, men "bare" vinyloverskud, som man har opkøbt og sælger videre.

Så kvaliteten er så god, som den kan være fra moderne vinyludgivelser, og det er godt nok - her og nu - til mig.

PQR

PS: Og alkohol? Det har jeg drukket, så det er ikke værd at nævne.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2910
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf møffe » man 12. jun 2017 23:40

:Thumpsup: Det er glædeligt at det er et godt køb.
Fin pladehøvl. Om der er drikkevarer med, eller om de er konsumeret, kan ikke ophidse mig. Heldigvis tillader horisonten dette.
Det kan være at jeg skal holde lidt mere øje med Tiger, og deres opkøb af rest partier.
I dette salige øjeblik snurrer 6 Elefant skov chikane viser, med Povl Dissing og Burnin Red Ivanhoe. Dog en genudgivelse på CD, men heldigvis ikke komprimeret til uigenkendelighed. Nyd Vallifanten. Tingeltangel manden.......
____her i selskab med en sjat Corte Laviva, på den lokale vin puscher's anbefaling. :OLO:
møffe's spøgelse....
Brugeravatar
møffe
Udelukket fra forummet
 
Indlæg: 306
Tilmeldt: 09 dec 2016
Geografisk sted: I udkanten af Danmark
Lokalitet: Nysted

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Struktør » tirs 13. jun 2017 18:56

Benny Goodman, døbt Benny David Goodman. Død den 13. Juni 1986. En af de første hvide jazzmusikere, orkesterleder og klarinist. Musikken er fra den første jazz koncert i Carnegie Hall, New York. Samtidig da den udkom på lp, en af de første der rundede 1 million solgte eksemplarer.
image.jpeg

Det er swingjazz som man kun kan blive glad i låget af.

Mvh
Birger
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
Struktør
 
Indlæg: 418
Tilmeldt: 27 dec 2013
Geografisk sted: Midtjylland
Lokalitet: Thyregod

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Anders » tirs 13. jun 2017 21:32

Billede

Her brydes ny (gammel) grund, på flere måder: det er første gang, både båndet og -optageren snurrer her i hjemmet.

Maskinen er en Sony Tc-378, min kæreste opdagede nede foran Føtex ved Nørrebro Station. Hun fortalte mig om den, selv om hun vist ikke synes, vi ligefrem mangler båndoptagere. Hun er sgu meget sød! :OLO:
Jeg strøg straks af sted på cyklen, for den stakkels maskine skulle da ikke ende sine dage på den fugtige asfalt under et bytræ. Nu står den her i stedet og får ikke lov til at opgive ævred helt endnu. Hovederne ser næsten ikke slidt ud, det gør båndtransporten til gengæld. Den vil ikke rigtig spole baglæns, og måske taber den hastighed undervejs i båndet. Tiden må vise, om jeg evner at få den på højkant, eller om andre skal have chancen.

Båndet er et ud af en stak, jeg lige har købt her i forummet. Et LPR 35, hvis ellers æsken og spolen taler sandt. Det er et vaskeægte blandebånd med alt fra Toto over Tøsedrengene til Earth, Wind & Fire. Der er masser af dropouts, og jeg ved endnu ikke om og hvor meget det smitter af. Det er et sjovt indblik i en anden tid, og jeg synes det er skægt at forestille mig Søren (eller en anden) pusle rundt med at sammensætte og indspille det. :) så skønt lydkvaliteten ikke er noget at skrive hjem om, bliver båndet ikke kasseret endnu.

Jeg er sgu ærgerlig over, spolebånd ikke er almindeligt eje længere! Når jeg hører om folk, der i sin tid var medlem af klubber, der optog og delte bånd med hinanden, bliver jeg lidt trist over, jeg ikke kan opleve det...
Brugeravatar
Anders
 
Indlæg: 338
Tilmeldt: 12 sep 2010
Geografisk sted: København

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf møffe » ons 14. jun 2017 00:29

Bon appetit...!
møffe's spøgelse....
Brugeravatar
møffe
Udelukket fra forummet
 
Indlæg: 306
Tilmeldt: 09 dec 2016
Geografisk sted: I udkanten af Danmark
Lokalitet: Nysted

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Torben » ons 14. jun 2017 00:50

