Hvad snurrer netop nu?

Fundamentet for vores passion

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf pqrannes » ons 10. nov 2010 23:38

Marantzman skrev:...og kulsort hår...


Ja, det kulsorte hår er fantastisk! Jeg v'il være Elvis - eller i alt fald gerne kunne passe hans lædertøj anno 68!

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2910
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Tonni » tors 11. nov 2010 20:09

pqrannes skrev:Og inden nogen når at skrive noget grimt!

Det ser sådan ud:

Billede

Og det er stadig fedt!

PQR


Hmm, er det ikke den koncert hvor han er ved at dø af grin, over en "korpige"? - I nummeret "love me tender"?
Ja der var en gang en 10 årig dreng der tudede da "ham Elvis" døde...
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4807
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf pqrannes » tors 11. nov 2010 20:53

Tonni skrev:Hmm, er det ikke den koncert hvor han er ved at dø af grin, over en "korpige"? - I nummeret "love me tender"?
Ja der var en gang en 10 årig dreng der tudede da "ham Elvis" døde...


Jo, det kunne det godt være. Jeg har ikke set alle 3 dvd'er endnu.

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2910
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf pqrannes » tors 11. nov 2010 21:01

Så blev det et af dagens genbrugsbutikfund (a 5 kr.)

Billede

En Neil Young plade jeg ikke kendte! Hvordan fanden er den endt i en genbrugsbutik i Frederiks blandt James Last plader? Google si'r den er sjælden på vinyl og hvis ikke den er med i Archives udgivelserne er den endnu ikke at få på CD.

Jeg fandt også denne vinylplade som jeg glæder mig til at høre:

Billede

Fin dag. Godt at Mercer'en, som jeg rodede bremser på i går, skulle prøvekøres, inden en københavnertur i morgen.

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2910
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Tonni » tors 11. nov 2010 21:04

pqrannes skrev:
Tonni skrev:Hmm, er det ikke den koncert hvor han er ved at dø af grin, over en "korpige"? - I nummeret "love me tender"?
Ja der var en gang en 10 årig dreng der tudede da "ham Elvis" døde...


Jo, det kunne det godt være. Jeg har ikke set alle 3 dvd'er endnu.

PQR

Tre dvd'er! - God fornøjelse!!! :cool1:
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4807
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Anders » søn 14. nov 2010 13:31

Ikke dårligt :Thumpsup:
Billede
Procul Harum - Home
Brugeravatar
Anders
 
Indlæg: 338
Tilmeldt: 12 sep 2010
Geografisk sted: København

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf DJmon » søn 14. nov 2010 14:15

Billede
vinyl soundtrack fra 79 med en masse fed 60er musik.
Anlægget er midlet ikke målet

1.System Audio 1270/Marantz PM 7200/Pioneer PD s901/pioneer f-551l/Denon DRS 810 /Dual CS5000/Ortofon OM30

2. NAD 7120 /Beocord 1900/larsholt signalmaster mark 8/ Wharfedale Denton 2xp/Marantz AT-6 .
Brugeravatar
DJmon
 
Indlæg: 104
Tilmeldt: 13 maj 2010

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf pqrannes » søn 14. nov 2010 21:51

Jeg er vist ikke nogen indlysende Bruce Springsteen fan (ret mig, hvis jeg tager fejl), men da jeg på "afbud" fik "Nebraska" fra ny af - jeg husker som om at en af mine venner ved en fejl havde fået den, månedens tilbud, hjem fra en postordrepladebutik og gav mig den fødselsdagsgave - var jeg solgt og var påvirket og imponeret af dens nærhed og nøgenhed. Siden har jeg fået en del brugte Springsteen-plader (købte jeg mon den lidt Nebraska-agtige "Tunnel of love" fra ny af?).

Og nu den den anden dag, samme med de ovenfor nævnte Neil Youngs Time fades away og Lovecrafts 3. album, fandt jeg også "Born to run". En klassiker læser jeg på nettet. Den hører jeg nu og det er ikke galt, faktisk lover det godt:

Billede

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2910
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf pqrannes » søn 14. nov 2010 22:32

Det går hurtigt her.

Cheb Khaled var engang Nordafrikas svar på Bruce Springsteen (eller måske Bob Dylan).

Jeg købte hans først album (fra 1985) på vinyl hos Mellemfolkelig Samvirke i Borgergade i København og det så sådan ud:

Billede

Og nu hører jeg det igen for fuld skrue på Jealvox'erne. Ikke ringe.

Siden blev rebellen Cheb Khaled ("unge mand Khaled", betyder det) kendt under navnet "Khaled" (http://en.wikipedia.org/wiki/Khaled_%28musician%29) bl.a. for den fabelagtige sang "Aisha" som vores egne Outlandish (fra Brøndby Strand?) også gjorde til et (internationalt?) hit.

Om lidt når jeg nok til den arabisk diva Oum Kalsoum, så pas bare på.

