Hvad snurrer netop nu?

Fundamentet for vores passion

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf pqrannes » fre 29. okt 2010 22:25

X-ray skrev:Ja - så skal denne her på... Noget ovre i den anden grøft - jeg ved det!
Men en plade med den helt rigtige lyd - Der er gjort noget ud af indspilningen...!
Som om hun står her lige midt i stuen... Lidt som de dér Birgit Lystager ting.... :? Som jo også er fine :thumbsup:

Kom igen-2.jpg


Go' weekend.


Den må jeg hellere finde frem og give et ekstra lyt.

Tak.

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2910
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf KlausM » fre 29. okt 2010 22:56

Ikke helt vintage, og dog, Aske Jacobi spiller i bandet: Afenginn her med deres nye album “Bastard Etno”

Billede Billede

Endnu engang er de nomineret til en Dansish Music Award i kategorien Danish World Music, i år med denne udgivelse. Balkan inspireret world music, kors hvor det svinger, desværre kun på CD.

Mvh Klaus
Acoustic Research AR-3a Improved, AR-10Pi, AR-11, AR-9
Sansui AU-11000A, TU-9900, SR-929
Hafler DH-220 XL-280 DH-500, XL-600
BeoGram 3000 med STAX UA-7 CF arm + Empire EDR-9
Brugeravatar
KlausM
 
Indlæg: 2255
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Sjælland Region Syd-Øst
Lokalitet: Faxe

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Lahnet » lør 30. okt 2010 10:14

Godt nok som download, men dog som FLAC. Via Squeezebox.

Billede
Lahnet
 
Indlæg: 90
Tilmeldt: 12 jun 2010
Geografisk sted: Sjælland
Lokalitet: Klegod 6950

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf bjerager » lør 30. okt 2010 12:21

Lahnet skrev:Godt nok som download, men dog som FLAC. Via Squeezebox.

Billede


Har den på vinyl...

fandt den her i dag for en femmer:

Billede
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager
 
Indlæg: 1882
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf DJmon » lør 30. okt 2010 12:41

ja madness er en af de newwave der faktisk holder i dag, svært at sidde stille til :-)

her kører danske Merzy's debut fra 89 jeg mener de er fra Nyborg.
deres Guitarist er blevet kåret som en af verdens bedste. hvad manden naturligvis er stolt af . men alligevel undrer sig lidt over. nemlig hvorfor 16 lidt dårligere og 14 lidt bedre :?:
Billede
Anlægget er midlet ikke målet

1.System Audio 1270/Marantz PM 7200/Pioneer PD s901/pioneer f-551l/Denon DRS 810 /Dual CS5000/Ortofon OM30

2. NAD 7120 /Beocord 1900/larsholt signalmaster mark 8/ Wharfedale Denton 2xp/Marantz AT-6 .
Brugeravatar
DJmon
 
Indlæg: 104
Tilmeldt: 13 maj 2010

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Boptilyoudrop » lør 30. okt 2010 20:12

Gottschalck skrev:Jeg sidder pt med en stak Nina Hagen plader og det holder både indholdsmæssigt og klangmæssigt. Især det ældre matriale holder i den grad - synes jeg.


Jeg husker især Unbehagen for dens maximale Hagenhed. Tv-Glotzer på Nina Hagen Band har The Tubes White Punk On Dope som forlæg - feeed!

Den syntes jeg altså lige skal ses:
http://www.youtube.com/watch?v=kP8nGNbk7oQ
Og så Nina:
http://www.youtube.com/watch?v=LW6i3YQmONM&NR=1

Men Nunsexmunkrock er altså også et kanon nummer... Øv, jeg har ikke et eneste Hagen album mere :evil:

Men fandt dog i dag Allman Brothers Live at Fillmore East. Solid rock, et af de store live albums fra dengang.
Boptilyoudrop
 
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Sy'fyn, græs mellem tæer, vand mellem øer og solen foroven
Lokalitet: Faaborg opland

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Gottschalck » lør 30. okt 2010 20:26

kan du så se at!!! - ud med det vums og anskaffe dig de to skiver fra 78 og 79. De holder. Jeg er glad for - især den første. Bandet spiller fedt og pladen er pokkers helstøbt. Jeg hørte dem samtidigt med at Peter Gabriels 'skiver' lige havde sluppet nålen. Meget skuffet over Gabriels plader - bare ikke mig.