Sjovt det med at optage spolebånd!
Gjprde det selv og lagde med det grunden til en karriere!
HAr stadig nogle af den tids konkurrence bånd!
Deltog i konkurrencer og vandt - bl.a. en Grundig TK 47 - en rigtig Grundig maskine, tung med en højttaler i hver ende - og en god forstærker!
Den vandt nu aldrig over PRO 12 og Revox!
Med hilsen Torben
som har en del fabriksindspillede spolebånd som er morsomme - også gamle StereO demo bånd!
Torben
Udelukket fra forummet
 
Indlæg: 455
Tilmeldt: 23 feb 2013
Lokalitet: Allerød

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf ferr31 » fre 16. jun 2017 19:23

Her Kører Merzy som jeg var heldig at finde på træffet i Odense, jeg har haft den på cd siden den udkom.
De spillede på en lokal cafe 2nd juledag i en årrække hvor jeg var fast inventar.
Det er et helt fantastiskt album som jævnligt bliver spillet
Billede

https://www.youtube.com/watch?v=xPeZCEcafEc
Mvh.
Nils
Brugeravatar
ferr31
 
Indlæg: 958
Tilmeldt: 09 jan 2011
Geografisk sted: Østfyn
Lokalitet: Nyborg

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Anders » fre 16. jun 2017 20:14

Torben skrev:Gjprde det selv og lagde med det grunden til en karriere!
HAr stadig nogle af den tids konkurrence bånd!
Deltog i konkurrencer og vandt - bl.a. en Grundig TK 47 - en rigtig Grundig maskine, tung med en højttaler i hver ende - og en god forstærker!

En decideret karriere, ligefrem? Det må jeg nok sige, hvad indebar det?
Du kan jo sige til, hvis du vil banke rusten af, og bytte blandebånd med mig. ;)
Brugeravatar
Anders
 
Indlæg: 338
Tilmeldt: 12 sep 2010
Geografisk sted: København

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf spuncut » fre 16. jun 2017 21:13

2/3 Merzy + Henrik Johannesen = Den Danske Mafia
Pioneer: SA-6500II, 7500 og 8500II. Hafler: DH-220, P230, P500. Nikko: Alpha II, III, 130. Beta II, 30. Sentec SC8
Thorens TD160BII. Ortofon: MC30SII, T20. SME: 3009 Imp
Scandyna: A10: SS/SS A25: SE/SE, PL/PH, SS/SS, SE/SS. A30x: SS/SS. A45x: SS/SS
Brugeravatar
spuncut
 
Indlæg: 3602
Tilmeldt: 30 dec 2012
Lokalitet: Lolland Nordvest

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Torben » lør 17. jun 2017 02:35

Lydtekniker, producer osv.
Hvad er "blandebånd"?
hilseN Torben
Torben
Udelukket fra forummet
 
Indlæg: 455
Tilmeldt: 23 feb 2013
Lokalitet: Allerød

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Anders » lør 17. jun 2017 08:54

Blandede bånd eller mixtapes med musik fra forskellige kunstnere. Det kan blive lidt af en kunstform for nogle, se f.eks. bogen High Fidelity eller filmen af samme navn. Der er en passage hvor hovedpersonen beskriver sin filosofi vedrørende mixtapes.

Kort sagt blandede overspilninger fra andre medier.
Brugeravatar
Anders
 
Indlæg: 338
Tilmeldt: 12 sep 2010
Geografisk sted: København

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Torben » lør 17. jun 2017 10:34

TAk ! jeg tror ikke lige jeg "rammer" der!
Har selv produceret cd og tv!
Mine gamle spole bånd bånd er fabriksinsdspillede !
med hilsen Torben
Torben
Udelukket fra forummet
 
Indlæg: 455
Tilmeldt: 23 feb 2013
Lokalitet: Allerød

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Anders » lør 17. jun 2017 11:09

Fabriksindspillede er dælme også spændende, men selvfølgelig ikke noget man lige går og låner ud af.
Brugeravatar
Anders
 
Indlæg: 338
Tilmeldt: 12 sep 2010
Geografisk sted: København

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Torben » søn 18. jun 2017 00:40

Enig - gik lige ned og talte dem!
31 - meget firskellige!
4-5 fra American Airlines, fabriks mixtapes!
Med hilsen Torben
Torben
Udelukket fra forummet
 
Indlæg: 455
Tilmeldt: 23 feb 2013
Lokalitet: Allerød

ForegåendeNæste

Tilbage til Musikken



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 86 gæster