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2910
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf mcs_5 » man 15. nov 2010 00:22

pqrannes skrev:Siden blev rebellen Cheb Khaled ("unge mand Khaled", betyder det) kendt under navnet "Khaled"

Jeg kan huske sangen "Didi" (inkl. video). Har jeg set den på fransk TV (jeg kunne se et fransk musikprogram engang), eller har det (gisp) været MTV?

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem
 
Indlæg: 2254
Tilmeldt: 29 apr 2010
Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf r-l-b » tirs 16. nov 2010 00:41

at sidde og lytte til Maria Callas' bedste fortolkning af Bellinis opera "Norma" fra 1954 ikke mindst med den gudeskønne arie "Casta Diva" er en "ovenudexeptionelvidunderligdejligsenaftenoplevelse"

Pladen er en DMM udgave af optagelsen fra 1954 - mono - som har en svag tendens til at "minniemouse" stemmerne - men det findes der råd for med lidt tilt på tonekontrollen og især tannoy/duelund og denon 103's udprægede trang til at få musik til at lyde godt fremfor at bekymre sig så meget om hi-fi

Pladen kom til mig i ægte recirkulerende vintageånd sammen med en flaske rødvin alt i mens en ERA i samlesæt og en beogram 1000 gik den anden vej - livet er skønt

Billede
Garrard 301 SME 3012 Denon 103 EAR 549 Tannoy DC 12" i duelundhorn Lockwood Major m. 15" Tannoy Monitor Gold Rogers L3s/5a Lenco L70 Denon 102 Leak Varislope III Leak TL 25 Plus - Revox - Sony PS-X50
Brugeravatar
r-l-b
 
Indlæg: 1376
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Humlebæk

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf mcs_5 » tirs 16. nov 2010 03:04

Og nu er jeg nået til denne her i min lille stak DDR-vinyl:

Creedence Clearwater Revival.jpg

De østtyskere var virkeligt fremme i skoene! Den er udgivet i '83 ;)

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem
 
Indlæg: 2254
Tilmeldt: 29 apr 2010
Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf pqrannes » tirs 16. nov 2010 09:50

r-l-b skrev: ...Pladen er en DMM udgave af optagelsen fra 1954 - mono - som har en svag tendens til at "minniemouse" stemmerne - men det findes der råd for med lidt tilt på tonekontrollen og især tannoy/duelund og denon 103's udprægede trang til at få musik til at lyde godt fremfor at bekymre sig så meget om hi-fi ...


Det var også min tanke - igen - da der i aftes var skruet op for Link Wray's "Beans and Fatback" via denon 103, Shell Northport og Jealvox, og jeg drejede lidt op og ned på både treble og bas (ingen af dem står overhovedet i midten, som heldigvis ikke er markeret på nogen måde) - når hele ens signalkæde er ulineær den ene og den anden vej, gælder det bare om at få det til at lyde skønt. Og det gør det! Jeg var i den 7. himmel.

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2910
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf pqrannes » lør 20. nov 2010 23:03

Billede

Vinyl fra '67. Pladens title er "Monument":

"These two guys is the ancestors for all jazz, organ, drum, music that later will become a little bit of a swedish speciality. Who were they then? Janne Carlsson was the drummer that later becomed a famous actor here in Sweden. Bo Hansson that played organ is one of the famoused musicans ever from Sweden. His album "Sagan om ringen" or "Lord of the rings" from 1970 is one of the best selling albums ever from Sweden. And his other albums is also the best ever when it comes to organ music. But back to H&K, their way to play started the progressive era in Sweden. Cause it didnt sound like anything that have been recorded before. It wasen't jazz it wasent rock and not beat it was NEW. The funny is that they were bigger abroad then here in Sweden. Becuse when Jimi Hendrix toured in Sweden they were opening band ant the legend says that he liked there song "Tax Free" so much that he bought the rights for the song. Well in 1969 they disbanded and Bo did his famous solo albums and Janne did more and more acting.

Janne Carlsson Drums, Percussion
Bo Hansson Organ


Songs:
Richard Lionheart
Triplets
Tax Free
February
Collage
H.K Theme"


PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2910
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf pqrannes » lør 20. nov 2010 23:18

Og inden nogen når at mene noget om den ovenstående plade, har jeg sat denne på:

Billede

Konstellationen ligner mere end musikken: Skip Knape spiller orgel og fodbas her, og synger også, mens David Teegarden står for trommer og (mere) sang. Pladen But Anyhow" kom på Atco i 1969.

Pladen er købt på et loppemarked på Østerbro (2100) i København i ca. 1990 for 2 kr. For samme pris fik jeg også live-pladen "Evening at home with Teegarden & Van Winkle" (også Atco, men fra 1968):

Billede

Jeg overspillede begge albums til cassettebånd og hørte dem ivrigt i min første bil, en Ford Granada 2,3 stationcar, når jeg kørte rundt på Nordsjælland om natten (hvorfor gjorde jeg så det?).

Endnu har jeg ikke mødt nogen som kendte Teegarden and van Winkle. Så kom frit frem.

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2910
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

ForegåendeNæste

Tilbage til Musikken



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 105 gæster