[/quote] Men Nunsexmunkrock er altså også et kanon nummer... Øv, jeg har ikke et eneste Hagen album mere.[/quote]
Brugeravatar
Gottschalck
 
Indlæg: 1678
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Boptilyoudrop » lør 30. okt 2010 20:55

Ja, du har ret! Det kan kun gå for langsomt! Jeg ved hvor der står en Nina Hagen Band i mint... Sender lige en mail :D
Boptilyoudrop
 
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Sy'fyn, græs mellem tæer, vand mellem øer og solen foroven
Lokalitet: Faaborg opland

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf pqrannes » lør 30. okt 2010 21:32

Nu vil jeg være på tværs.

Her "snurrer" FM-radioen (mens vi endnu har den).

Via min Sansui TU-9900 (ja, jeg er stolt) hører jeg P2-koncerten, som er en live sending fra Womex messen (www.womex.com), der i disse dage afholdes i København.

Det er fedt (og faktisk godt optaget, Kenneth Plummer!), og så blusser min glæde for såkaldt verdensmusik atter op (jeg har en stor samling af arabiske vinylplader, hvis det skulle interessere nogen at vide).

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2910
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf pqrannes » lør 30. okt 2010 22:37

Oh, oh, det snurrer fra FM endnu. Og hold kæst, hvor er det godt miket og mixet fra DRs side. SGU. Vi må huske at rose dem. Længe leve public service (også selv om skatten stiger lidt!).

EDIT: det er vist Kamel el Harrachi jeg flipper ud til nu! - og hold da kæst hvor fine optagelse man kunne have lavet, hvis ikke man havde bytte sin Pioneer RT-909 til en Fisher X-100 (som bare står og glor).

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2910
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf r-l-b » søn 31. okt 2010 11:51

hvad er det med fisher amp som går dig sådan på - har du prøvet den med dine mini horn - eller et sæt rogers ? den kjan da ikke være så håbløs?
Garrard 301 SME 3012 Denon 103 EAR 549 Tannoy DC 12" i duelundhorn Lockwood Major m. 15" Tannoy Monitor Gold Rogers L3s/5a Lenco L70 Denon 102 Leak Varislope III Leak TL 25 Plus - Revox - Sony PS-X50
Brugeravatar
r-l-b
 
Indlæg: 1376
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Humlebæk

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf pqrannes » søn 31. okt 2010 13:17

r-l-b skrev:hvad er det med fisher amp som går dig sådan på - har du prøvet den med dine mini horn - eller et sæt rogers ? den kjan da ikke være så håbløs?


Hmmm, r-l-b, tak for at gå ind i min brok over Fisher'en.

Der er forsåvidt ikke noget galt med den, men da den ikke går med de store Jealvox-horn (det gør vist kun ret "specielle" forstærkere som min lille urimeligt "varme" Shell), er det ikke indlysende, hvad jeg skal bruge den til.

Mine Tandberg Studie Monitors har brug for masser af saft som kun Lux CL350/M1600 sættet kan klare (Sansui AU-9900 du'r klangmæssigt ikke med SMerne). Jeg tror ikke Fisher'en kan være med her.

Fisher'en er vist ikke så særlig rør-agtig og varm i lyden, som man skulle tro, men lyder ok med f.eks. Acoustic Research AR-6erne. Noget særligt interessant match er det vist ikke.

Ja, måske skal jeg finde nogle andre højttalere frem. F.eks. de minihorn, du nævner. Men det er jo mere oplagt at prøve disse med Siemens Klangfilm SE el84 blokkene. Nej, det er virkeligt ikke nemt.

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2910
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Edge » søn 31. okt 2010 17:59

Du kan da altid aflevere den her... ;)
Remember, Tuesday is Soylent Green Day.
Edge
 
Indlæg: 902
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf pqrannes » søn 31. okt 2010 21:24

Edge skrev:Du kan da altid aflevere den her... ;)


Ja, ja, den er god med dig. Jeg har i øvrigt samlet Fisher-historien op her, hvor den retteligen hører hjemme: viewtopic.php?f=569&t=479&p=3613#p3613

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2910
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf r-l-b » ons 3. nov 2010 01:29

Billede
fed skive oprindeligt fra 1956/57 med Stan Getz, Dizzy Gillespie og Sonny Stitt - de kan godt nok flytte noget luft de tre
Garrard 301 SME 3012 Denon 103 EAR 549 Tannoy DC 12" i duelundhorn Lockwood Major m. 15" Tannoy Monitor Gold Rogers L3s/5a Lenco L70 Denon 102 Leak Varislope III Leak TL 25 Plus - Revox - Sony PS-X50
Brugeravatar
r-l-b
 
Indlæg: 1376
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Humlebæk

ForegåendeNæste

Tilbage til Musikken



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 96 gæster